Toon posts:

SL/AA nummer (Intel Xeon)CPU

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een klant van ons in Belgie heeft een server waarvan 1 cpu stuk blijkt te zijn. Maar om een CPU aan te melden bij Intel moet ik de SL/AA nummer van de CPU opgeven. De heeft zelf niet de "Skills" om de nummers op de CPU af te lezen. Ik wil mezelf heel graag een ritje van Noord-Holland naar Belgie besparen.

Nu mijn vraag:

Is er een tooltje waarmee je onder Windows/Dos de AA nummer en SL nummer mee tevoorschijn kan toveren?

Alvast bedankt;)

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

http://downloadfinder.int...idenu27.msi&ProductID=483

Kan dit proggie het niet?
Ik kan het helaas niet voor je testen want ik zit achter een AMD PC :P

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-01 20:38
lol ff geprobeerd, maar lukt er niet meer Atlas..
kheb zelf een 2.4 SL6EF, maar kon alleen maar de F terugvinden..

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/30WGH7U34V0G/picserver.jpeg
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/24PA86ECP13Q/picserver.jpeg

[ Voor 85% gewijzigd door NewbieNeo op 17-05-2004 15:58 ]

• NewbieNeo
zit ook ff op de site van Intel te kijken en als je wat meer info kunt geven over snelheid van de CPU, bussnelheid, grootte van de cache, dan kan je wellicht het SL nummer zien op deze pagina

zoals je ziet heb je van de 3GHz 400MHz maar een SL nummer nl. SL79V en van de 2GHz 400MHz heb je er zelfs vier, aangezien je daar ook nog variatie hebt in L3 cache (1 of 2MB)

dus meer info zou prettig zijn.. :)

Verwijderd

Topicstarter
Intel Xeon 1.8 GHZ/400/512kb
Zit in een systeem met 2 processors

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ff gekeken onder die link die je gaf. Ik heb dan iig de SL nummer maar hoe kom ik dan aan het serienummer (AA).
Wel bedankt iig je heb me wel een stuk in de goeie richting geholpen. Nu alleen de serienummer en dan hoef ik niet naar Belgie

• NewbieNeo
wellicht intel (NL) ff een mailtje sturen met de informatie die je nu allemaal hebt? :)
hopelijk kunnen zij je de ontbrekende info geven..
hoe je dat AA-nummer te weten zou kunnen komen, zonder daadwerkelijk op de CPU zelf te kijken, zou ik ook niet weten helaas...

Verwijderd

Topicstarter
Ach ja...wel bedankt hoor ik hoop dat Intel me verder kan helpen

:)

Verwijderd

Topicstarter
Aaahh aan Intel heb je ook niks he....aarrgg

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

NewbieNeo schreef op 17 mei 2004 @ 15:54:
kheb zelf een 2.4 SL6EF, maar kon alleen maar de F terugvinden..

[afbeelding]
D'oh 8)7 Dat zijn twee totaal verschillende dingen :)

SL6EF = SSpec nummer
F-2-7 = Family/Model/Stepping

De enige manier is toch echt de koeler losmaken, koelpasta weghalen en met jouw eigen blote oog op de CPU kijken.

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Nu online
Andere mogelijkheid is op de doos van de processor kijken, als het om een retail processor gaat en de doos bewaard is (ik bewaar 'm juist voor een RMA geval). Staat op de stikker met de streepjescode geloof ik.

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-08 11:58

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Is het een zelfbouw systeem? Als het nl. gewoon een merkserver is, die niet user-upgraded is is er grote kans dat de leverancier je gewoon de stepping kan vertellen. Als je bijvoorbeeld een HP hebt, geef je het serienummer door, en weten ze zo'n beetje totop het laatste schroefje exact wat je voor je hebt staan.

• NewbieNeo
BalusC schreef op 19 mei 2004 @ 10:14:
[...]
D'oh 8)7 Dat zijn twee totaal verschillende dingen :)

SL6EF = SSpec nummer
F-2-7 = Family/Model/Stepping

De enige manier is toch echt de koeler losmaken, koelpasta weghalen en met jouw eigen blote oog op de CPU kijken.
tja, ik ben dan ook niet echt een intelgoeroe zoals jij.. :P

maar kennelijk zijn er wel degelijk meerdere manieren, als je maar inventief genoeg bent en wat geluk hebt.. :)
Pagina: 1