Toon posts:

2 VGA kaarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien ik een beamer besteld heb wil ik die goed kunnen aansturen (via VGA)

Momenteel heb ik een ATI radeon 9000pro zitten, waarop al 2 beeldschermen aangesloten. Maar ik mijn rommelkoffer heb ik nog een SIS 6326agp chip gevonden. Dit is een PCI kaartje in tegenstelling wat de naam laat vermoeden. Bij het installeren krijg ik de melding dat de kaart niet start. Heb al alle PCI sloten geprobeerd. Op moederbord heb ik alle onderdelen die ik niet gebruik uitgeschakeld (com, lpt, firewire,...)

Maar toch start de kaart nog niet :(

Bedoeling zou zijn om hoofdscherm en projector op ATI te zetten, en het 2de scherm op de SiS. Als het mogelijk is natuurlijk ;)

Edit: gebruik win XP prof

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2004 12:26 ]

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:35
Probeer de pci kaart in je bios als primaire kaart in te stellen, dat heeft bij mij geholpen. Sommige pci kaartjes kunnen niet als secundair draaien.

Roomba E5 te koop

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

En je weet zeker dat de kaart 100% in orde is? Test hem anders in een andere PC :)

Verwijderd

Dan moet je in je bios instellen dat je primary vga de pci kaart is en niet de agp kaart. Als het goed is moet het dan werken

Verwijderd

Het is bij mijn weten niet mogelijk tegelijkertijd twee videokaarten in een pc te laten werken. Hetzelfde geldt zo ongeveer ook voor bijvoorbeeld geluidskaarten.

Succes!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07 06:21

Remy

I usually get 100% accuracy

Kan wel hoor liefbeertje, twee PCI videokaarten, of een AGP + PCI-kaart, geen probleem. Volgens mij is de PCI-videokaart van de TS gewoon stuk, dus dan heeft hij helaas pech :)

LinkedIn
Instagram

• olof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-08 16:45
Verwijderd schreef op 17 mei 2004 @ 12:26:
Het is bij mijn weten niet mogelijk tegelijkertijd twee videokaarten in een pc te laten werken. Hetzelfde geldt zo ongeveer ook voor bijvoorbeeld geluidskaarten.

Succes!
Sorry hoor, maar je hebt er blijkbaar echt geen verstand van.
Dit soort dingen is al veel vaker gedaan. Ja, ook 2 geluidskaarten kan makkelijk.

Dit soort reply's kan ik gewoon niet tegen, vandaar dat ik ff reageer

• sig69
Verwijderd schreef op 17 mei 2004 @ 12:26:

Succes!
Wat een onzin, ik heb er drie inzitten nu. Heb in het verleden ook pc's geinstalleerd met drie geluidskaarten, niets aan de hand. Als de TS de pci kaart op primair zet in z'n bios gaat het waarschijnlijk gewoon werken.

Roomba E5 te koop

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Kijk anders hier eens :)

Maar test idd eerst of de kaart uberhaubt wel werkt.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

We weten onderhand wel dat liefbeertje het niet bij het rechte eind heeft, laten we nu eens terug ontopic gaan, anders wordt dit topic nodeloos verpest. En da's zonde ;)

[ Voor 13% gewijzigd door BalusC op 17-05-2004 20:43 ]

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Zoals eerder aangegeven moet je in de bios aangeven dat je PCI kaart als primary draait en dan kun je in windows aangeven dat je andere scherm toch als hoofdscherm moet draaien. Als je het niet in je bios aanpast dan krijg je in windows de melding dat ie niet werkt, of niet herkent, afhankelijk van de kaart.

Verwijderd

Topicstarter
Werkt perfect _/-\o_ .

Maar een probleempje, mijn 17"schermen draaien op 1152*864. De Sis kan die resulotie niet aan. Wel 1280*960. Is dat aan te passen?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2004 13:11 ]

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Weet je zeker dat je pc goed werkt met die sis kaart er in? Ik had ook eens zo'n sis kaart in m'n pc (sis 6326 agp). En deze kaart vertraagde m'n systeem enorm. Zelfs zo erg dat m'n klok achter ging lopen. Deze heb ik toen vervangen door een stokoude ati mach64 kaart en toen ging het perfect.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 17 mei 2004 @ 13:11:
Werkt perfect _/-\o_ .

Maar een probleempje, mijn 17"schermen draaien op 1152*864. De Sis kan die resulotie niet aan. Wel 1280*960. Is dat aan te passen?
Dit is al veel vaker gevraagd --> klik :)

• AKI
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-07 13:27

AKI

Ik heb ook al jaren twee drie of vier videokaarten in mijn pc gehad en weet uit ervaring dat ik met specifieke kaartjes altijd problemen had, in mijn geval waren dat eigelij kaltijd s3 chips, die konden gewoon niet goed samenwerken.
Alle geen S3 chips werken altijd ideaal.
kreeg altijd zelfde melding, iets van, kan niet opstarten, code 10 (of 7) weet niet meer precies.
Probeer een aan ander matrox kaartje te komen ofzo
Succes

Schiet mij maar neer

Verwijderd

Topicstarter
Pollewob schreef op 17 mei 2004 @ 13:16:
[...]

Dit is al veel vaker gevraagd --> klik :)
heb powerstrip er al opgezet, maar wat voor een k#tprogramma is dat. Ik slaag er niet in om een anderen specifieke resulutie uit te krijgen.

Als er een goede how-to zou bestaan zouden er veel problemen opgelost zijn. Een verwijzing naar iets waar bijna niemand een oplossing in vind is niet leuk :(

(no flame intended)

• cdoens
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-08 16:12

cdoens

Peugeot-gek

Sis 6326 heb ik ook (maar dan de DVD-AGP versie) En voor Win XP moet je de Win 2k drivers installen. Anders krijg je de boel niet aan de gang...
(voorkomt je een beetje zoeken, zodra de kaart blijkt te werken ;) )

Ford Focus SW, Peugeot 106 Rallye (work-in-progress)

Verwijderd

Topicstarter
cdoens schreef op 17 mei 2004 @ 15:21:
Sis 6326 heb ik ook (maar dan de DVD-AGP versie) En voor Win XP moet je de Win 2k drivers installen. Anders krijg je de boel niet aan de gang...
(voorkomt je een beetje zoeken, zodra de kaart blijkt te werken ;) )
De kaart werkt wel, maar ik zou het 2de scherm graag op 1152*864 krijgen. En als alles in orde is met de beamer zou ik die op 1280*720 krijgen (native resulution). Die powerstrip lijkt heel goed, maar ik krijg die met geen stokken op andere resoluties als de standaard res.

• cdoens

cdoens

Peugeot-gek

Heb ik misschien geen goed nieuws voor je... 1152xzoveel is ook mijn favo-resolutie, en die kreeg ik niet tevoorschijn op die Sis 6326. Zowel niet als primaire kaart, als als secundaire... (Ook niet stand-alone...)

Succes!!! (Ik ben aan het sparen voor een echte kaart, dan heb ik dit ge&%^&*%^ niet meer...)

• sig69
Waarom sparen? Koop voor een prikkie een GF2 tweedehands. Werkt perfect (ook op 1152) en als je er niet mee wil gamen draait het prima.

Roomba E5 te koop

• cdoens

cdoens

Peugeot-gek

Ik wil wel gamen, dus moet wel iets sparen ;)

Verwijderd

Topicstarter
sig69 schreef op 18 mei 2004 @ 12:05:
Waarom sparen? Koop voor een prikkie een GF2 tweedehands. Werkt perfect (ook op 1152) en als je er niet mee wil gamen draait het prima.
Dient niet voor te gamen, daarvoor heb ik de radeon 9000 zitten, zou wel leuk zijn als er ook een Divxje opkan, maar niet echt nodig. En dat kan de sis ook wel.

Verwijderd

Topicstarter
De projector is eindelijk toegekomen en ik moet zeggen :9~ Wiehiee :9~

Maar dit maakt mijn aansturingsprobleem weer wat acuter.

In het Audio Video forum zitten we een beetje vast daarom hoop ik hier op meer info (Enige uitleg voor mensen die een projector willen kopen !)

Zoals ik daar al vermelde, als ik de 1280*720 HDTV res instel, vraagt hij om de pc te rebooten, als ik dat doe start hij gewoon weer op 1152. Het andere scherm dat nu op de Sis hangt wil niet op de 1152 werken. Wie kan er mij iets concreter helpen. Als het niet mogelijk is, laat het dan ook weten.
Pagina: 1