Moederbord voor Server

Pagina: 1
Acties:

• dreambofh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-07 20:08
Ik moet een 2U server bouwen voor een bedrijfje.
Ze willen liever dat ik het zelf bouw omdat ze dan goedkoper uit zijn dan het kopen van een HP ProLiand DL360 of DL380.

Maar.... ze willen wel zo iets hebben als de DL360's en DL380's hebben... een On-boars ILO interface...

Zijn er ergens moederborden te vinden met zo iets?

Dus een Netwerk interface met je BIOS, waarmee je bijvoorbeeld je server hard uit en aan kan zetten? En bios instellingen enzo kan aanpassen?

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-08 11:58

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Ironisch genoeg zou ik adviseren eens met Dell te bellen, als je wat moeite doet kunnen zij spul leveren waar je niet tegen zelf kunt bouwen. (Iig niet als je de geleverde support meerekend).
Tevens hebben ze "intelligente" management, zoals de ILO van Compaq.
Echter heeft Tyan bijvoorbeeld een optie voor haar borden, die ook deze optie toevoegd, dus ook in geval van zelfbouw zijn er mogelijkheden.

• dreambofh
Thnx!
Ik zal eens kijken bij dell.

Het is voor een webserver die totaal niet belangrijk is.

Daarom let men een beetje op het budget.

Maar men wil er niet heen om hem uit en aan te zetten.

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Dell is best prijzig met haar rackservers, zeker met de wat geavanceerde opties. Iets wat wel al die servers standaard hebben is OpenManage, waarmee je webbased een flink aantal instellingen kunt veranderen.

Maar ja, waarom al deze functionaliteit als het om een simpele webserver gaat? Ben je voor onder de 1000 pleuro al klaar als je het zelf doet.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 19:46
Minder mooie oplossing, maar je zou het ook software matig kunnen doen. Maar echt een mooie oplossing is het uiteraard niet :)

Daarnaast heb je voor 400 euro al een dell poweredge 400sc server, uiteraard heeft deze server niet alle hoogstaande snufjes, maar het geeft wel aan dat dell niet duur hoeft te zijn. Mail ze eens voor de gein.

rack mountable server had ik overheengelezen, sorry. Rackmounts vind ikzelf wel redelijk prijzig @ dell... maar dat kan aan mij liggen.

[ Voor 18% gewijzigd door Icey op 17-05-2004 16:31 ]

• dreambofh
Zo'n dell poweredge 400sc is geen rack mountable server :S
En dat zoek ik wel.

Ik heb bij Tyan wel iets gevonden.... Ben ik nu aan het bekijken.
Pagina: 1