PC reboot tijdens DTM race driver 2

Pagina: 1
Acties:
  • 276 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Thrilled
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08-2024
Beste mensen, zaterdag ochtend DTM race driver 2 gekocht voor 45 eurootjes...en zondag avond geinstalled en gespeeld...na een uurtje reboot mn pc plotseling! ik dacht, één keertje, kan gebeuren. vandaag opgestaan, om half 12 weer verder met mn Carreer, reboot hij weer na een paar races, nu vond ik het wel raar en ik weer dtm spelen. maar weer, na een paar races , reboot mn pc...ik word hier tureluurs van en wat kan ik er aan doen?? ik heb bij andere topics gezien dat het aan de temperatuur kan liggen, maar hoe check ik deze??

mvg Thrilled

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:37
ik heb bij andere topics gezien dat het aan de temperatuur kan liggen, maar hoe check ik deze??
In de Bios bijvoorbeeld

• Thrilled
*geen verstand van bios heeft*

• Roger_Rabbit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-02 23:04
Ik heb ook een paar keer vastlopers gehad met DTM racer, ik heb toen de nieuwste ATI drivers gedownload en tot nu toe niet weer gehad.

Asus Z170 Deluxe - Intel Core i7 6700k @4 Ghz - Noctua NH-C12P SE14 - Kingston HyperX Fury 32 GB - Asus RTX 2070 Super 8GB - Samsung 950 Pro M2 240 GB - Corsair AX 850 watt - Sound Blaster X-Fi Titanium - WD Black 1TB & Green 3TB

• Thrilled
ik heb Gforce 4, 64 mb... dus ik moet de nieuwe drivers downen en dan is het opgelost?

• Roger_Rabbit
Je zou het kunnen proberen, even de nieuwe detonator downloaden. Ook heb je de nieuwste directx 9b nodig, maar die heb je wel geinstalleerd toch?

Asus Z170 Deluxe - Intel Core i7 6700k @4 Ghz - Noctua NH-C12P SE14 - Kingston HyperX Fury 32 GB - Asus RTX 2070 Super 8GB - Samsung 950 Pro M2 240 GB - Corsair AX 850 watt - Sound Blaster X-Fi Titanium - WD Black 1TB & Green 3TB

• Thrilled
ja die nieuwe direct x 9.0b zit bij de installatie zelf van dtm 2, installeerd hem automatisch als je hem niet hebt, maar had hem al, enne, waar kan ik die nieuwste detenator vinden??

• Roger_Rabbit
www.nvidia.com de bekende site >:)

• Thrilled
ik heb deze gedownload: http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_56.72

is deze goed?? ik heb windows XP, geforce 4 videokaart van 64 mb

Verwijderd

Kom je snel genoeg achter he? :{ Reboot ie nu nogsteeds bij toca 2?

• Thrilled
geen toca 2, dtm race driver 2, en ja , hij reboot nog steeds, zwaaar irritant!!!

• Thrilled
heeft dan niemand een oplossing voor me?? ik heb er bijna 100 gulden voor neer geteld en ik wil graag dat hij gewoon normaal speelt zonder reboots!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:10

Smarron

The bend

Wil je aub niet je topic omhoog kicken binnen 24 uur?

Wat heb je verder geprobeerd? GoT is geen voorkauwtopic. Heb je er weleens aan gedacht dat je PC zowieso niet stabiel kan zijn? Heb je dit bij elk spel, of alleen bij DTM Race Driver 2? (TOCA2 is btw hetzelfde).

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Verwijderd

misschien is het verstandig om hem toch die installatie van directx 9.0b te laten draaien misschien moet ie een paar onderdelen updaten, veel mensen denken dat als ze hem hebben dat het al meteen goed is, maar veel spellen komen met nieuwe onderdelen van directx(vaak speciaal voor verschillende videokaarten om effecten goed te laten runnen).

Wat je misschien ook nog kan doen is bijvoorbeeld eventjes checken of tie nog steeds reboot als je hem op zijn laagste graphics speelt.

En je kan nog even de instellingen van windows checken(er van uit gaant dat het windows xp is aan de hand van het auto rebooten), namelijk de instellingen van het auto reboot te vinden in: Systeemeigenschappen(rechsklikken op deze computer, tabblad geavanceerd, onderaan bij opstart en herstart instellingen op instellingen klikken, bij het volgende scherm 'De computer automatisch opnieuw opstarten' het vinkje weg halen.

Of het spel draait nu gewoon wel, of je krijgt een gewone foutmelding te zien in plaats van een reboot, blijft ie herstarten kan je er van uit gaan dat het een hitte probleem is.

Verwijderd

Smarron schreef op 17 mei 2004 @ 15:57:
(TOCA2 is btw hetzelfde)
Ik dacht al, ben ik nu gek 8)7

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:36

Fuelke

Forza Ferrari

Verwijderd schreef op 17 mei 2004 @ 16:01:
[...]

Ik dacht al, ben ik nu gek 8)7
Nee, Codemasters heeft gewoon een verwarrende naamgeving. Zo hebben ze in het verleden eerst een TOCA reeks uitgegeven (1,2 & 3 alhoewel die laatste alleen voor PSX was), dan zijn ze begonnen met de Race Driver reeks die ze in verschillende landen een andere naam gegeven hebben (TOCA, DTM, V8 Supercars). Zodat als nu iemand het over TOCA 2 heeft er verwarring is of het om het spel uit 1999 gaat of uit 2004. 8)7

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

• Thrilled
ik heb dit alleen bij dtm race driver 2 en heel af en toe bij Counter-Strike.

na de tips die ik kreeg , heb ik ze gedaan, direct x 9b erop gezet, nieuwe drivers (weet niet of ik de goede heb gedownload), uitgevinkt dat mn pc opnieuw opstart bij errors... een tijdje ging het goed in dtm 2 maar toen kreeg ik een error (starte nie opnieuw op)
dit was de error:

Er is een probleem gevonden. Windows is afgesloten om schade te voorkomen.

als dit de 1e keer is dat u dit scherm met de stopfout ziet, moet u de pc opnieuw opstarten. Als het scherm nogmaals wordt weergegeven, kunt u het beste de volgende stappen uitvoeren:

controleer of er voldoende schijfruimte beschikbaar is (ik heb nog 855 mb over van mn 72,5 gig, ga zo wat weg flikkeren). Schakel het stuurprogramma uit, wanneer dit in het stopbericht is opgegeven of raadpleeg de fabrikant voor een bijgewerkte versie, vervang zo nodig de beeldschermadapter

*zooi over bios*

is dit allemaal nog te fixen of moet ik mijn geld terug gaan vragen?

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:10

Smarron

The bend

Controleer eens de temps in je bios. Case en cpu.

Heb je toevallig een andere videokaart tot je beschikking? Test die dan eens in je systeem. Probeer zelf zoveel mogelijk uit te sluiten waar een probleem kan ontstaan.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Pagina: 1