Ik heb echt een te gaar probleem waar ik maar niet uit kom. Op mijn laptop (Jewel 2780) krijg ik meteen een kernel panic na het installeren van debian stable. Ik doe gewoon een installatie via FTP en installeer verder totaal geen andere pakketjes. Nou heb ik wel nog XP ernaast draaien en gebruik dus LILO wat ik in het MBR installeer. Na debian geinstalleerd te hebben krijg ik netjes de console. Ik log dan in en test het meteen door te rebooten. Geef een enter op Linux in het LILO bootmenu. Ik zie een heleboel dingen wat ie allemaal aan het doen is en op een gegeven moment krijg ik allerlei hexidecimale rotzooi te zien totdat ie eindelijk stopt en kernel panic aangeeft. Echt op een totaal kaal systeem.
Nou ben ik nogal een linux noob en heb een beetje debian geleerd door het eerst op mijn server te installeren en zou gaandeweg wat te leren en nu ik eindelijk wat weet wilde ik het dus nu ook op mijn laptop installeren met een grafische omgeving. Nou ben ik alleen al een week aan het klootviolen met dit probleem. Een overstap naar een andere distro is dus geen oplossing.
Nou ben ik nogal een linux noob en heb een beetje debian geleerd door het eerst op mijn server te installeren en zou gaandeweg wat te leren en nu ik eindelijk wat weet wilde ik het dus nu ook op mijn laptop installeren met een grafische omgeving. Nou ben ik alleen al een week aan het klootviolen met dit probleem. Een overstap naar een andere distro is dus geen oplossing.