Toon posts:

S7000, FZ10 of Z2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Twijfel enorm tussen deze 3 digicams.

Mijn hoofddoel is buitenfotografie en schiet regelmatig (40%) wat actieshots,
ook dit gebeurd buiten, meestal met goed of lichtbewolkt weer.
Meestal op wat afstand (tussen 15-40m afstand)
Meer budget als voor deze camera's is er niet dus DSLR is geen optie.
Statief heb ik al voor de actieshots dus IS is geen pre.

Iemand die advies, ervaringen kan uitwisselen?
B.v.d

Verwijderd

Kan je dan niet beter voor de S5000 gaan die heeft meer zoom dan de S7000 en is uitstekend geschikt voor buitenfotografie en actieshots.

• MartijnA3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-02 15:35
Ik heb de S5000 eens geprobeerd en ik vond het absoluut geen fijne camera. De Z2 lijkt me een goede camera, komen mooie platen uit. Maar zelf heb ik de FZ10 en ben er erg tevreden mee. F2.8 op 420mm zie je op geen enkele andere compact cam. Zo kun je bij actie shots nog erg snelle sluitertijden gebruiken op volle tele, terwijl de Z2 op 280mm naar F3.7 gaat. Nog steds wel goed, maar toch.

Verder heb je met de FZ10 een echte camera in je handen. Bijna iedereen wil klein, kleiner kleinst, maar geef mij de FZ10 maar, echt een stoer apparaat. Accu ipv batterijen, deze zijn lekker klein, kun je er een paar extra in je tas stoppen.

Nadeel van de FZ10 is misschien de ruis en de CA (maar dat is beide wel weg te werken) en de iets tragere AF, maar daarentegen zit er weer een hele leuke MF op.

iRacing Profiel

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:13
het is misschien ook nog wel de moeite waard op naar een S1 van canon te kijken.
Misschien hen je de IS niet nodig, maar die lens die er in zit is zeer lichtegevoelig en zoomen gaat enorm snel met die camera. Werkt echt enorm fijn.

• Vrieskist
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-02 16:22
Ik heb zelf de Z2 van minolta :) Prachtige camera. zie de link in mijn sig voor meer pics (het Z2 topic)

• Blizard
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Je kan er idd de S1 en mss de 602 van Fuji bijgooien ? :) Na een tijdje weet je echt niet meer wat kiezen :(
Wat ik je wel kan zeggen is dat de FZ10 inderdaad een "stevig" (zeer stevig !) apparaat is. Als je dan even de Z2 voelt dan denk je dat je speelgoed vasthebt. Maar uiteraard spelen de innerlijke kwaliteiten eigenlijk een grotere rol dan hoe ie eruit ziet of voelt :)

PriceWatch:
code:
1
2
3
4
5
Canon PowerShot S1 IS   477,- 
Fuji FinePix S602Z   565,- 
Fuji FinePix S7000   477,- 
Minolta Dimage Z2   354,- 
Panasonic Lumix DMC-FZ10K 547,-

Zijn stuk voor stuk goeie cams natuurlijk ..

[ Voor 3% gewijzigd door Blizard op 17-05-2004 16:40 ]

• Wreckerrm
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-02 16:46

Wreckerrm

Rock Me Amadeus

Kijk ook eens naar de Olympus C-765UZ 10 maal optische zoom en 14 maal optische superzoom (alleen op 2 MP)

• Blizard
  • Niet online
Als je het fuji-topic ff doorleest en de reviews dan lijkt zowel de S7000 als de S5000 niet echt schitterend te zijn. Veel ruis etc..
Je zal met iedere cam z'n tekortkomingen moeten leven vrees ik ...

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:18

shameblaster

BB4E^Cons

Wreckerrm schreef op 17 mei 2004 @ 17:09:
Kijk ook eens naar de Olympus C-765UZ 10 maal optische zoom en 14 maal optische superzoom (alleen op 2 MP)
8)7

Cons:::BB4E

Verwijderd

Die Fuji-cams hebben een erg flinke jpeg compressie, dus voor mij vielen die in ieder geval af.

Als je sport/natuur op afstand wil fotograferen is een IS op zich erg fijn.
(je zegt wel dat je een statief hebt, maar als je door het bos loopt en je ziet een hert ofzo, dan gaat die niet staan wachten totdat jij je statief hebt opgesteld)

Ik ben helemaal weg van de MF-functie op mijn FZ10, als je handmatig focust kan je instellen dat de camera een stukje in het midden sterk uitvergroot zodat je goed ziet waar je op scherpstelt, laat je de ring los, dan springt na 2 sec het beeld weer naar volledig.. En je focust dus met die ring om je lens _/-\o_

Ook leuk aan de FZ10 is de lichtsterke Leica lens: F2.8 over de hele range.. daarmee kan je dus SLR-achtige foto`s maken (kleine scherptediepte), ook heel fijn om mooie portretfoto`s mee te maken (gezicht scherp, achtergrond niet).

Z2 vind ik er persoonlijk totaal niet uitzien, maar die is wel lekker goedkoop, bovendien is dat schermpje wel erg klein.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2004 21:17 ]

• Routed
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-01 18:22
Blizard schreef op 17 mei 2004 @ 16:40:
......... Als je dan even de Z2 voelt dan denk je dat je speelgoed vasthebt.
.......
Zijn stuk voor stuk goeie cams natuurlijk ..
Ik heb vorige week ffkes een daggie er mee mogen spelen (collega heeft hem gekocht en ik overweeg de aanschaf) maar dit ben ik totaal niet met je eens.
Ik heb vrij grote handen en dacht toen ik hem voor het eerst vastpakte dat ik ffkes moest uitkijken, maar dit valt echt 100% mee.

en het kleine schermpje is wel heel erg duidelijk hoor.

Slash Care
Mementô

• MartijnA3
deff schreef op 17 mei 2004 @ 21:46:
[...]

Ja én? Die van de FZ10 is erg groot én heel erg duidelijk. ;)

iRacing Profiel

Verwijderd

MartijnA3 schreef op 17 mei 2004 @ 22:25:
[...]

Ja én? Die van de FZ10 is erg groot én heel erg duidelijk. ;)
Hehehe, leuk wij tweeën flink die FZ10 promoten :P

• Vrieskist
De Z2 is alleen een stuk goedkoper dan de FZ10, dat vond ik een grote reden om de z2 te halen :) Misschien is de FZ10 wel beter, misschien kan hij wel raketten afvuren, maar als het buiten het budget ligt ... tja.

• MartijnA3
Vrieskist schreef op 17 mei 2004 @ 23:38:
misschien kan hij wel raketten afvuren,
* MartijnA3 slaat de handleiding er nog eens op na. :+

iRacing Profiel

• Blizard
  • Niet online
deff schreef op 17 mei 2004 @ 21:46:
Ik heb vorige week ffkes een daggie er mee mogen spelen (collega heeft hem gekocht en ik overweeg de aanschaf) maar dit ben ik totaal niet met je eens.
Ik heb vrij grote handen en dacht toen ik hem voor het eerst vastpakte dat ik ffkes moest uitkijken, maar dit valt echt 100% mee.
Ik ga niet beweren dat het geen goede cam is ?! Maar het verschil tussen de FZ10 en de Z2 vond ik zeer groot ?!! ... Ik denk dat de S1 (en de S7000) tussen de twee inzit

• Vrieskist
Qua prijs bedoel je? Of qua kwaliteit van de behuizing? De Z2 is misschien niet de stevigste van alle cams, maar wat doe jij met je cam dan? erover heen rijden met je auto? :+

Verwijderd

Als ik voor dezelfde keuze zou staan en de FZ10 valt binnen je budget + je vindt het niet erg om een behoorlijke cam mee te zeulen, dan zou ik zeker voor de FZ10 gaan!! Ten eerste heeft ie een supervette lens, ten tweede IS, hoewel je zegt dit niet nodig te hebben is het toch verdomde handig als je eens een keer geen tijd hebt om die hele tripod uit te klappen :P! Je kan de horizontale IS uitzetten waardoor je met de objecten mee kan bewegen en toch scherpe foto's maken doordat hij verticaal nog wel compenseerd.

*ff offtopic*

Waarom heeft nou nooit iemand het een keer over de olympus UZ cams? grr :)

*ontopic*

Verder heeft ie een goede burstmodus (ook leuk als je actie-shots maakt) + een :9~ groot lcd scherm :)

Je moet denk ik alleen voor jezelf uitmaken of je voor die paar extra's zoveel meer wil uitgeven dan een Z2 (die al voor 370 te krijgen is nu)...

Nouja, succes met je verdere keuze in ieder geval!! Ik ben benieuwd :)

Verwijderd

Ik heb 2 maanden geleden de 7000 gekocht en nog geen spijt. Kijk hier eens voor een review van de 7000 http://www.letsgodigital.org/nl/camera/review/14/page_1.html
Pagina: 1