[debian] na reboot altijd kernel panic

Pagina: 1
Acties:

• Vincent17
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02 17:59
Ik heb echt een te gaar probleem waar ik maar niet uit kom. Op mijn laptop (Jewel 2780) krijg ik meteen een kernel panic na het installeren van debian stable. Ik doe gewoon een installatie via FTP en installeer verder totaal geen andere pakketjes. Nou heb ik wel nog XP ernaast draaien en gebruik dus LILO wat ik in het MBR installeer. Na debian geinstalleerd te hebben krijg ik netjes de console. Ik log dan in en test het meteen door te rebooten. Geef een enter op Linux in het LILO bootmenu. Ik zie een heleboel dingen wat ie allemaal aan het doen is en op een gegeven moment krijg ik allerlei hexidecimale rotzooi te zien totdat ie eindelijk stopt en kernel panic aangeeft. Echt op een totaal kaal systeem.
Nou ben ik nogal een linux noob en heb een beetje debian geleerd door het eerst op mijn server te installeren en zou gaandeweg wat te leren en nu ik eindelijk wat weet wilde ik het dus nu ook op mijn laptop installeren met een grafische omgeving. Nou ben ik alleen al een week aan het klootviolen met dit probleem. Een overstap naar een andere distro is dus geen oplossing.

• compie
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
waar gaat het precies mis?
geef even de output van de kernel net voordat het mis gaat.

• Vincent17
Tja ik kan het niet volgen, het schiet zo snel voorbij. Ik kan niet zien op welk punt die precies over de zeik gaat. Zou het kunnen omdat er ook nog XP opstaat?? Of ik heb ook zo'n gevoel dat het aan pcmcia kan liggen??

• MIT
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-03-2025

MIT

KerMIT

Welke bootdisk flavour gebruik je? Misschien is de flavour die jij gebruikt niet geschikt voor je pc omdat je modules mist. Gebruik de bf2.4 versie is.

No Signature

• Vincent17
Is dit hetzelfde als ik bf24 intyp als ik opstart van cd-rom??? Dan werkt die oplossing ook niet. Ik heb al een keer na de installatie met een grafische omgeving en alles geinstalleerd en alles werkt dan goed, maar reboot ik dan of zet ik de laptop uit en weer aan dan gaat ie weer over de zeik.

• Memphisto
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-02 16:22
ik heb hier dezelfde laptop draaien als jij met ook debian erop.
En tijdens de eerste poging van het installeren van debian kreeg ik hetzelfde als jij nu heb.
Bij lag de oplossing bij het niet installeren van acpi en/of apm.

Dus kijk daar eens naar.

Deep into that darkness peering, long I stood there, wondering, fearing, doubting, dreaming dreams no mortal ever dreamed before.

• MIT
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-03-2025

MIT

KerMIT

Booten met je rescuedisk? Als dat werkt, kijk dan je lilo.conf is na. Daarna LILO runnen en rebooten.

No Signature

• Vincent17
Memphisto schreef op 17 mei 2004 @ 19:40:
ik heb hier dezelfde laptop draaien als jij met ook debian erop.
En tijdens de eerste poging van het installeren van debian kreeg ik hetzelfde als jij nu heb.
Bij lag de oplossing bij het niet installeren van acpi en/of apm.

Dus kijk daar eens naar.
Ow relaxed, ik kan me alleen niet herinneren dat je dat ergens tegen komt in de installatie. Moet dat ergens in de bios???

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05-2025

VROEM!

broembroem!

Je kan het mogelijk ook in je bios uitzetten, dan geven die modules bij het laden gewoon een fout en dan gaat de laptop als het goed is zo verder met booten.

ieeeepppppp :P

• Vincent17
Ik heb nu in de lilo.conf apm=off erin gezet en in de kernel-config de 2 apm regel modules weggehaald. Volgens moet is het nu uitgeschakeld.

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-01 23:13

DeMoN

Pastafari

TheJackal schreef op 18 mei 2004 @ 14:41:
Ik heb nu in de lilo.conf apm=off erin gezet en in de kernel-config de 2 apm regel modules weggehaald. Volgens moet is het nu uitgeschakeld.
Soz voor de kick ;)

Maar ik heb een 2785+ Jewel notebook en heb _precies_ hetzelfde.
Heb zelfs geprobeerd na de install van debian niet te rebooten, meteen de 2.6.7 kernel te downloaden en compilen en dan te booten. Werkte ook niet.

Helaas heb ik mijn laptop vanwege pixelproblemen nu even een weekje niet meer in bezit.

Ik kan me herinneren dat ik wel altijd APM e.d. in de kernel had laten bakken dus dat zou het idd kunnen zijn! Maar dan nog lijkt het me sux als je laptop die ondersteuning niet zou hebben :(

Kan je nog even reageren of dit is gelukt?
Of iemand anders met een Jewel Notebook icm Debian? :)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

vreemd, ik heb een jewel 2775, en ik kan debian wel gewoon goed draaien. Wat ik wel gedaan heb is een bios upgrade. Met de oude bios had ik een ACPI probleem in windows, waardoor de laptop steeds om de 5 seconden bevroor. Daarna heb ik er ook debian op geinstalleerd, en ik heb geen last van kernel panics :?

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
DeMoN schreef op 09 juli 2004 @ 14:00:
[...]

Ik kan me herinneren dat ik wel altijd APM e.d. in de kernel had laten bakken dus dat zou het idd kunnen zijn! Maar dan nog lijkt het me sux als je laptop die ondersteuning niet zou hebben :(
Meestal vervangt de ACPI de APM , en ACPI doet ook de intterupt routering
en nog veel meer low-level shit.

Je kunt eens proberen te booten met "acpi=off" of met "pci=noacpi"

Ow, of je bios upgraden dus.... :-)

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Ok thx 4 teh tips :P

Nah, volgende week maar eens proberen :)
Het BIOS is zowieso echt onwijs limited vind ik... maar goed.

Ik zal eens met die opties gaan spelen. Als ik het werkend heb, kick ik dit topic wel weer. I promise.
Als er mensen met nog meer ervaringen/tips zijn, hoor ik dat graag :)

"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

DeMoN schreef op 09 juli 2004 @ 18:28:
Ok thx 4 teh tips :P

Nah, volgende week maar eens proberen :)
Het BIOS is zowieso echt onwijs limited vind ik... maar goed.

Ik zal eens met die opties gaan spelen. Als ik het werkend heb, kick ik dit topic wel weer. I promise.
Als er mensen met nog meer ervaringen/tips zijn, hoor ik dat graag :)
Belofte maakt schuld.
Wilde even melden dat acpi icm deze laptop en de 2.6.8-1 kernel gewoon werkt :) :Y)

• lvh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-11-2022

lvh

DeMoN schreef op 06 oktober 2004 @ 20:03:
[...]

Belofte maakt schuld.
Wilde even melden dat acpi icm deze laptop en de 2.6.8-1 kernel gewoon werkt :) :Y)
offtopic:
Een Jewel Diamond? Tevreden van?

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

racoontje schreef op 06 oktober 2004 @ 22:56:
[...]

offtopic:
Een Jewel Diamond? Tevreden van?
offtopic:
Zoals eerder in dit topic vermeld een Jewel Brilliant 2785+

Pagina: 1