Toon posts:

[draytek] Alternatief?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een goed adsl modem/router voor adsl over isdn ( Annex B ) bij XS4All (KPN).
Het modem moet behalve NAT ook minstens 5 VPN verbindingen kunnen ondersteunen.

Ik ben altijd erg gecharmeerd geweest van Draytek.
Helaas is er geen Draytek die aan mijn wensen kan voldoen.

Zo staat er nadrukkelijk op hun site: "De Vigor 2600G-I en Gi-I werken met ADSL over ISDN ( Annex B ) via BaByXL en BBned, niet met ADSL over ISDN van de KPN".

Balen, en dus moet ik op zoek naar een alternatief.
Hebben jullie een suggestie?

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Linksys?

Of los modem (speedtouch ofzo die je al hebt) en aparte router? Dan heb je toch je draytek in de vorm van een 2900 bijvoorbeeld.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een 2500-I, maar wat ik overweeg is om een "echt" modem (een alcatel speedtouch 350i) te plaatsen met daarachter een Vigor 2200E+.

Verwijderd

op de draytek website staat er "De 2600 serie werkt niet in combinatie met ADSL over ISDN van de KPN. Bij deze combinatie is de DrayTek Vigor Vigor 2500 vaak een goed alternatief."

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 mei 2004 @ 15:46:
op de draytek website staat er "De 2600 serie werkt niet in combinatie met ADSL over ISDN van de KPN. Bij deze combinatie is de DrayTek Vigor Vigor 2500 vaak een goed alternatief."
Die 2500 werkt prima maar ondersteunt geen VPN dial-in verbindingen.

• MarZ_E
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:12
heb een speedtouch ??? (standaard ethernet modem van KPN 3 jaar terug) over ISDN met een Vigor 2200E. Werkt als een trein. Zit er wel aan te denken om de 2200 te vervangen door een 2900 vanwege de USB printserver

deze kan als het goed is ook diverse VPN verbindingen aan, en (uit ervaring) geen problemen meer door de nieuwe bios !!! (was een klein probleempje mee!!!)

[ Voor 28% gewijzigd door MarZ_E op 17-05-2004 15:52 ]

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Cisco 836? of een soho96? ondersteunen wel meer dan 5 vpn's en hebben ook ondersteuning voor VPN accelerator. Alleen het prijsje is vaak wat minder

Verwijderd

Topicstarter
teigetjuh schreef op 17 mei 2004 @ 15:50:
Cisco 836? of een soho96? ondersteunen wel meer dan 5 vpn's en hebben ook ondersteuning voor VPN accelerator. Alleen het prijsje is vaak wat minder
Ik zoek iets wat in de prijsklasse van de Drayteks ligt.

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
[beetje offtopic]
Ikzelf heb een Draytek 2500WE, werkt opzich perfect. Ik gebruik dan gewoon de bekabeling, en niet wireless. maar als ik de standaard Speedtouch van KPN aansluit heb ik toch een 10 tot 15 KB/sec hogere download. Op zich valt het nog wel mee, maar toch.. Toch dit draadje eens in de gaten houden voor wat anders misschien.

[ Voor 20% gewijzigd door Br@m op 17-05-2004 17:36 ]

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• GrittyKitty
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-12-2021

GrittyKitty

Happy-Happy Joy-Joy

siemens: Siemens Efficient 5800 serie
smc: SMC 7400 serie
zyxel: Prestige Zyxel Zyxel 652R-I
e-tech:....

[ Voor 7% gewijzigd door GrittyKitty op 17-05-2004 16:47 ]