Creative DVD speler heeft eigen wil

Pagina: 1
Acties:

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-03 08:33
Ik heb hier een creative dvd speler in een win98 bak hangen. Het probleem is dat de dvd speler ongecontroleerd en met volledige willekeur de lade open en dicht gooit 8)7 Soms vele malen(tientallen!) achter elkaar. Mocht het zo zijn dat de lade dicht blijft dan werkt de speler perfect, maar dit doet hij de laatste tijd haast niet. Het is geen trojan/virus of iets wat op die richting wijst, want de bak zit niet aan het internet. De speler vertoont dit merkwaardige gedrag ook wanneer hij enkel aan een molex hangt. De open/dicht knop functioneert ook slecht en zelfs helemaal niet als de la open blijft staan.

Ik heb het beestje al open gehad en een beetje stofvrij gemaakt, zonder succes. Komt iemand dit probleem bekend voor en heeft ie nog een tip voor me? Het is de dvd speler in m'n HT pc en hoewel een nieuwe niet duur is, wil ik toch proberen dit ding te temmen :P

iRacing Profiel

• apollo13
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-03 22:13
Check je pc eens op virussen, zou de oorzaak kunnen zijn.

Suc6 :)

apollo13

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

De open/dicht knop functioneert ook slecht en zelfs helemaal niet als de la open blijft staan.
Hangend knopje? Dan krijg je ook het subverschijnsel willekeurig open/dicht gaan :)
Even openmaken en knopje checken/schoonmaken :Y)

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-03 08:48

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Ik heb een creative cd-rom gehad 52x en ik kan je vertellen dat het waarschijnlijk niet aan het knopje ligt of aan virussen.....
Het is gewoon rommel.... die van mij maakte een pokke lawaai ging willekeurig open en dicht en als ik hem zelf open deed om er een cd in te doen dan moest je HEEL snel zijn met die cd neerleggen want bij de minste of geringste aanraking vloog de lade met een rotklap weer dicht....

Ik denk dat het verstandig is een andere dvd-rom op te halen van degelijke kwaliteit!

edit:
@BalusC: Er is een verschil tussen gaar en vies :+ chacken kan uiteraard nooit kwaad :9
Maar naar mijn mening maakt creative een beetje gebruik van hun "goede" naam om wat cd-rom / dvd-rom-meltjes op de markt te brengen.

[ Voor 22% gewijzigd door Mystic Spirit op 17-05-2004 14:33 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

want bij de minste of geringste aanraking vloog de lade met een rotklap weer dicht....
Daar heb je een punt .. Wellicht is de "aanrakingssensor" wel enorm gaar? ;)
Welja, ook hier weer: effe openhalen, checken en schoonmaken :Y)

[ Voor 17% gewijzigd door BalusC op 17-05-2004 14:21 ]