Toon posts:

[Mac] Macintosh Manager

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik zit met een probleem voor mijn inlog systeem op de Apple. Ik heb een Apple powermac G4 staan als server en als client gebruiken wij de iMac 400 mhz. Nu wil ik gebruik gaan maken van user login op de server, dus multiple users gebruiken. Dan wil ik het zo hebben dat gebruikers inloggen op de server en hun eigen werkomgeving dan krijgen. Ik ben er redelijk uit gekomen door gebruik te maken van Macintosh Manager. De server draait en zover ik merk doet Macintosh Manager admin het ook goed. Op alle OS 9 + staat voor de client al de client versie van Macintosh Manager geinstalleerd. Als ik gebruik van dit wil maken en ik zet de server aan, en ik zet de optie in multiple users aan op de cleint dan en ik restart de client dan kom ik in het inlog scherm om bij de server in te loggen. Dit lijkt er op dat het geen problemen heeft om de server te berijken. Dan typ ik mijn gebruikers naam en wachtwoord in en druk op log-in. Ook dit werkt en dan krijg je een schermpje dat hij verbinding maakt met de server. De eerste paar funcites werken goed maar al snel krijg ik de volgende foutmelding:

Your docyments can't be accessed at this time(Connection to the server was broken.)
You may continue to login, but you will not be able to save any documents to your documents folder. Do you want to continue? Yes/No

Druk ik op yes dan kom ik wel de computer in maar kan ik dus niet bij mijn netwerk locaties komen. Druk ik op no dan wil die weer terug gaan naar het login scherm maar dan vind die de server niet meer. Herstart ik de computer dan kom ik er wel gewoon weer in het login scherm maar probeer ik weer in te loggen dan krijg ik weer hetzelfde.

Ik maak gebruik van Appleshare IP6 (op de server) en Mac OS 9 (zowel op server als client) De server gebruik ik verder alleen als file sharing server dus die doet verder niks. Iemand enig idee moet ik een 2e server neerzetten? of zou het aan het netwerk liggen (ik maak gebruik van een 24 ports switch 10/100 + 2x 1000 connecties)

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:01

chem

Reist de wereld rond

Klaar voor een nieuwe uitdaging.