Geef mij maar een Warsteiner.
Gewoon een webinterface maken op de server zelf.
Dat wil ik eigenlijk vermijden...
Gewoon VBA functies maken waarbij je connectie maakt naar database (ODBC, DAO, of ADO... wat jij wil), en dan gaan queryen.. om bepaalde data te manipuleren.
Die VBA functies kun je natuurlijk ook gewoon in een ander office prog schrijven (als je een beetje SQL kent tenminste)
Die VBA functies kun je natuurlijk ook gewoon in een ander office prog schrijven (als je een beetje SQL kent tenminste)
Ja, ik ben bekend met SQL (en ASP/PHP) maar totaal niet met rare Visual Basic Applications of waar VBA dan maar voor moet staan...Maar goed, ik maak wel gewoon een pagina waarvandaan de gegevens geupdate kunnen worden.
Knakker> Tja dan kan ik alleen maar zeggen.. dat VBA een beetje lijkt op ASP. Alleen wat stricter met declaratie en een applicatie afhankelijk object model. Werk je met Interdev? Kun je met createobject Access applicatie weer aanroepen in ASP als je dat wilt (om bijvoorbeeld dingen in lokale database neer te gooien).
BTW je kan met de query manager van Access SQL query statements vrij simpel genereren als je niet zo goed thuis bent in SQL.... maar waarschijnlijk wist je dat al...
Maar goed succes met het maken van je ASP pagina.
BTW je kan met de query manager van Access SQL query statements vrij simpel genereren als je niet zo goed thuis bent in SQL.... maar waarschijnlijk wist je dat al...
Maar goed succes met het maken van je ASP pagina.
Pagina: 1