Toon posts:

waarom SWAT DVD zo'n smal beeld?

Pagina: 1
Acties:
  • 82 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
SWAT op DVD gehuurd. Geeft op de PC en standalone DVD-speler een heel smal beeld. Ik bedoel nog smaller dan breedbeeld. Allerlei beeldinstellingen geprobeerd. Allemaal veel te smal. Waar ligt dit aan? Gebruik Intervideo WinDVD op de PC en heb een Cyberhome505 speler.

• NWD.neoMagic
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-11-2011

NWD.neoMagic

hatseflats!

Is het beeld ook "uitgerekt" zeg maar, dus dat het er onnatuurlijk uit ziet? Of is het beeld gewoon véél breder dan dat het hoog is..?

Misschien dat je een screenshot kunt maken?

[ Voor 19% gewijzigd door NWD.neoMagic op 17-05-2004 11:48 ]

www.networkingday.com

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-02 22:10

Tachyon

pop the glock

Ik bedoel nog smaller dan breedbeeld.
Je hebt breedbeeld en je hebt breedbeeld...
Waarschijnlijk is SWAT wide-screen (2.35:1)

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• thoomie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:15
Tachyon schreef op 17 mei 2004 @ 11:48:
[...]

Je hebt breedbeeld en je hebt breedbeeld...
Waarschijnlijk is SWAT wide-screen (2.35:1)
Dat klopt idd, alle orginele dvd's zijn bijna 2.35:1 en dat scheelt toch weer net iets met jouw 4:3 monitor. Om de zelfde verhoudingen te handhaven is het beeld dus zo smal.

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:50

Smarron

The bend

2.35:1 is de normale widescreen, maar er zijn tig films die een nog smallere verhouding hebben, zoals LotR bijv.

Het slaat ook nergens op. Is de breedbeeld-TV uitgevonden, zijn de films nog steeds breder waardoor je nog steeds met zwarte balken zit te kijken. Niks aan te doen dus.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• Bart©
  • Laatst online: 23-02 13:26
Aha, dus als ik een nieuwe TV ga kopen moet ik geen breedbeeld hebben, maar een wide-screen? Ik erger me ook dood aan het te brede beeld. Heb je eindelijk een dure breedbeeld tv en dan krijg je nog steeds zwarte balken boven en onder als je een DVD kijkt.. Bah!

Verwijderd

Topicstarter
thoomie schreef op 17 mei 2004 @ 11:50:
[...]

Dat klopt idd, alle orginele dvd's zijn bijna 2.35:1 en dat scheelt toch weer net iets met jouw 4:3 monitor. Om de zelfde verhoudingen te handhaven is het beeld dus zo smal.
Ik geloof je graag. Heb al heel wat films op DVD bekeken, maar SWAT slaat alles. Van mijn 4:3 TV beeld en PC-monitor blijft de helft over van de hoogte. Niet om aan te zien, jammer.

Verwijderd

je kan misschien een beetje proberen via je tv wat uit te rekken, maar ja dat is natuurlijk niet ideaal....
(ook ik erger me aan die te smalle voor breedbeeld films)(Heb ook een breedbeeld tv hoor)

• Dr C
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-02 07:39

Dr C

met C en CK

2.35:1 is de normale widescreen, maar er zijn tig films die een nog smallere verhouding hebben, zoals LotR bijv.
volgens mij wordt nog smaller wel erg te gek. Breedbeeld zoals op de tv's is 1.85:1, bioscoop widescreen (dus waarin veel DVD's zijn opgenomen) is 2.34:1
4:3 is logischerwijs 1.33:1. Volgens mij heb je ze dan allemaal (ok tft is vaak 5:4)

Ignorance is bliss!! (- The Matrix)

• Bart©
  • Laatst online: 23-02 13:26
Mijn tv (4:3) is toevallig vorige week kapot gegaan, maar ik verrek het om een breedbeeld te kopen. Alleen Nederland1 wil nogal eens in breedbeeld uitzenden en voor de rest af-en-toe een film op een van de commerciële zenders. Nee, ik wacht nog wel een paar jaar.

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-02 09:23
Sierra-NL schreef op 17 mei 2004 @ 11:54:
Aha, dus als ik een nieuwe TV ga kopen moet ik geen breedbeeld hebben, maar een wide-screen? Ik erger me ook dood aan het te brede beeld. Heb je eindelijk een dure breedbeeld tv en dan krijg je nog steeds zwarte balken boven en onder als je een DVD kijkt.. Bah!
op een breedbeeld tv heb je vaak naast de optie Wide/16:9 ook nog een optie zoom.
dan kun je 2,35 DVD's wel zo goed als fullscreen krijgen, alleen je hebt kans dat het beeld wat pixeliger wordt..

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:47

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dit is inmiddels wel een uitgekauwd onderwerp: [search=dvd breedbeeld balken]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.