Toon posts:

Speakers schoonmaken

Pagina: 1
Acties:
  • 4.496 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Search leverde niets op, dus:

Ik heb een aantal speakers op mijn kamer staan waar de stofkappen vanaf kunnen. Omdat ik dat mooier uit vind zien heb ik die er dus meestal vanaf. Alleen krijgen mijn speakers last van hetzelfde waar alle meubels last van hebben: stof. De tweeters zijn vrij 'recht', dus daar blijft niet echt stof op zitten. De woofers daarentegen wel, en niet te zuinig. Aangezien ik geen zin heb om mijn woofers aan gort te helpen, vroeg ik me af of er een goede manier is om ze schoon te maken. Omdat er rubber-achtige stoffen in en rond een woofer gebruikt worden hecht stof zich ontzettend goed, en moet je dus 'kracht' zetten om het stof er af te vegen.

Hoe maken jullie je speakers schoon?

PS. Stofkappen erop laten zitten helpt niet bij alle speakers, bij mijn Audio Pro's zitten ze een halve centimeter van de kast af en kan er alsnog stof tussen (weliswaar minder, maar toch).

• olof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-12 14:32
Probeer het eens met een "statische" borstel. Van die dingen die zichzelf een beetje opladen en daardoor het stof goed aantrekken.

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

perslucht, met een beetje beleid krijg je daar alles weer mee schoon :)

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-12 23:22

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Je kan eens nadenken over een busje perslucht... gebruik ik om computers stof vrij te spuiten. dit kan ook met een compressor uiteraard! ff voorzichtig proberen.
Anders als je een beetje moderne stofzuiger hebt met regelbare zuigkracht kan je die naar de laagste stand draaien en kijken of je met een z8harig opzetstuk het dikste er af kan krijgen!

edit:
"Perslucht"Volgende keer iets sneller typen |:(

[ Voor 9% gewijzigd door Mystic Spirit op 17-05-2004 12:57 ]

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:10

voodooless

Sound is no voodoo!

Blazen kan ook, dan weet je zeker dat je niet teveel luchtdruk gegereerd :+

Maar heel voorzichtig met een doekje gaat ook wel prima.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Patten
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-12 21:20
Met een lichtvochtig nietpluizend doekje gaat het ook heel goed.

Carpe Diem

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-12 23:51
of ff GOED HARD ZETTEN ! :P dan trilt die stof er zo af :P 8)

Verwijderd

ik gebruik altijd heel voorzichtig de stofzuiger met borstelopzetstuk en een vochtige zeem. Niet bij papieren conussen!! alleen vocht gebruiken bij kunstof en composiet conussen. Het stof plakt vaak aan de rubberen rand en die kun je wel afnemen met water.

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:56
*schop*

In mijn geval zit er stof op silkdome tweeters (die niet meer door Dynaudio verstrekt worden :( ), moet ik daarvoor nog extra dingen in acht nemen om ze niet te verkloten, of... :/ ?

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Verwijderd

Stof gewoon laten zitten, een softdome is erg gevoelig als je met een borsteltje, doekje, kwastje gaat afstoffen. Misschien dat je persluct kan proberen.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Probeer eens een blaaskwastje (die koop je bij fotozaken voor een paar euro), of een swifferdoekje wat je eroverheen haalt.

Werkt bij mij prima.

Wise enough to play the fool

Pagina: 1