Toon posts:

CMOS setting saven op diskette

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil de CMOS setting saven op een diskette. Nou heb ik daar een tooltje voor gevonden namelijk CMOSSAVE Daar kan ik hem wel mee opslaan op diskette
Met CMOSREST kan ik op die PC ook de CMOS terug schrijven.

Nu wil ik die gesavede file op een andere PC ophetzelfde moederbord en hetzelfde type BIOS plaatsen.
ALs ik dit heb gedaan krijg ik verschillende foutmeldingen, zoals:
CMOS Date/Time is not set
CMOS settings wrong

Aangezien ik 150 dezelfde systemen heb wil ik die file gaan gebruiken om overal dezelfde CMOS instellingen in teladen.

Heeft iemand meschien een oplossing

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:09

breinonline

Are you afraid to be known?

Zijn de overige pc's precies hetzelfde? Zit er niet alleen hetzelfde in maar is intern (IDE e.d.) hetzelfde aangesloten? Is het op de originele pc wel gelukt het CMOS terug te zettten vanaf diskette?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Zoals je zelf al aangeeft zal de datum/tijd niet op de floppy worden opgeslagen.
Het wordt immers bijgehouden door een intern klokje.
Dit houdt in dat je dan alsnog 150 systemen van een correcte datum/tijd moet voorzien, lijkt me?
Dan ben je nog sneller klaar als je alle 150 systemen handmatig van de juiste instellingen voorziet :P

En dan heb ik het nog niet over het risico. Straks heb je 150 vern**kte systemen.. :/

[ Voor 12% gewijzigd door Rone op 17-05-2004 14:35 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Vaag .. Heb je ook andere tooltjes geprobeerd?
CMOSBAK of CMOSTool :)

Verwijderd

Topicstarter
De PC zijn exact hetzelfde opgebouwd en Ik heb ook cmosbak en cmostool gebruikt maar daar kreeg ik hetzelfde resultaat mee.

Het probleem is dat als ik bij 150 systemen ook nog handmatig de tijd in moet gaan stellen moet ik ook de defaults laden want krijg ik nog steeds de melding CMOS checksum bad

Is er misschien ook een tool dat het complete bios en de settings te saven en weer terug te plaatsen??

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Verwijderd schreef op 17 mei 2004 @ 14:52:
De PC zijn exact hetzelfde opgebouwd en Ik heb ook cmosbak en cmostool gebruikt maar daar kreeg ik hetzelfde resultaat mee.

Het probleem is dat als ik bij 150 systemen ook nog handmatig de tijd in moet gaan stellen moet ik ook de defaults laden want krijg ik nog steeds de melding CMOS checksum bad

Is er misschien ook een tool dat het complete bios en de settings te saven en weer terug te plaatsen??
Lijkt me niet dat je ook de tijd op kunt slaan..
Maar stel dat het mogelijk is: zowiezo ben je met deze klus zo'n uurtje bezig (als het niet langer is) dus PC #150 loopt dan alweer een uur achter op PC #1 :)
(of je trommelt even 49 man op, doet ieder 3 pc's; dan lopen de laatste pc's maar 1 minuut en 12 seconden achter op de eerste :P)

Ik hoop dat je iets kunt vinden, maar ik denk dat alles handmatig doen toch sneller (en veiliger) is..

[ Voor 17% gewijzigd door Rone op 17-05-2004 15:45 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

Pagina: 1