[XP] "the specific domain does not exist" zonder domein? *

Pagina: 1
Acties:

• Funk414
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01-2022
Ok ik zit op dit moment zwaar in de stress en weet niet wat te doen. Ik heb een laptop met XP Professional en was net bezig een andere wifi kaart te installeren. Het lukte niet om verbinding te krijgen, had denk ik te maken met het type WEP-key encryptie dat ons wifi netwerk gebruikt. Dus ik ben een beetje met de instellingen aan het klooien en probeer de encryptie helemaal uit te zetten. Op een gegeven moment wordt mij bij het wijzigen van enkele instellingen gevraagd of ik de computer opnieuw wil opstarten. Nadat de computer opnieuw is opgestart lukt het me niet meer in te loggen in XP! Ik heb XP met een wachtwoord beveiligd en heb al tijden hetzelfde wachtwoord en er is maar 1 gebruiker, de administrator en dat ben ik, maar als ik nu mijn wachtwoord intoets, krijg ik de volgende foutmelding:

"The system cannot log on due to the following error: the specific domain does not exist or could not be contacted. Please try again or consult your system administrator."

Ik heb mijn laptop snel weer nodig, maar weet niet wat ik moet doen. Even XP opnieuw installeren is ook geen optie, want er staan veel belangrijke bestanden op mijn laptop.

Wat is er gebeurd en hoe is dit oplossen? Ik hoop echt dat iemand me opweg kan helpen, bij voorbaat dank...

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:12

ralpje

Deugpopje

Probeer je in te loggen op een domein / netwerk?
Zoja, probeer dan eens gewoon local in te loggen, waarschijnlijk kan hij nu gewoon het domein niet vinden omdat je geen netwerkverbinding hebt, omdat er geen actieve netwerkkaart is. Andere optie is dan eventueel natuurlijk nog om je laptop ff via een kabel aan het netwerk te hangen en zo in te loggen.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• Twee Dee
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:22

Twee Dee

Morgen weer een ondertitel.

lokaal inloggen ipv op het domein?

Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:52

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

hmm, is deze laptop van een bedrijf? aangezien de instelling over een domein spreekt. of gebruik je hem lokaal?

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Verwijderd

volgens mij probeerd ie op 1 domain aan te loggen kan je dat met het tabje geavanceerd niet uitschakelen of door annuleren te klikken !!!!!

• Funk414
Deze laptop is gewoon van mij prive. Ik probeer niet in te loggen op een domein of iets dergelijks... Bovendien heb ik verder geen keuzemogelijkheden in het inlog menu. Ik kan niet kiezen tussen domein of lokaal o.i.d. en ook niet op cancel drukken.

[ Voor 43% gewijzigd door Funk414 op 17-05-2004 17:06 ]

• Don van Boven
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Anderz gebruik je ERD Commander om je Admin wachtwoord te resetten.
Zolang het je eigen systeem is, kan het wel!!

[ Voor 26% gewijzigd door Don van Boven op 17-05-2004 18:01 ]

I'll make you an offer you can't refuse!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Je hebt niet met je instellingen lopen knoeien ofzo? Heb je iets gewijzigd op je systeem dat dit probleem veroorzaakt zou kunnen hebben?

Ik heb dit probleem wel eens op een schone installatie zien voorkomen; maar dat was een foute keuze bij de installatie en werd opgelost door de installatie nogmaals te runnen.

[XP] Kan niet meer inloggen (paniek) > [XP] "the specific domain does not exist" zonder domein? *

[ Voor 67% gewijzigd door Spider.007 op 17-05-2004 18:13 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Funk414
Spider.007 schreef op 17 mei 2004 @ 18:06:
Je hebt niet met je instellingen lopen knoeien ofzo? Heb je iets gewijzigd op je systeem dat dit probleem veroorzaakt zou kunnen hebben?

[XP] Kan niet meer inloggen (paniek) > [XP] "the specific domain does not exist" zonder domein? *
Ik zal ongetwijfeld iets gewijzigd hebben ja, maar het probleem is dat ik het niet kan terugdraaien omdat ik windows niet inkom.

Wat ik gedaan heb is een 3com pcmcia wifi proberen te installeren. Deze maakte geen verbinding omdat ik een WEP sleutel moest invoeren, of in ieder geval iets van een password. Ik dacht dat het probleem was dat de nokia wireless internet router die wij thuis hebben (Mxstream Wireless pakket) een 40 bit encryptie sleutel gebruikt, terwijl de nieuwere 3com kaart misschien op een 128 bit encryptie rekende ofzo. Ik heb geprobeerd de WEP sleutel helemaal uit te zetten (veiligheid is niet zo'n issue) en dat is zo'n beetje wat ik gedaan heb. Probleem was alleen dat toen ook de oude Nokia wifi kaart niet meer werkte. Na het wijzigen van de beveiligings gegevens in de nokia configuratie software moest ik de computer opnieuw opstarten en sindsdien kan ik niet meer inloggen.

• Funk414
Don van Boven schreef op 17 mei 2004 @ 18:00:
Anderz gebruik je ERD Commander om je Admin wachtwoord te resetten.
Zolang het je eigen systeem is, kan het wel!!
Dit zou wel eens oplossing kunnen zijn. Ik weet niet wat ERD Commander is, maar dat zal ik maar eens gaan uitzoeken. Geen haken en ogen bij deze methode?

• Don van Boven
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Probeer dit eens, oftewel je moet het officieel aanschaffen ...

[ Voor 80% gewijzigd door Don van Boven op 17-05-2004 18:44 ]

I'll make you an offer you can't refuse!

• elevator
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik zou even beginnen met ntpasswd van Nordahl oid ([google=ntpasswd]) hiermee kan je ook je password resetten. Ik vermoed echter dat er iets anders mis is omdat hij de melding geeft dat ie je niet aan kan loggen op dat specifieke domain :)

Je zou dit alles ook nog eens kunnen proberen met alle netwerk devices disabled :)

• Funk414
elevator schreef op 17 mei 2004 @ 19:10:
Ik zou even beginnen met ntpasswd van Nordahl oid ([google=ntpasswd]) hiermee kan je ook je password resetten. Ik vermoed echter dat er iets anders mis is omdat hij de melding geeft dat ie je niet aan kan loggen op dat specifieke domain :)

Je zou dit alles ook nog eens kunnen proberen met alle netwerk devices disabled :)
Ok, ik heb mijn password gereset, maar dat heeft inderdaad niets geholpen. Ik krijg nog steeds dezelfde foutmelding. Ben eigenlijk een beetje wanhopig. Weet niet of iemand hier op GoT nog een idee heeft, maar zou anders willen vragen of jullie misschien tips hebben wat nu te doen. Het is een Dell laptop, maar het heeft denk ik niet veel zin naar hun helpdesk te gaan bellen met dit probleem. Eventueel kan ik wel naar een plaatselijk automatiseringsbedrijf stappen, waar mijn vader zaken mee doet, dus die zouden me vast wel willen helpen, maar ik vraag me af of ze de kennis in pacht hebben om een dergelijk probleem op te lossen. Kan iemand me misschien nog helpen, want ik heb eigenlijk echt geen zin om op zo'n knullige manier al mijn bestanden kwijt te raken. Bij voorbaat dank...

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

als er niet teveel aan veranderd is:
netwerkkabeltje eraan, vanaf andere PC via remote registry (staat toch meestal nog aan bij 3/4 van de gemiddelde user) of computer management proberen te bereiken.

Ik zie ook niet of safe mode wel of niet verschil maakt, of kijk ik daar compleet overheen?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1