terminalserver 2003 client

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

• lucaspr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-12-2025
Als je met een client inlogt op W2k3 terminal server dan krijg je een optie manage server. Deze optie wil ik niet want de client hoeven niets te managen. Ook de hele harddisk van de server komt men te zien. Dit wil ik ook niet. Ze moeten in princiepe alleen hun eigen home dir. zien. Hoe stel ik dit in?

-= Als je het niet probeert, weet je niet of je het kunt =-

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Volgens mij heb je met installeren een foutje gemaakt. Je draait die TS waarschijnlijk in Admin-mode, en niet in Client-mode. Dit moet je dus even veranderen. Zal vast wel ergens in de opite: Manage Server staan >:)

Ey!! Macarena \o/

• lucaspr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-12-2025
normaal gesproken zie je dus niets als je client bent? ook geen hd van de server?

-= Als je het niet probeert, weet je niet of je het kunt =-

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ligt eraan wat je met je beveiliging allemaal dicht zet. Zoveel verstand heb ik er niet van, maar het zal wel iets met policies te maken hebben, zoek er maar eens op.

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Haal die users eerst eens uit de local admin groep van die TS.
Of hebben ze dat nodig voor bepaalde apps?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

lucaspr, dit is toch grotendeels zelf op te lossen, zeker als je beheerder bent van een terminal server. Hier is al veel over geschreven, lees dat even door, probeer het uit en laat ons weten waar je vastloopt. Aan het handje nemen werkt namelijk niet op GoT :)
Howto's & Guides en natuurlijk de howto's van Microsoft zelf zijn goede beginpunten. Inderdaad wil je policies gaan gebruiken - en de users alleen de rechten geven die ze nodig hebben. Nooit zomaar admin.

Omdat hier al veel over is te vinden, sluit ik dit topic. Open eventueel een nieuw topic als je vast loopt (en geef dan aan hoe en wat geprobeerd is maar niet lukt), maar neem eerst zelf initiatief, zoals uitgelegd in de Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette). Succes :)

Denk trouwens aan het hebben van genoeg en de juiste licenties

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.