Toon posts:

Printbeveiliging binnen webpagina

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
We zijn nu bezig met een webpagina te maken, een online stamboom. Maar deze willen we beveiligen.
Is het ook mogelijk om een print-beveiliging erop te zetten? Dus zodat alle informatie niet zomaar uitgeprint kan worden?

Alvast bedankt.

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

PDF... aanbieden als PDF, en in de PDF de beveiligings instellingen zetten op dat er niet geprint mag worden....

There is no place like ::1

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Je weet dat alles wat op een scherm te toveren is, ook uitgeprint kan worden, hè?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

limoentje schreef op 17 mei 2004 @ 13:58:
Je weet dat alles wat op een scherm te toveren is, ook uitgeprint kan worden, hè?
PDF maakt dat een stuk moeilijker.... Want om alles te capturen per scherm en weer aan elkaar te plakken?

There is no place like ::1

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Dan nog kan je erg makkelijk een screendump nemen, die in Word plakken en het alsnog printen (per pagina kost me dit maar een paar seconden op een grote monitor).
Ook zijn er PDF readers die geen boodschap hebben aan de print-beveiliging en gewoon de boel printen. :)
Als je echt belangrijke informatie hebt die niet geprint mag worden dan moet je het gewoon niet op het internet zetten. :)

Veel sites geven enkel een (weinig zeggende) preview of tonen de belangrijkste informatie gewoon niet.

[ Voor 8% gewijzigd door -=bas=- op 17-05-2004 14:02 ]

Senile! Senile Oekaki

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:48
Hoeft niet perse, want je hebt ook programma's die de rechten kunnen veranderen in een PDF bestand, dus dat je bijv wel kan printen ;)

Bos Digitale Autoservice Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

• Not Pingu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-04 20:36

Not Pingu

Dumbass ex machina

Absoluut beveiligen is natuurlijk een utopie, maar je kunt wel dingen doen om het de mensen toch wat moeilijker te maken.
Bijvoorbeeld een aparte print stylesheet waar je de body op display: none; zet >:)

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025

SchizoDuckie

Kwaak

Gunp01nt schreef op 17 mei 2004 @ 14:04:
Absoluut beveiligen is natuurlijk een utopie, maar je kunt wel dingen doen om het de mensen toch wat moeilijker te maken.
Bijvoorbeeld een aparte print stylesheet waar je de body op display: none; zet >:)
Dan líjkt me de eerste optie die je probeert om de text/images in een ander bestand te knikkeren / printscreen.

Kortom: dit is net zo'n vraag als :
'Hoe zorg ik ervoor dat de client mn html / javascript niet kan zien :? '
antwoord: NIET

[ Voor 4% gewijzigd door SchizoDuckie op 17-05-2004 14:54 ]

Stop uploading passwords to Github!

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-05 16:20
Het is niet te beveiligen. Wat je wel zou kunnen doen is een irritant breed of juist smal tabelletje nemen waar je al die informatie ingooid. Dan wordt het wat irritanter om te printen (maar ook om te lezen.

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

• Berkery
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07-09-2023
code:
1
2
3
4
5
<style type="text/css" media="print">
html{
display: none; 
}
</style>

:7

Ich kann mit einem Eierlöffel Fledermäuse töten.

• Not Pingu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-04 20:36

Not Pingu

Dumbass ex machina

Papa Eend schreef op 17 mei 2004 @ 14:54:
[...]

Dan líjkt me de eerste optie die je probeert om de text/images in een ander bestand te knikkeren / printscreen.
Ja, dat weet ik ook wel. Of je slaat de HTML file op en pleurt dan de CSS file weg ofzo. Dat is allemaal niet zo moeilijk, maar daarom zeg ik ook: je kunt het mensen wel wat lastiger maken. Met een maatregel als display: none in de print CSS heb je iig die mensen te pakken die niet weten hoe het komt dat die pagina er blanco uitrolt, of hoe ze dat kunnen omzeilen. Die mensen zijn AFAIK nog altijd in de meerderheid.

De vraag blijft natuurlijk, net als bij die anti-rechtermuisknop dingen: waarom? Wat zou erop tegen zijn dat iemand een stamboom uitprint? Zou iemand uberhaupt die stamboom willen uitprinten? Moet je niet eerder blij zijn als er al ooit iemand zo geinteresseerd is in je stamboom dat ie em uit wil printen?

Ik kreeg eergisteren nog de vraag hoe je zo'n anti-rechtermuisknop-scriptje maakt van iemand die dat in haar pagina op een of andere community site wou zetten. Dus ik vraag: heb je dan plaatjes op je page staan die je zelf gemaakt hebt? Antwoord: nee, alle plaatjes zijn gejat. Waarom wil je dan perse zo'n scriptje erop? Antwoord: omdat andere mensen dat ook hebben.

|:(

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

• Dark Blue
  • Laatst online: 16-05 14:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Gunp01nt schreef op 17 mei 2004 @ 14:04:
Papa Eend schreef op 17 mei 2004 @ 14:54:
Berkery schreef op 17 mei 2004 @ 15:06:
code:
1
2
3
4
5
<style type="text/css" media="print">
html{
display: none; 
}
</style>

:7
Lees de draad voordat je blaat ;)

Ik had ook de optie beveiligde pdf, maar als dat al zo gemakkelijk te kraken is...
Flash, misschien? En laat er dan een witte lijn horizontaal ofzo overheen gaan ( een soort scanline idee) die één keer in de 10 seconden voorbij komt.
Moeilijk te cappen... dat wel.

[ Voor 21% gewijzigd door Dark Blue op 17-05-2004 16:56 . Reden: zo in de goede volgorde dan? :) ]

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• SchizoDuckie

SchizoDuckie

Kwaak

Dark Blue schreef op 17 mei 2004 @ 15:16:
[...]

Lees de draad voordat je blaat ;)
Lees 'm zelf ook ff wil je? Ik reageer juist op de mensen die een print stylesheet voorstellen |:(

Verwijderd

Gunp01nt schreef op 17 mei 2004 @ 15:15:
De vraag blijft natuurlijk, net als bij die anti-rechtermuisknop dingen: waarom? Wat zou erop tegen zijn dat iemand een stamboom uitprint? Zou iemand uberhaupt die stamboom willen uitprinten? Moet je niet eerder blij zijn als er al ooit iemand zo geinteresseerd is in je stamboom dat ie em uit wil printen?
mijn moeder doet ook stamboomonderzoek (mij boeit het niet btw), en die vond het heel raar. het hele idee achter dat onderzoek is juist dat je een soort community bent die voor elkaar (voor andere members dus) in de plaatselijke archieven gaat zoeken. vervolgens maak je alles openbaar op internet. ze is er wel eens geld aan kwijt, maar dan alleen maar onkosten voor cd's/porto :)

• SchizoDuckie

SchizoDuckie

Kwaak

Verwijderd schreef op 17 mei 2004 @ 15:25:
[...]

mijn moeder doet ook stamboomonderzoek (mij boeit het niet btw), en die vond het heel raar. het hele idee achter dat onderzoek is juist dat je een soort community bent die voor elkaar (voor andere members dus) in de plaatselijke archieven gaat zoeken. vervolgens maak je alles openbaar op internet. ze is er wel eens geld aan kwijt, maar dan alleen maar onkosten voor cd's/porto :)
Nou weet ik ook wel het een en ander van stambomen en communities af, en het lijkt me toch dat dat zo'n beetje 'voor wat hoort wat' is? (net als op GoT) Dus als je een (deel van een) stamboom gemaakt hebt, dan geef je dat weer aan anderen als die er om vragen, en anderen geven jou ook deeltjes van hun stambomen?

Kortom: dan wederom de vraag: waarom die beveiliging?

Maarja zo raken we een beetje off-topic.

[ Voor 6% gewijzigd door SchizoDuckie op 17-05-2004 15:28 ]

• Dark Blue
  • Laatst online: 16-05 14:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Papa Eend schreef op 17 mei 2004 @ 15:21:
[...]

Lees 'm zelf ook ff wil je? Ik reageer juist op de mensen die een print stylesheet voorstellen |:(
Eend! * Dark Blue rammelt kwaakbeest door elkaar...

Ik reageerde op die Berkery boven je, niet op jou!
Jij legde dat uit en dat van die stylesheet was ook al gezegd, en dan komt hij opeens doodleuk met een stukje code zonder uitleg. :) Dáárom...

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

leuk topic :)

Een leuk truukje...

Maak van alle tekst een plaatje, sla deze op als transparente gif en maak hier een animated gif van door 1 frame ervoor te plakken en het geheel niet te laten loopen. IE print dan de eerste frame uit... en daar staat niets in...

verder doe je rechtermuistknoppreventie en sleeppreventie
en dan maak je ook nog eens een dubbele frameset met relatieve paden...

de enige oplossing om de pagina nu te kunnen printen is door een screendump te maken, maar ach... als je het venster klein genoeg maakt dan moet je zovaak scrollen dat men het snel genoeg zat is :)

...vraag me niet waarom ik dit weet :) het stamt iig uit voor de tijd van css...

Verder wil ik even kwijt dat het stom is om dit soort dingen te doen, conctent die beveiligd moet worden moet gewoon niet op het internet beschikbaar zijn...

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Ik had ook de optie beveiligde pdf, maar als dat al zo gemakkelijk te kraken is...
Flash, misschien?
Flash is inderdaad al een stuk lastiger, zeker als je geen tekst maar een bitmap gebruikt.

Ik weet niet of je met Flash aan kan geven dat er niet geprint mag worden, anders heb je er nog weinig aan. Ik heb het zelf nog nooit gezien maar het zou me niet verbazen als het kon.

Senile! Senile Oekaki

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 17 mei 2004 @ 17:17:
leuk topic :)

Een leuk truukje...

Maak van alle tekst een plaatje, sla deze op als transparente gif en maak hier een animated gif van door 1 frame ervoor te plakken en het geheel niet te laten loopen. IE print dan de eerste frame uit... en daar staat niets in...

verder doe je rechtermuistknoppreventie en sleeppreventie
en dan maak je ook nog eens een dubbele frameset met relatieve paden...

de enige oplossing om de pagina nu te kunnen printen is door een screendump te maken, maar ach... als je het venster klein genoeg maakt dan moet je zovaak scrollen dat men het snel genoeg zat is :)

...vraag me niet waarom ik dit weet :) het stamt iig uit voor de tijd van css...

Verder wil ik even kwijt dat het stom is om dit soort dingen te doen, conctent die beveiligd moet worden moet gewoon niet op het internet beschikbaar zijn...
Dat is inderdaad wel een leuke manier, alleen komt het wel een beetje vies over, zo'n aliasted GIF.
Over het scrollen: Er zijn programma's (zoals SnagIt) die automatisch scrollen. In enkele seconden heb je zo een hele grote pagina.
Maargoed, het gaat hier toch duidelijk niet om een absoluut veilige beveiliging, maar om een extra drempel.

🌞🍃

Verwijderd

ze zou in flash in een klein venster tekst laten zien zodat ook screenshots maken niet echt nuttig is
Pagina: 1