huisnetwerk - Wirelessrouter op usb alcatec ADSL

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

• mkanon
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

mkanon

www.kanonweb.nl

Topicstarter
Paar vraagjes...

Vraag 1, ik zit met het probleem dat als ik mijn ADSL splitter wil plaatsen voor de telefoon, het basis station van de telefoon ook naast de computer moet staan. Dit probleem wil ik alsvolgt oplossen

In de meterkast een wirelessrouter plaatsen en naar het modem op aansluiten, mijn vraag alleen is kan dit, en welke router heb ik daar voor nodig. Ik heb zo'n roodblopje als modem i.c.m zonnet lite.

Vraag twee, als ik nu een wirelessrouter heb kan ik toch ook zo'n media station kopen die ik aan de tv hang, en zo alle mp3's, divx, etc af kan spelen... Welke raden jullie dan aan.

Wat ik graag wil is dus Wireless netwerk waarbij m'n usb modem direct in de router kan. waar ik in de toekomst zo'n media center kan aankoppellen en bv een laptop... etc...

Alvast bedankt

I reject your reality and substitute my own!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

ralpje

Deugpopje

Ten eerste hoort dit topic niet hier maar internet & telefonie of Network Troubleshooting.
Ten tweede gaat dit niet makkelijk worden met een USB modem. Het beste is een ethernet modem aan te schaffen die je vervolgens inderdaad aan je accespoint / wireless router kunt hangen.

edit:

En wat is je eerste vraag nou, trouwens?

[ Voor 11% gewijzigd door ralpje op 17-05-2004 11:41 ]

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:56

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

mkanon schreef op 17 mei 2004 @ 10:58:
Paar vraagjes...

Vraag 1, ik zit met het probleem dat als ik mijn ADSL splitter wil plaatsen voor de telefoon, het basis station van de telefoon ook naast de computer moet staan. Dit probleem wil ik alsvolgt oplossen
Splitter moet sowieso voor ADSL en telefoon hoor.
Namelijk gewoon in de meterkast, meteen bij binnenkomst van je tel. lijn.
In de meterkast een wirelessrouter plaatsen en naar het modem op aansluiten, mijn vraag alleen is kan dit, en welke router heb ik daar voor nodig. Ik heb zo'n roodblopje als modem i.c.m zonnet lite.
Er zijn genoeg wireless routers (al dan niet met ingebouwd modem) keuze zat, snuffels eens rond in de Pricewatch of op routershop.nl
Vraag twee, als ik nu een wirelessrouter heb kan ik toch ook zo'n media station kopen die ik aan de tv hang, en zo alle mp3's, divx, etc af kan spelen... Welke raden jullie dan aan.
What the hell heeft dat met je ADSL te maken ? Zolang dat mediastation een LAN aansluiting heeft, prik je 'm in je LAN en ben je klaar.
Wat ik graag wil is dus Wireless netwerk waarbij m'n usb modem direct in de router kan. waar ik in de toekomst zo'n media center kan aankoppellen en bv een laptop... etc...
(Wireless)routers die een USB modem slikken zullen zeer schaars en/of duur zijn.
Ik kan je nu al adviseren om OF een Ethernet modem te nemen OF een router kopen met ingeboud modem.

Zo, ik hoop dat het e.e.a. nu wat duidelijker is.
Dit zijn echter redelijk basic vragen, en hebben uberhaupt al helemaal niets met PNS te maken.
Dit topic gaat dan ook dicht.

Tijd voor een nieuwe sig..

Dit topic is gesloten.