Toon posts:

2 routers voor internet op WLAN zuilen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal eerst een kleine situatieschets geven:

Ik heb PowerADSL van XS4ALL voor een wireless netwerk voor op een stedelijk bezoekers centrum aangevraagd. De computers gebruiken IE in kioskmode om op het internet te surfen. Om geen lastige kabels te hebben door de ruimte is het internet draadloos geregeld. Maar... de modem/router is niet draadloos. De internetverbinding komt binnen in de telefooncentrale, waarna er een kabel vanaf de modem/router via de patchkast naar de accesspoint/router van het draadloos netwerk loopt. Hierna wordt het internet draadloos verspreid onder de verschillende computers welke ieder een eigen draadloze bridge hebben die is verbonden met de netwerkkaart van de computer.

Nu het probleem:
De computers en Accesspoint hebben een verbinding. Dit ging niet dmv dynamische IP's, maar de IP's van zowel de computer als de bridge moest worden vastgelegd. Dit werkt dus goed.
Van de modem/router heb ik de DHCP server uitgeschakeld en ingesteld als relay agent in de hoop dat hierdoor de Accesspoint/router als DHCP server zou gaan fungeren. Wat is nu het geval, dit gaat mis. :( De computers kunnen hebben geen internet en kunnen niets buiten de Accespoint/router pingen. Volgens de handleiding van de modem/router moeten de computers in het netwerk een dynamisch IP hebben, maar dit heeft weer als gevolg dat deze geen verbinding krijgen met de Accesspoint.

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Hardware:
Accesspoint/router: Linksys Wireless Accesspoint router with 4-port switch
Bridge: Linksys wireless ethernet bridge. Wet11
Modem/router: Draytek Vigor2600