Toon posts:

[VBA]Valutawaarde in tijd

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Poging 2; nu alleen wat duidelijker:

Wat ik wil doen is het volgende;

Ik heb een veld waarin een kostprijs kan worden opgegeven
Bijv. 20 euro

10% van deze kostprijs mag ik besteden aan het inpakken van dit product.
Dus 2 euro

Als ik 1 uur werk kost mij dat 20.54 euro (uurtarief).

Hoe lang mag ik erover doen om dit product in te pakken? Dus reken die 2 euro vergeleken met 20.54 euro per uur om naar tijd in minuten en seconden.

Ik wil dit bewerkstelligen door middel van een VBA code.
Als output wil ik bijvoorbeeld 5 minuten en 48 seconden hebben.

Iemand een lapje code? of een methode hoe dit te doen?

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-05 14:53

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Waarom krijg ik hier toch het gevoel dat je geen zin hebt om na te denken en daarom maar zegt: "dit is mijn probleem, los het maar voor me op"? Je vorige topic is gesloten omdat je iets heel erg basaals vraagt (zoals je al is verteld door de moderator die je topic sloot), en verder is je probleem in dat topic al opgelost, tot op de minuut nauwkeurig. Als je nou zelf een beetje creatief bent verfijn je dat wel even zodat het ook met seconden werkt.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Verwijderd

Topicstarter
Omdat het daar wel goed wordt uitgelegd tot in de minuten, nu kan ik idd ook we de manier verzinnen om het verder te detaileren tot seconden maar dan is er nog het probleempje met die code.

ik kan in Access wel makkelijk aan gaan geven, veldbla delen door veldbla2 maal 6 maar mijn wens is om het eigenlijk in code vast te leggen.
Snappez vous?

• ripexx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-05 22:36

ripexx

bibs

Verwijderd schreef op 17 mei 2004 @ 14:04:
Poging 2; nu alleen wat duidelijker:
:?
Als output wil ik bijvoorbeeld 5 minuten en 48 seconden hebben.

Iemand een lapje code? of een methode hoe dit te doen?
Methode is gewoon het toepassen van simpele algebra => wiskunde => rekenen! Je hebt X en je wil Y hebben waarbij je factor A hebt en een vast offset van B: AX + B = Y
Oftewel een simpele eerste graads functie. Ik snap helemaal niets van VBA maar dit moet gewoon mogelijk zijn in elke programmeer/script taal. ;)

Daarnaast zou ik je zo een simpel voorbeeld willen geven maar je doet er zelf gewoon weg niets aan, probeer eerst eens zelf te prutsen/proberen. Het is je namelijk ookgelukt om dit dmv je rekenmachine te laten uitrekenen. ;)

buit is binnen sukkel

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-05 14:53

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op 17 mei 2004 @ 14:44:
ik kan in Access wel makkelijk aan gaan geven, veldbla delen door veldbla2 maal 6 maar mijn wens is om het eigenlijk in code vast te leggen.
Snappez vous?
Nou krijg ik sterk het vermoeden dat je weinig ervaring hebt met VBA i.c.m. Access. Misschien kun je beter even een tutorial volgen?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:56

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Nee, hier in Programming & Webscripting programmeren wij onze dingen zelf.

Maar het is toch rete-simpel? Je kostprijs, K, is 20 euro. De verpakkingskosten, V, is 10% van K, dus V = 0.1*K = 2

Je uurloon, U, is 20,54 euro, dus je mag T = K / U = 2 / 20.54 =~ 0.09737 uur besteden aan het pakketje.

T naar beneden afronden geeft het aantal uren, dat is 0. Dan houd je 0.09737 - 0 = 0.09737 over, dat zijn 0.09737 * 60 = 5.842259 minuten. Dat naar beneden afronden geeft het aantal minuten, 5 dus, en dan houd je 5.842259 - 5 = 0.842259 over. Dat zijn 0.842259 * 60 = 50.53554 seconden

[ Voor 25% gewijzigd door .oisyn op 17-05-2004 15:51 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd

Topicstarter
Oke dank je zoiets zocht ik, zelf had ik het op paier zo geformuleerd:

Formule:
kostprijs/standaardtarief reparatie uur * 60 = minuten + restant
2/20,54 * 60 = 5,84

(minuten + restant) – minuten = restant
5,84 – 5 = 0,84

restant/100 * 60= seconden
0,84/100 * 60 = 0,51

Richttijd = 5 minuten en 51 seconden

Deze is zelfs minder nauwkeurig. Met jouw beredenering kan ik het proberen te implementeren in Access/VBA, bedankt!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-05 22:23

curry684

left part of the evil twins

Uhm ja, dit wordt toch zelfs in deze moderne tijd van rekenmachines e.d. nog wel in de 3e klas basisschool geleerd? :?

Iig is dit niet het niveau vragen dat we in Programming & Webscripting zoeken, en kant-en-klare code vragen is al helemaal not done.

Professionele website nodig?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.