Toon posts:

Help! Twijfelkont meld zich.

Pagina: 1
Acties:
  • 24 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem; ik weet niet welke camera ik moet nemen :) Nou heb ik al even gekeken naar de topics die hierover bestaan maar het beslissen lukt me slecht.
Mijn camera, een Canon Powershot G2 is gejat, dus ik kan een nieuwe uit gaan zoeken. Nou vond ik Canon een fijne producent en heb weinig problemen met de camera gehad, dus wilde ik hier wel bij blijven. Echter, het aanbod van Canon is voor mij nu juist het probleem.

Momenteel twijfel ik tussen:
De digital IXUS 500
De Powershot J1 met SI
De EOS 300D

Nou is de laatste camera natuurlijk al bijna pro, en ik denk niet dat ik er genoeg verstand van heb om een dergelijke camera te rechtvaardigen. Ik twijfel dus nu tussen de overgebleven 2 camera's, waarvan de IXUS natuurlijk heerlijk compact is (dat miste ik wel bij de G2) EN 5Mpixels heeft, maar de J1 geweldige video's kan maken, maar helaas wat groter is en tevens maar 3,2 megapixels heeft.

Weet iemand misschien een camera, eventueel van een ander merk, die deze zaken kan combineren? Ik ben, zoals eerder gezegd, niet echt een professioneel fotograag, maar als ik in blijdorp ben dan vind ik het wel fijn als ik onder slechtere lichtomstandigheden nog een bewegende vis op de foto kan zetten.
Budget ligt tussen de 500 en 1000 euro, ex accessoires.

Alvast bedankt voor de hulp.

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09-2025

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Je kan heel veel met die Canon 300D alleen moet je er wel rekening mee houden dat er veel geld in die lenzen gaat zitten. Je kunt wel van die lenzen kopen waarmee je een groot bereik hebt maar je gaat er een keer achter komen dat je meer wilt en dat je dan behoorlijk wat geld nodig hebt voor een goede lens. Als je dat ervoor over hebt dan zou ik zeggen, ga voor de 300D. Als je vaak met een camera op stap wilt gaan zonder dat je een koffer mee moet zeulen dan zou ik voor die Ixus gaan (hele goede camera vind ik zelf),

Mijn voorkeur gaat uit naar de Powershot maar dat is mijn persoonlijke voorkeur. Je moet het een beetje tegenover elkaar zetten allemaal want het zijn goede camera's met ieder hun eigen specialiteiten en de 300D staat het sterkst maar is ook het duurst. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Als je Fotografie Policy had gelezen, had je ook dit gelezen:
# De veelvoorkomende vraag "Hoi ik heb xxx euro, welke camera moet ik kopen/zoek maar wat voor me uit?" is nog steeds niet toegestaan, aangezien GoT en daarmee het Fotografie forum geen plek voor verkopers op locatie is. Gebruik bekende sites zoals DCResource en DPReview om een idee te krijgen over de kwaliteit van camera's in een bepaalde prijsklasse. Uiteindelijk moet je dus zelf een keus maken.
En dan had je geweten dat ook dit soort twijfeltopics waarin een budget+een paar cams worden neergeplempt, niet de bedoeling zijn.

Stel gewoon je eisen, wensen, en budget vast, en lees reviews en bekijk voorbeeldfoto's. Zorg dat je alle camera's een keer in je handen hebt zodat je weet hoe ze voelen, dan kan je echt wel een keuze maken.

LinkedIn
Instagram

Dit topic is gesloten.