Toon posts:

Inbellen met Netscreen Remote Client 8 lukt niet*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Netscreen Remote Client 8 for VPN geinstalleerd op een XP-laptop.
Nu is het de bedoeling dat er ingebeld wordt met de geintegreerde modem.
Onder My Identity in het programma kun je de Internet Interface instellen waarover geVPNed wordt.
Daar kan ik alleen kiezen uit de netwerkkaart of Any en dus niet de modem.
Dus heb ik 'm op Any gezet.
Om wat te kunnen installeren/veranderen moet je overigens als met administrator rechten zijn ingelogd. Het werkt dus wel als je als administrator bent ingelogd en de adapter op any. Als je dan uitlogt en weer inlogt op het bedrijfsdomein heb je geen verbinding met het domain omdat netscreen zo staat ingesteld (op Any).
De laptop wil dus via een tunnel naar het netwerk. Om dat op te lossen moet je dan weer als administrator aanmelden en weer afmelden. Dan kan je pas foutloos op het domain inloggen. Dus dit is allemaal een beetje omslachtig. Ook door het feit dat de gebruiker als administrator moet inloggen om te vpn'en. Het probleem zou opgelost zijn Als ik bij Internet interface in Netscreen de interface op de modem zou kunnen zetten, maar die zie je dus niet. Netscreen Remote Client 8 in overigens wel compatibel met XP.

Zie ik wat over het hoofd of zo?
Alle hulp is welkom.
Bij voorbaat dank,

Dirk-jan Aartman

Verwijderd

Gelieve geen sterretjes in de titel te zetten en een omschrijving te geven van het probleem, niet alleen het programma zelf ;)

Ik heb 'm even aangepast :)