[Exchange 2003] Admin kan andere mailboxen niet openen

Pagina: 1
Acties:

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:26
Hallo,

Ik heb een probleempje met mijn Exchange Server. Ik draai al een tijdje Exchange 2003 maar om een of andere onduidelijke reden kan de Administrator geen andere mailboxen openen. Het kan alleen als ik overal machtigingen in ga stellen. Toen ik destijds met Exchange 5.5 werkte kon dat standaard wel. Het lijkt er dus op alsof Adminstrator geen Exchange Administrator is.

Ik heb de hele System Manager doorgespit maar ik heb nergens een optie kunnen vinden waarin ik in kan stellen of kan controleren wie nu de echte Administrator is.

Heeft iemand enig idee?

[toevoeging]
Het gaat om een Server met Windows Server 2003 Enterprise (incl. alle Windows Updates) die de volgende functies heeft naast Exchange 2003.
Domain Controller, DNS Server, DHCP Server, NAT Server, VPN Server, File- en Printserver.
[/toevoeging]

[ Voor 21% gewijzigd door Bart© op 17-05-2004 11:31 . Reden: typo's + toevoeging ]

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:55

Equator

Crew Council

#whisky #barista

In Exchange 5.5 kan je de mailboxen openen met het service account waar de exchange server onder draait.
Als dat toen onder je Administrator account was dan kon dat inderdaad.

Met ex2k3 lijkt mij dit niet anders. Je kan overigens vast wel op top level niveau een persmissie toevoegen.. (Zou even niet weten waar)

• Bart©
CyberJ schreef op 17 mei 2004 @ 11:40:
(Zou even niet weten waar)
Dat probleem heb ik nu ook. Volgens de system manager is mijn gebruiker 'Administrator' de Full Administrator van Exchange, dat zou toch voldoende moeten zijn, toch?

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-02 12:21
offtopic:
Even een klein beetje offtopic. Waarom zou je andermans mailbox willen openen? Indien je er geen goede reden voor hebt, wijs ik je op de wet betreft Briefgeheim. Email valt daar ook onder namelijk. Of lees ik je verzoek nou een beetje verkeerd?

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Verwijderd

How to assign service account access to all mailboxes in Exchange Server 2003
If your logon account is the Administrator account or is a member of the Domain Admins or Enterprise Admins groups, then you are explicitly denied access to all mailboxes other than your own, even if you otherwise have full administrative rights over the Exchange system. All Exchange Server 2003 administrative tasks can be performed without having to grant an administrator sufficient rights to read other people's mail.

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2004 12:01 ]

• Xiliath
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-10-2022
Je moet de permissies aanpassen in de root.
Deze is niet te zien in exchange manager.
Gebruik hiervoor adsi edit. daarmee kun je nl. wel op het hooste niveau rechten wijzigen.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:55

Equator

Crew Council

#whisky #barista

^^^ Wat TRON zegt is waar.. Zorg dat de gebruiker instemt met de actie.

Verder kan je als 'Full Administrator van Exchange' Niet persé de mail openen. Tenzij je expliciet deze rechten toewijst.

Kijk even onder welk account de exchange server zelf draait, en probeer het eens met dat account.

Verwijderd

@wappie1980: lees jij ook maar even die link die ik gaf, rechten kun je wel degelijk zien in ESM.

[edit]
aanpassen gaat ook als je vinkje bij inherit permissions weghaald, en dan copy kiezen.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2004 13:24 ]

• Xiliath
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-10-2022
Verwijderd schreef op 17 mei 2004 @ 12:02:
@wappie1980: lees jij ook maar even die link die ik gaf, rechten kun je wel degelijk zien in ESM.
Die kun je inderdaad wel zien, maar niet aanpassen.
Deze worden nl. geerft van bovenliggend niveau, en DAAR kun je niet bij in ESM
Ik weet dat je post opbouwend bedoeld is, maar deze ook: lees daarom je link zelf ook nog ff :Y)

• Bart©
TRON schreef op 17 mei 2004 @ 11:51:
offtopic:
Even een klein beetje offtopic. Waarom zou je andermans mailbox willen openen? Indien je er geen goede reden voor hebt, wijs ik je op de wet betreft Briefgeheim. Email valt daar ook onder namelijk. Of lees ik je verzoek nou een beetje verkeerd?
Zoals ik zal zei is het mijn eigen server waar ik een account op heb, mijn vriendin een account op heeft en verder heb ik een algemene mailbox met webmaster en postmaster adressen enzo.. Deze opmerking is dus helemaal niet van toepassing op mijn vraag.

Ik open de post die mijn vriendin krijgt ook, en zij die van mij. Dus da's hetzelfde.

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:58
Je moet op de server, onder 'administrative groups' de inherited rights weghalen, en daarna Receive As en Send As rechten geven op de server; dan heb je rechten op alle mailboxen.

(Zie ook de ExMerge documentatie, daar wordt dit uitgelegd.)

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• Bart©
Bedankt voor de link, het blijft af-en-toe een probleem, die knowledgebase van Microsoft. Heb de rechten aangepast volgens het document en het werkt perfect.

[ Voor 3% gewijzigd door Bart© op 17-05-2004 12:41 . Reden: typo's ]

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-02 12:21
Sierra-NL schreef op 17 mei 2004 @ 12:12:
[...]

Zoals ik zal zei is het mijn eigen server waar ik een account op heb, mijn vriendin een account op heeft en verder heb ik een algemene mailbox met webmaster en postmaster adressen enzo.. Deze opmerking is dus helemaal niet van toepassing op mijn vraag.

Ik open de post die mijn vriendin krijgt ook, en zij die van mij. Dus da's hetzelfde.
Zoals je al zei? 'k Heb dat nergens kunnen lezen hoor :)

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:58
Sierra-NL schreef op 17 mei 2004 @ 12:41:
[...]

Bedankt voor de link, het blijft af-en-toe een probleem, die knowledgebase van Microsoft. Heb de rechten aangepast volgens het document en het werkt perfect.
Volgens mij zijn het eerder de mensen die proberen te zoeken die het probleem vormen :)

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Pagina: 1