Defect aan nieuw digitaal fototoestel (gekocht via webshop)

Pagina: 1
Acties:

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:23
Ik heb een digitaal fototoestel (Canon IXUS 400) gekocht via een webshop. Deze heb ik vrijdag ontvangen, maar er blijkt een defect aan te zitten. Het kapje voor de lens klemt enigzins, wat nogal irritant is. Dit moet ik met de hand verschuiven en daar krijg je weer vlekken van. Visueel is er niets te zien en het apparaat ziet er zichtbaar nieuw uit.

Ik heb melding gemaakt van het defect, maar nu moet ik hem binnen enkele dagen terugsturen (of langsbrengen, maar dat is nogal lastig). Hij wordt dan opgestuurd naar Canon. Hopelijk krijg ik dan een nieuw toestel terug, maar ik loop ook de kans dat het ding gerepareerd wordt en dan is het altijd maar afwachten of die het doet.

Volgens de voorwaarden krijg ik binnen 3-5 werkdagen een nieuw toestel (mits leverbaar). Helaas is het toestel niet meer leverbaar (end-of-life), dus dan geldt die bepaling niet.

Een andere mogelijkheid is om het ding alsnog terug te doen en mijn geld terug te eisen. Volgens de colportagewet of kopen op afstand moet zoiets toch mogelijk zijn? Kan iemand hier meer duidelijkheid over geven?

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-05 08:53

Elektronicanet

Leds do it!

Je mag inderdaad het apparaat terugsturen binnen een week, dan moet je het geld terug krijgen. Maar, het is niet verplicht voor de winkel om je verzendkosten te vergoeden... Die kosten (5 euro o.i.d.) ben je waarschijnlijk kwijt.

Nederlander in België

• Anubis801
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-12-2025
Je kan altijd een artikel terugbrengen en je geld terugvragen binnen 8 dagen bij elke winkel en bij kopen op afstand (webwinkel) is dat zelfs 14 dagen. Success

=/\= System Status =/\=

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Klepje moet gewoon werken...terugsturen die handel!

There is no place like ::1

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:15

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Binnen 8 dagen terugsturen zonder opgaaf van reden is toegestaan. dit is ook al ongeveer 1000 keer voorbij gekomen trouwens...

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:23
Ik heb reeds melding gemaakt dat het apparaat defect is. Geldt deze regeling ook voor een defect apparaat? Ik verwacht dus nogal wat problemen dat ik mijn geld niet terug krijg. Graag zou ik dus een begeleidend briefje erbij doen op grond waarvan ik mijn geld terug eis. Heeft iemand deze gegevens bij de hand?

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
BugBoy schreef op 17 mei 2004 @ 14:00:
Ik heb reeds melding gemaakt dat het apparaat defect is. Geldt deze regeling ook voor een defect apparaat? Ik verwacht dus nogal wat problemen dat ik mijn geld niet terug krijg. Graag zou ik dus een begeleidend briefje erbij doen op grond waarvan ik mijn geld terug eis. Heeft iemand deze gegevens bij de hand?
Je hebt zowiezo garantie en anders moeten zij het bedrag dat de camera nog waard is terugbetalen (tijdens de economische levensduur) omdat ze hem blijkbaar niet kunnen vervangen.
Omdat je hem net nieuw hebt komt dat neer op het volledige bedrag.

Maar zoals gezegd kan je hem zonder opgaaf van reden terugsturen.
Doe dit wel aangetekend en neem vooraf hierover even telefonisch contact op.

Senile! Senile Oekaki

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:28

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

als het apparaat defect binnen komt heb je gewoon recht op vervanging of je geld terug lijkt me.

als ik een camera in de winkel koop en deze thuis openmaak en defect is dan breng ik m gewoon terug en ruil m om. tis dan aan de winkel verder wat ze met dat defecte apparaat doen.
en pc die doa is wordt ook niet eerst naar de fabriek gestuurd.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Pagina: 1