[Fedora]LPT poort

Pagina: 1
Acties:

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-02 08:43
Heeft men voor het aansturen van een LPT-poort met C++ onder linux Fedora, nog extra kernel drivers nodig of zitten deze al standaard onder linux.

Is het een kwestie van programmeren onder C++ met aanroepen van libaries, of moeten er nog mdificaties gedaan worden.

Wie kan verduidelijking geven?

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:33

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

LPT drivers zitten standaard bij de kernel, en ik gok dat fedora ze ook standaard wel aan zal hebben staan.

Wil je "gewoon" kunnen printen, of echt directe IO doen met je LPT poort (dus zelf alle "pinnnen" aansturen voor directe aansturing van hardware aan de LPT poort?)

Tekst printen is zo simpel als tekst outputten naar /dev/lp0 etc..
Direct de poort aansturen is het makkelijkst met outb() en varianten. Je zult dan wel eerst met ioperm() de juiste rechten moeten verkrijgen, en hiervoor heb je root rechten nodig.

[ Voor 4% gewijzigd door Creepy op 17-05-2004 14:43 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-02 08:43
Jah ik wil alle pinnen appart aansturen. Ik wil een display onder linux gaan aansturen met Kdevelop en C++... Ik lees die How To effe door! Thnx

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com