oude 8pin DIN aansluiting aan Platenspeler

Pagina: 1
Acties:
  • 903 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114140

Topicstarter
ik kreeg laatst een oude platen speler van een tante in mijn handen gedrukt met het volgende probleem:
Er zit nog een oude 8 polige cinch aansluiting aan.
(de 14.5 volt DC voeding voor de platenspeler gaat ook door deze kabel)
nu is mijn vraag of ik deze kabel door kan knippen, er een losse 14.5 voeding aan kan hangen en er dan 2 tulpjes kan maken.
Ik zou graag ook willen weten welke pinnetjes ik waarvoor moet gebruiken.
Het gaat om een philips FP 455 platenspeler.
ik hoop dat iemand me kan helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2024

dreeke

outdated icon

Als het goed is kan dat, maar dan moet je wel weten wat/wat is in die plug.
Bij een DIN plug (6 polig) wordt ook gebruikt gemaakt van een kabel waar je gewoon 2x tulp op kan aansluiten (bewijs staat hier, Philips 212).
Maar die maakt dus geen gebruik van stroom door dezelfde kabel, hoewel ik vermoed dat deze er dan gewoon extra naast zit.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-06 19:38

ralpje

Deugpopje

Post anders eens een pic van die aansluiting?

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-06 22:20
Even voor de duidelijkheid: Cinch = tulp en wat jij bedoelt is waarschijnlijk een 8-polige DIN stekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brokencore
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:50
Hou der ook wel rekening mee dat de platen speler niet op bijvoorbeeld een AUX ingang kan worden aangeslooten zonder een apparte versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105758

een platen speler met phono ingang, alleen moderne platenspelers hebben soms normale audio uitgang. Maar professioneler spul ook niet eens.

zo een kabel zoek je

Afbeeldingslocatie: http://www2.westfalia.de/media/scaled_pix/250/180/000/000/000/000/000/009/76.jpg

bij conrad.nl of display te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 105758 schreef op 17 mei 2004 @ 18:47:
een platen speler met phono ingang, alleen moderne platenspelers hebben soms normale audio uitgang. Maar professioneler spul ook niet eens.

zo een kabel zoek je

[afbeelding]

bij conrad.nl of display te koop
Ik denk dat mijn vraag niet goed begrepen is want er zit een 8 polige Din stekker aan en dit plaatje is een 5 polige. mijn vraag is dus of iemand weet wat welk pinnetjes is! er zit oa. een voeding bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

die 8 uitvoerige voor audio ken ik helaas niet

komt omdat daarover de spanning ook gaat

lastig, sommige bedrijven zeg.

tja wordt uitvogelen welke pin welke is, en dan een connector dr voor kopen. die zijn volgens mij ook display/conrad verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

btw, als je een multimeter hebt ben je daar zo achter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 105758 schreef op 17 mei 2004 @ 19:09:
btw, als je een multimeter hebt ben je daar zo achter
nou het probleem is dat ik de orginele versterker die bij die seet hoort niet meer heb dus daar kan ik niet aan meten. Mijn enige hoop is dat het genorminaliseerd is en het dus bij elke 8 polige stekker hetzelfde is of dat hier imenad komt die weet waar ik het op kan zoeken voor deze platen speler (FP 455 van Philips)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:20

reiker

dan jij!

Misschien kan je es contact opnemen met de Sales-afdeling van Philips? Wie weet hebben ze ergens een archief waar ze dit soort dingen in hebben zitten, het zou wel van klantvriendelijkheid getuigen als ze je proberen te helpen.

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nou hier ben ik weer! Ik heb idd naar de philips klanten service gebeld maar daar weten ze volgens mij nog niet wat een platenspeler is!!! 8)7 geen geluk gehad daar dus!!
khoop dat er toch iemand op deze wereld is die mij het antwoord kan geven. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44568

Maak hem open en post info over waar de draadjes van de DIN plug naar binnen gaan en meet uit met welke pin op de DIN plug dat overeenkomt.

Aangezien iedere fabrikant vrij is om afwijkende bepinning te gebruiken en deze ook nog eens uit het grijze tijdperk van de 'verzin zelf een standaard en we bewaren geen datasheets' komt zul je weinig naslag online hierover kunnen vinden denk ik (in deze handleiding zal de pinout misschien ook niet staan: http://www.instruction-ma...tegory/MISCELLA/fp455.htm - dat deed men vroeger nl. vaak niet of juist erg compleet inclusief schema)

Je bent iig niet de enige die de pinout zoekt ;)
http://f27.parsimony.net/forum66743/messages/1097.htm

8 pin DIN is iig meestal een 270° connector (type H), mocht je er een bijpassende (fe)male stekker voor zoeken om een convertersnoertje te maken.

[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 44568 op 18-05-2004 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 44568 schreef op 18 mei 2004 @ 11:11:
Maak hem open en post info over waar de draadjes van de DIN plug naar binnen gaan en meet uit met welke pin op de DIN plug dat overeenkomt.

Aangezien iedere fabrikant vrij is om afwijkende bepinning te gebruiken en deze ook nog eens uit het grijze tijdperk van de 'verzin zelf een standaard en we bewaren geen datasheets' komt zul je weinig naslag online hierover kunnen vinden denk ik (in deze handleiding zal de pinout misschien ook niet staan: http://www.instruction-ma...tegory/MISCELLA/fp455.htm - dat deed men vroeger nl. vaak niet of juist erg compleet inclusief schema)

Je bent iig niet de enige die de pinout zoekt ;)
http://f27.parsimony.net/forum66743/messages/1097.htm

8 pin DIN is iig meestal een 270° connector (type H), mocht je er een bijpassende (fe)male stekker voor zoeken om een convertersnoertje te maken.
nee idd de pinout staat ook niet in de handleiding
Dze heb ik namelijk nog
Pagina: 1