Toon posts:

Abit NF7-S alleen power ledje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
het probleem, ik heb mijn epox 8RDA+ die een defecte geheugencontroller had vervangen door een Abit NF7-S nForce2 rev.2, S-ATA, Socket A mb, verder een Athlon XP2800 proc. en een ATI Radeon 9800pro en 1024MB infinion geheugen, ik krijg nu wel een power ledje, maar kan de computer niet opstarten , ik denk aan een soort van beveiliging, maar weet dit niet zeker.
Verder andere voeding geprobeerd, maar deze gaf hetzelfde effect terwijl deze met een ander mb (msi k7t) het wel gewoon deed. Verder heb ik ook het geheugen in een ander mb getest en het werkt gewoon.
Wie heeft er een idee? _/-\o_

Verwijderd

ik heb de abit versie zonder sata.

Het ledje die gaat branden geeft aan dat je power suply is aangesloten. dit kon je nalezen in het boekje van het moederbord.

controleer of je de power switch stekker goed op je mobo hebt aangesloten.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2004 11:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja, volgens mij zit alles goed aangesloten, heb alles 2 maal geprobeerd; en ik had ook al in het boekje gelezen dat dat ledje hoorde te branden.
Iemand anders nog suggesties?

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
COntroleer voor de zekerheid eens even of je de CPU FAN wel aangesloten hebt op de juiste connector.
Een aantal merken mobo leveranciers laten het mobo standaard niet booten zonder aangesloten CPU fan.

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-08 16:24
Is je powerknop niet gewoon defect dan? Dat kan je controleren door de pinnetjes op het moederbord waar het stekkertje van de powerknop even kort te sluiten met bijvoorbeeld een schroevedraaier..

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Verwijderd

Topicstarter
BredeP schreef op 17 mei 2004 @ 11:36:
COntroleer voor de zekerheid eens even of je de CPU FAN wel aangesloten hebt op de juiste connector.
Een aantal merken mobo leveranciers laten het mobo standaard niet booten zonder aangesloten CPU fan.
Dit heb ik gecontroleerd, zit helemaal juist aangesloten.
Dank

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Lus de groene draad van de voedingconnector door naar een willekeurig zwarte draad (zie ook Hangen en Opstartproblemen troubleshooter ..). Start je PC nu wel door? Zo ja, dan moet je het probleem zoeken in de richting van de powerbutton of -connector :) Anders in de richting van het moederbord: handboekje doornemen.

[ Voor 6% gewijzigd door BalusC op 17-05-2004 11:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
JdeBruijn schreef op 17 mei 2004 @ 11:37:
Is je powerknop niet gewoon defect dan? Dat kan je controleren door de pinnetjes op het moederbord waar het stekkertje van de powerknop even kort te sluiten met bijvoorbeeld een schroevedraaier..
Het lijkt me niet het probleem want met mijn oude mb werkte alles perfect, maar ik zal het eens even proberen met een schroevendraaier.
Thanks

Verwijderd

Vanaf de voeding moet een brede stekker en een vierkante stekker op het moederbord worden aangesloten. Heb je deze allebei op het moederbord aangesloten?

Reset je cmos jumpertje eens. Hierdoor worden de bios default geladen. Hoe dit moet kun je in het boekje van je abit mobo vinden.

Je zegt dat je dingen met een ander moederbord (msi) hebt getest. Heb je het moederbord in hetzelfde systeem gedaan als waar de abit nu in zit? Zo niet haal alle pci apparaten eruit en allerlei andere overbodige apparaten.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 mei 2004 @ 12:59:
Vanaf de voeding moet een brede stekker en een vierkante stekker op het moederbord worden aangesloten. Heb je deze allebei op het moederbord aangesloten?

Reset je cmos jumpertje eens. Hierdoor worden de bios default geladen. Hoe dit moet kun je in het boekje van je abit mobo vinden.

Je zegt dat je dingen met een ander moederbord (msi) hebt getest. Heb je het moederbord in hetzelfde systeem gedaan als waar de abit nu in zit? Zo niet haal alle pci apparaten eruit en allerlei andere overbodige apparaten.
Ik heb beide stekkers gebruikt, ik heb nog geen reset gebruikt. Ook iets wat ik zeker vandaag eens ga proberen _/-\o_

Verwijderd

cmos jumper in de reset stand?? Als het goed is boot hij dan niet.. Zie manual voor de goede stand :)
Pagina: 1