Toon posts:

[WIN2k] Data verloren, undelete geen success

Pagina: 1
Acties:
  • 20 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een raar geval waar ik niet uit kom. De situatie is als volgt:

Ik beschik over een harddisk van 250 GB die ik heb gesplitst in 2 partities. Beide de helft. Het is een Maxtor 7Y250P0.

Nadat ik wat data wilde kopieren van mijn ene partitie op de andere kreeg ik een foutmelding in beeld. Het bestand of map is beschadigd. En vroeg mij om checkdisk te draaien.

Dit heb ik vervolgens gedaan en mijn pc is bijna 24 uur bezig geweest (aangezien de ene partitie nog 7 GB vrij had) om deze checkdisk af te ronden.

Eenmaal na de checkdisk is in Windows op de disk bijna volledig in gebruik (nog 2 GB vrij), alleen zie ik op de schijf geen enkele data dat de schijf zo vol maakt. Ik zie een map FOUND.000 waar maar 400 MB in staat (10000 bestanden).

Vervolgens met undelete gescant. Hier krijg ik wel meer data te zien, maar deze zijn in allerlei rare tekens. Ik kan deze data ook niet terugzetten. Er staat wel dat de data een aantal GB groot is. Is er nog enige mogelijkheid om bij die data te komen? :(

• Sartsj
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-03 21:17
Je zou het kunnen proberen met het programma GetDataBack, dit werkt erg goed, ik heb het zelf ook al een aantal malen gebruikt, je moet alleen wel ff zorgen dat je een andere schijf/partitie ter beschikking hebt waar je de verloren data naar toe kan kopieren :)

Bij mij was het zelfs zo dat de complete partitietabel naar de haaien was, en nog heb ik de data teruggekregen met GetDataBack :)

http://www.runtime.org/

[ Voor 4% gewijzigd door Sartsj op 17-05-2004 16:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
ThaSarge schreef op 17 mei 2004 @ 16:27:
ik heb het zelf ook al een aantal malen gebruikt
Vergelijkbare situatie zoals ik aangaf??? Die checkdisk duurde namelijk onwijs lang wat ik erg vreemd vond :S

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2004 16:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
TOP! Helaas niet alles terug kunnen halen, wel een groot gedeelte ervan. Wat nu de oorzaak is ben k alleen niet achter.... :'(

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

Verwijderd schreef op 17 mei 2004 @ 23:23:
TOP! Helaas niet alles terug kunnen halen, wel een groot gedeelte ervan. Wat nu de oorzaak is ben k alleen niet achter.... :'(
werd de schijf misschien te warm.
om eoa. durf ik huidige maxtors niet zoveel data toe te vertrouwen. wd of seagate wel. zal vast een reden hebben dat maxtors over het algemeen goedkoper zijn. hm

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Verwijderd

Topicstarter
Cooling zo het haast niet mogen zijn aangezien de kast goed geventileerd wordt.

Al mijn andere schijven zijn WD, deze van 250 (de grootste) van Maxtor heeft dit tot nu toe bij mij als enige gedaan :S en kan je zeggen zwaar irritant.

Verder is mijn ervaring wel dat ik geen maxtor meer wil :P

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Shit happens. Maar in de FAQ van dit subforum staat overduidelijk dat je met slechts één datarecoverytooltje geen gegarandeerde succes krijgt. Probeer zoveel mogelijk verschillende tooltjes, ze reageren zowat allemaal verschillend per crash-situatie.

Dit topic was derhalve totaal niet nodig geweest. Zie dus de FAQ van dit subforum onder "Hoe krijg ik verloren gaande data terug?". Daarin staat voldoende informatie en tips omtrent datarecovery :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.