[WIN2K]'Doelaccount naam in gebruik'

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-05 13:12
Weet effe niet of dit hier, of in Netwerken thuis hoort maar here we go:

Ik zit hier op stage, heb net voor iemand een pc geinstalleerd maar hij moet een link hebben naar een of ander tank-programma (om bij te houden hoeveel benzine er getankt word).

We hebben hier een domein, en iedere user zn eigen login etc.

Als ik op mijn account naam die verbinding wil leggen, dus 'X: -> \\tg-s-nt3\tank$' werkt het meteen.

Als ik nu op die user zn account die verbinding wil leggen, krijg ik de melding dat de 'Doel account naam in gebruik' is.

Weet iemand hoe ik dit op moet lossen? of heeft het iets te maken met user rights etc. ? Ik heb hier overal Administrator rechten, en de betreffende user is Hoofdgebruiker.

Verwijderd

kan je ff het errormsg nummertje erbij vermelden... die nederlandse foutmeldingen zeggen me zo weinig :)

• De_Bastaard
sure moment :)
ik ga nog ff naar die gast toe en dan schrijf ik effe de error op :)

• De_Bastaard
Krijg geen error nummer, maar gewoon de fout zelf:

'Windows

Kan geen verbinding maken omdat de volgende fout is opgetreden:

Aanmeldingsfout: De Doelnaam is onjuist'

Na flink wat ploeteren nu net, ben ik erachter gekomen dat dit volgens mij een of andere rare fout op de server zelf is. Schijnt soms kuren te hebben met zn eigen DNS ofzo? Ik vulde het IP van de server in ipv tg-s-nt3, en toen werkte het wel 8)7

Collega van me zei dat ik het gewoon moest blijven proberen, omdat ie t laatst met n andere user ook heeft gehad?

Vrij raar probleem if ya ask me :+

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:22
Doe die mapping ééns op de prompt, dan krijg je wel de foutcode.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• RMYuma
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-03 05:28

RMYuma

The disguise is complete!

Volgens mij krijg je die melding, als je onder dezelfde usernaam al een andere share gemapped hebt op dezelfde server.

| Specs Aurora24 | My music |

• De_Bastaard
Dat kan,

Users hebben hier allemaal meerdere mappen gemapped op die server en dat gaat zonder problemen.

Heb ook soms als ik als Administrator (lokaal aangemeld) een verbinding wil leggen, dat hij de NT3 Server niet kan vinden. Als ik dan het IP in geef ipv tg-s-nt3 werkt het weer wel.

Ik zei nog zo koop geen compaq hahaha

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:14

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Het lijkt er op dat je naamomzetting in het netwerk niet goed gaat. Misschien verstanding om een collega eens een keer naar de WINS server en Netbios instellingen te laten kijken :P suc6

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Pagina: 1