UPC in Adam binnen 6 maanden op 10/30Mb

Pagina: 1
Acties:

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-11-2025
Ik las dit net op webwereld

UPC blijft bij zijn voornemen zijn Amsterdamse kabelnetwerk binnen zes maanden geschikt te maken voor supersnel internet tot in de woonkamer.

Het bedrijf hoopt met deze snelheidsverhoging te voorkomen dat Amsterdam een eigen concurrerend glasvezelnet aanlegt, zo schrijft Het Parool in zijn zaterdageditie.

Vorig jaar bevestigde UPC al dat het bedrijf graag zou willen samenwerken met de gemeente. In het najaar van 2003 legde de kabelaar al een plan voor aan de Amsterdamse wethouder Mark van der Horst van Economische Zaken.

De wethouder heeft dit voorstel echter weggewuifd en houdt vast aan zijn glasvezelalternatief. De gemeente heeft voor dit netwerk, dat zo'n driehonderd miljoen euro kost, inmiddels een nieuwe vennootschap opgericht (Citynet.nl).

Het gemeentelijke glasvezelnet - waarvoor de gemeenteraad nog wel zijn akkoord moet geven - zal overigens pas over vijf tot zeven jaar voor alle huishoudens beschikbaar zijn. UPC wil zijn Amsterdamse netwerk nog voor november van dit jaar versnellen tot 10 tot 30 megabit per seconde.

Ik vraag me echt af of dit gaat gebeuren

(Bron:www.webwereld.nl)

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:05

slaay

Natuurbeleven.com

Tja, wie heeft er nu al behoefte aan 10-30 mbit? Een prijzenslag hoef je dus ook nog niet te verwachten voor deze snelheden.

Ik denk dat UPC er verstandig aan doet, om goede diensten te bedenken die nodig zijn voor dergelijke snelheden. Want anders heb je er niks aan om met 30 mbit alleen te kunnen downloaden.

Dich bis echt unne foëzen haas

• toxict
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-05 20:55
slaay schreef op 17 mei 2004 @ 13:43:
Tja, wie heeft er nu al behoefte aan 10-30 mbit? Een prijzenslag hoef je dus ook nog niet te verwachten voor deze snelheden.

Ik denk dat UPC er verstandig aan doet, om goede diensten te bedenken die nodig zijn voor dergelijke snelheden. Want anders heb je er niks aan om met 30 mbit alleen te kunnen downloaden.
Nee, straks heb je dan 30Mbit voor een x-bedrag en zit je nog aan een FUP gebonden.
Dat is wat je wilt.
Niet dus....

http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?sid=31923

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
toxict schreef op 17 mei 2004 @ 13:50:
[...]

Nee, straks heb je dan 30Mbit voor een x-bedrag en zit je nog aan een FUP gebonden.
Dat is wat je wilt.
Niet dus....
Blijft shared natuurlijk, en unlimited aanbieden op een shared iets (overigens is ook adsl shared) kan niet op een 'eerlijke manier'.

Overigens is een glasvezel netwerk zelf ook shared natuurlijk. Binnen je eigen segment (VLAN) is alles wel geswitched en dus letterlijk onbeperkt. Maar ook op de border van zo'n netwerk (internet backbone koppelingen) is er weer gedeelde bandbreedte (overboeking).

Wel kan je gewoon een non_overbooked lijn krijgen thuis nu al via ADSL. Maar 't probleem zit hem niet in dat mensen dat niet willen (blijkbaar wil niemand een datalimiet of een FUP (wat hetzelfde is eigenlijK)). Maar betalen voor een 1:1 verbinding zodat je letterlijk zwart-op-wit onbeperkt krijgt wil niemand ....

Kortom komt het neer op 'voor een dubbeltje alles willen', mjah we blijven hollanders...

[ Voor 29% gewijzigd door bjck op 17-05-2004 13:57 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• BoutWout
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-05 10:47
eerst maar is hun beloofde snelheids verhoging van de gewone abbo's afronden. Ik zit nog te wachten...

Red een boom, eet een bever

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-04 09:25

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

bjck schreef op 17 mei 2004 @ 13:55:
[...]

Blijft shared natuurlijk, en unlimited aanbieden op een shared iets (overigens is ook adsl shared) kan niet op een 'eerlijke manier'.

Overigens is een glasvezel netwerk zelf ook shared natuurlijk. Binnen je eigen segment (VLAN) is alles wel geswitched en dus letterlijk onbeperkt. Maar ook op de border van zo'n netwerk (internet backbone koppelingen) is er weer gedeelde bandbreedte (overboeking).

Wel kan je gewoon een non_overbooked lijn krijgen thuis nu al via ADSL. Maar 't probleem zit hem niet in dat mensen dat niet willen (blijkbaar wil niemand een datalimiet of een FUP (wat hetzelfde is eigenlijK)). Maar betalen voor een 1:1 verbinding zodat je letterlijk zwart-op-wit onbeperkt krijgt wil niemand ....

Kortom komt het neer op 'voor een dubbeltje alles willen', mjah we blijven hollanders...
Er is duidelijk een verschil tussen overboeking en FUP.
Je kan makkelijk een 1:1 lijn hebben met een FUP (of zelfs limiet van 2gig), of een standaard overboeking (1:40 of 1:25) zonder limiet. Alleen als ze zeggen dat je geen limiet hebt, is de kans erg groot dat je niet de maximum snelheid haalt (tenzij je 1:1 overboeking hebt).
Met een overboeking wordt er bedoeld dat je de lijn "deelt", dus ze kunnen niet garanderen dat je ook daadwerkelijk de maximum snelheid haalt.
Met FUP/limiet wordt er bedoeld dat je een maximum aantal dataverkeer mag hebben.

Maar een 30mbit lijntje met een FUP/limiet van zeg 500Gig is erg goed te doen. Ik denk zelfs als ze een FUP hebben van rond de 100-200gig per maand dat je maar heel weinig mensen hoort klagen.

Je gebruikt _nooit_ 24/7 je lijn 100%, doe je dat wel, dan moet je niet gek opkijken als de fiod op de stoep staat (want dan moet je wel een ftp servert met illegale troep hebben)

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

Pagina: 1