[98] Pc kan niet meer booten - NDIS error*

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• koekjah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-04 22:40

koekjah

Luctor et emergo

Topicstarter
Ik had er al wat topics over gemaakt.. maar zal het nu nog een keer overzichtelijk doen.

Mijn opa heeft laatst een PC gekocht, en heeft internet " besteld ", dat zouden ze morgen ( dinsdag ) aan komen sluiten, maar de PC liep slecht dus ik denk ik zal hem eens sneller maken.

IK wil de HD formatteren, maar dit lukte niet omdat het een NFTS schijf was.. dus na veel moeite heb ik em eindelijk weten te formatteren en converteren naar FAT32..

Ik blij, en windows 98 installeren.. alles lijkt te lukken.. krijg ik deze error als ik windows 98 wil booten:

Fout bij initialisatie van het programma NDIS:
Er heeft een windows beschermingsfout opgetreden, u dient de computer opnieuw op te starten.

Hmmm, ik windows 98 opnieuw installeren.. en weer kreeg ik dezelfde error.

Dus ik weer formatteren en dit keer windows 95 installeren.. maar nee; ik krijg dezelfde error :S.. (alleen niet met NDIS maar met ISO oid )

Ik kan dus geen windows installeren lijkt het? er stond standaard WIN XP op.. maar ik heb alleen een update CD, dus er zal echt win95/98 op moeten staan voordat ik XP er weer op kan zetten.
IK weet niet meer wat ik moet doen, morgen komen ze internet aansluiten en MOET die pc het gewoon weer doen.. iemand iemand iemand die weet wat ik kan doen?

Het is een Packard Bell PC ( weet niet precies wat voor.. ) en nee ik kan niet dat handige Packard Bell programmatje gebruiken voor system restore.

IEMAND?

Als je doet wat je deed, krijg je wat je kreeg.

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-05 17:41

megaleo

Special member

Heb je steeds windows over de vorige installatie heen geinstalleerd?
Heb je al een clean install gedaan. Kan ik niet echt opmaken uit je post.
Je kunt de cd van Packard Bell dus niet meer gebruiken. Je kunt dan wel, lijkt mij, een win98 cd gebruiken en dan ook fdisk gebruiken om de schijf helemaal leeg te maken. Partities verwijderen dus. En nieuwe partities aanmaken en dan nog eens opnieuw win98 installeren.

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:27

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Je hebt een XP-upgrade cd?? Dan hoef je niet eerst 9x te installeren.. Gewoon booten met die XP cd en dan geeft ie op een moment aan dat je niet het recht hebt om XP te installeren tenzij je een 9x cd erin kan doen. Op dat moment zou je dus die 9x cd erin kunnen doen en dan gaat ie als het goed is daarna gewoon door met XP installeren.

Anders ff geheugen testen met memtes86 of zo.. Misschien is je geheugen beetje brak.

edit:

[quote]megaleo schreef op 17 mei 2004 @ 15:12:
Heb je al een clean install gedaan. Kan ik niet echt opmaken uit je post.
[/quote]
Staat wel in zijn OP.. Hij heeft zijn schijf geformatteerd, dus een clean install...

[ Voor 25% gewijzigd door FlipFluitketel op 17-05-2004 15:14 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Verwijderd

deze topic al gelezen en vooral de post van johansoema

[rml][ Win 98] NDIS fout na install[/rml]

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2004 15:20 . Reden: welk ff link erbij doen natuurlijk :P ]

• vierkant228
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-04-2025
of je gaat in fdisk de partitie verwijderen die niet jofel werkt, opnieuw aanmaken en 98 wil er wel goed op

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

NDIS = onderdeel van netwerksoftware. Trek de netwerkkaart eruit of, in geval van een onboard exemplaar, schakel deze uit via de BIOS en installeer Windows opnieuw :)
Verwijderd schreef op 17 mei 2004 @ 15:15:
deze topic al gelezen en vooral de post van johansoema
:?

[ Voor 32% gewijzigd door BalusC op 17-05-2004 15:17 ]

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:20
Het is een Packard Bell PC ( weet niet precies wat voor.. ) en nee ik kan niet dat handige Packard Bell programmatje gebruiken voor system restore.
Hebben Packard Bell computers niet hun eigen windows versie?

• koekjah

koekjah

Luctor et emergo

Topicstarter
- Het was een CLEAN install
- Nee Ik kan winXP dan niet installeren WANT hij kan niet in DOS draaien
- Ik heb me onboard Netwerkkaart al DISABLED
- Ik rommel wel ff verder

Verwijderd

koekjah schreef op 17 mei 2004 @ 15:24:
Kun je niet booten vanaf winXP cd?
Is de processor sneller dan 2,2 GHz?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2004 15:29 ]

• japaveh
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:43

japaveh

Jield BV

Ik denk dat deze post bedoeld wordt:
johansoema schreef op 27 augustus 2002 @ 18:28:
[...]

Ik zat net te lezen op microsoft.com :

Windows 95 and 98 will not work with a processor faster than 2.1GHz

The following information can be found in the MS Knowledge Base article Q312108.

Windows Protection Error in NDIS with a CPU That Is Faster Than 2.1 GHz (Q312108)

<knip>
Wat Opsventus dus ook zegt

[ Voor 14% gewijzigd door japaveh op 17-05-2004 15:36 ]

Solo Database: Online electronic logbook and database system for research applications

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:48

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

In de BIOS dien je de CD/DVD-ROM drive in te stellen als eerste/first boot-device.
Vervolgens stop je de XP cd in de driver en start je de Pc opnieuw op.
Er zal als het goed is een melding verschijnen dat als je van de CD wilt booten een toets in moet drukken. Druk dan bijvoorbeeld op de spatiebalk. De installatie van XP zal dan opgestart worden.

Er zullen enige bestanden worden gekopieerd, vervolgens moet je de gebruikers overeenkomst accepteren door op F8 te drukken. Vervolgens kun je de Hardeschijf gaan indelen. Ik raad aan eerst alle partities te verwijderen. Vervolgens ga je met deze tool alleen de eerste partitie, waar je XP op installeerd, aanmaken. De rest van de schijf ga je vanuit XP zelf partitioneren.

suc6

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

en alle partities dan lekker op fat32 want NTFS ken je dus niet bij met DOS

• Delta2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-05 14:17
Heb je al eens geprobeerd om de netwerkonderdelen niet te installeren onder windows 98 ? Als het goed is moet je deze gewoon kunnen disabled tijdens de installatie.

Mocht dat niet lukken, dan zou je het nog altijd zo kunnen proberen:
- Windows 98 installeren
- Win98 NIET opstarten vanaf je harddisk, in plaats hiervan start je vanaf je win98 CD en kies je voor DOS-Prompt met CD-ROM ondersteuning.
- WinXP CD erin
- winnt.exe in je (CD-ROM):\I386 folder runnen

als goed is moet dat de upgrade starten, zonee, dan blijkt dus dat deze vlieger niet opgaat met een update CD :X

Vergeet trouwens niet om na je installatie even je partities van FAT32 te converteren naar NTFS met het commando "convert".

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL == DRIVER_IRQL_IS_SUPERIOR :)

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-05 11:58

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Ik denk dat je probleem in de naam Packerdbell zit.....
Uit mijn ervaring blijkt dat deze systeempjes erg lastig anders in te richten zijn dan de manier waarop packerdHELL het zelf gemaakt heeft!

Verbastering van merknamen wordt op GoT niet gewaardeerd; zeker niet als het om dergelijke flames gaat

[ Voor 27% gewijzigd door Spider.007 op 17-05-2004 19:41 ]

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:27

FlipFluitketel

Frontpage Admin
- Windows XP cd's zijn bootable (als je tenminste een originele hebt, of een fatsoenlijke kopie) (Zoals ik in mijn 1e reactie al zei: boot van de cd)
- NDIS kan ook iets van je ISDN-kaart zijn.. Heb je er een ISDN-kaart inzitten, zo ja, ruk die er ook eens uit.
- Als je hier een vraag stelt, kun je er vanuit gaan dat er gebruikers zijn die jouw vraag niet goed lezen en een vraag terugstellen. Geef hier dan gewoon antwoord op of zeg zie die post. Als je zo graag geholpen wilt worden en je weet toch alles beter, waarom stel je je vraag dan hier??

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• koekjah

koekjah

Luctor et emergo

Topicstarter
Jep het is gelukt.. geboot vanaf een WIN XP CD.. bedankt allemaal :)

ik weet niet wat je met die laatste reactie bedoelt? :S.. magoed ik was zo druk bezig dat ik geen tijd had om op got te kijken :P

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Laat me niet vergeten je even te melden dat het aankaarten van hetzelfde probleem in meerdere topics niet erg gewaardeerd wordt. Zoals je zelf ook kunt zien heb je meerdere topics aangemaakt over dit probleem. Zou je de volgende keer je probleem in 1 topic kunnen houden zodat alle informatie voor eventuele zoekers ook op 1 plaats te vinden is? :)

Is dit probleem nu dus ook opgelost?
[rml][ XP]Packard - Bell formatteren[/rml]

[ Voor 11% gewijzigd door Spider.007 op 17-05-2004 19:42 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1