[Documentatie (detail ont)] code vergelijking (oud -> nieuw)

Pagina: 1
Acties:

• Ybox
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-12-2025
Ik moet voor een project een vergelijking maken tussen oude (html) code en nieuwe code (xhtml). Het project gaat over een redesign van een intranet van html naar xhtml / css.

Ik heb alleen geen idee hoe ik die code vergelijking netjes in een detail ontwerp kan neer zetten?

Twee kolommen met aan de ene kant oude code en aan de andere kant de nieuwe code gaat erg lastig omdat de regels nogal lang zijn.

Hebben jullie Ideeën ? voorbeelden ?

• curry684
  • Laatst online: 12-05 22:23

curry684

left part of the evil twins

Intranets? Css? Xhtml?

* curry684 shivers.... brrrr.... :X

Doe die clientside dingen eens snel in Webdesign & Graphics :Y)

Professionele website nodig?

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-05 13:27
Je kunt het helemaal niet naast elkaar zetten volgens mij. Je hebt bijvoorbeeld een regel met daarop "<table>" Wat wil je daar dan naast zetten? Volgens mij moet je die vergelijking meer in de richting van sematiek sturen. Dus een eenvoudig voorbeeldje uit het huidige systeem pakken en duidelijk maken dat je met XHTML deze op een betere manier beschrijft.

• Nemrah
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-12-2025
Eerst vraag ik me af of een dergelijke vergelijking nut heeft, aangezien de code aanzienlijk anders is. Waar je in HTML redelijk ingewikkelde zooi kan krijgen met opmaak van bijvoorbeeld tabellen die nu overgaat in CSS (en wie weet div's)

Maar als het niet verticaal kan dan misschien horizontaal?
2 Splitscreens boven elkaar. Misschien dat je een anker in het eerste en tweede kan plaatsen dat ze even snel scrollen oid?

Plant eens een boompje

• Ybox
Lindetree schreef op 17 mei 2004 @ 14:29:
Eerst vraag ik me af of een dergelijke vergelijking nut heeft, aangezien de code aanzienlijk anders is. Waar je in HTML redelijk ingewikkelde zooi kan krijgen met opmaak van bijvoorbeeld tabellen die nu overgaat in CSS (en wie weet div's)

Maar als het niet verticaal kan dan misschien horizontaal?
2 Splitscreens boven elkaar. Misschien dat je een anker in het eerste en tweede kan plaatsen dat ze even snel scrollen oid?
Aan zoiets zat ik ook te denken. Ik moet de SDM methode volgen :'(
Jah XHTML/CSS is erg anders T.O.V html met presentatie en nu moet ik het een beetje voorkauwen met voorbeelden uit de huidige code van intranet.
Z'n anker is online wel aardig maar op papier is het effect weg.

• Ybox
(Schop ) iemand nog ideeën ?

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ybox schreef op 24 mei 2004 @ 10:19:
(Schop ) iemand nog ideeën ?
Ik zou niet 2 lijsten maken met oude en nieuwe source code. Ik zou eerder een segment van de broncode pakken, bijvoorbeeld een menu, waarbij je de oude code neerplemt en vervolgens weergeeft hoe het efficienter kan met XHTML en CSS.

Mocht ik ooit zo'n rapport moeten maken, dan zou het eerder over usability en accessibility gaan, met daaraan toegevoegd wat XHTML en CSS voor voordelen biedt ten op zichte van de huidige situatie.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• JayVee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-11-2025

JayVee

shibby++!

Lees dit artikel voor wat uitleg en ideen waarom de overstap nodig is. Ik denk dat je een verhaal moet gaan schrijven en niet per tag of zo moet gaan vergelijken.

ASCII stupid question, get a stupid ANSI!

Pagina: 1