Toon posts:

Excel: gemiddelde, lege vakjes overslaan

Pagina: 1
Acties:
  • 259 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Help!! (normaal zou ik dit zelf uitzoeken maar geen tijd...)

Ik heb een geautomatiseerd exelsheet gemaakt waarin een aantal berekeningen worden gemaakt op evaluatiegegevens vanuit een accesdatabase). Nu is het probleem dat sommigen vragen niet zijn ingevuld. De gewone gemiddelde formule van een kolom in exel rekent ook de lege vakken mee. Nu dacht ik dit op te lossen met de formule GEMIDDELDEA, helaas werkt dit alleen voor vakjes met letters etc.

Weet iemand hoe ik exel zover krijg datie de lege vakken negeert??

Zeer veel dank!!!!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-08 10:19

Dido

heforshe

average telt lege cellen bij mij niet mee, hoor :? (Excel 2000)

Of zijn je cellen niet echt leeg (staat er een formule in?)

[ Voor 34% gewijzigd door Dido op 17-05-2004 14:57 ]

Wat betekent mijn avatar?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Doe anders een simpele omweg; tel ze op en bepaal het aantal > 0, zodat je die getallen met de hand kunt delen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• DBear
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-01-2025

DBear

Bier Rolt

met "aantalarg" kun je het aantal niet lege velden krijgen. Als je dan met "som" het totaal berekend en dan deelt door het aantal heb je ook het gemiddelde.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Het is nog altijd Excel.. (normaal zou ik dit zelf veranderen in de topictitel maar geen tijd...) :P

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate