Toon posts:

e-tech multi pc probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenmorgen,

al geruime tijd staat mijn etech multi-pc modem en Wireless AP lekker te snorren. Echter van de ene op de andere dag werkte het internet niet meer. Nu heb ik een netwerkkaart in mijn pc gestopt en met een netwerkkabel aan mijn modem gekoppeld (mijn netwerkkaart voor het draadloze netwerk eruit gehaald). Echter nog steeds geen internet.

Met winipcfg kan ik zien dat er wel een ip-adres wordt uitgedeeld. Ik kan mijn modem ook pingen (dit gaat goed). Een ping naar buiten, gaat dus niet goed.

Ik heb al meerdere dingen geprobeerd. History van IE weggegooid, bestanden weggegooid, cookies weggegooid, modem gereset, reset naar fabrieksinstellingen....

Ook kan ik de instellingen van het modem niet opvragen. Er wordt geen inlogscherm getoond. Je zou verwachten, na de reset naar de fabrieksinstellingen, dat je in ieder geval je username/pasword etc weer moet zetten.

Mijn ideeen zijn nu ten einde. Heeft iemand nog een idee wat ik kan proberen?

Mijn dank is groot,

Roel

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Blijft er toevallig een DIAG LED op de voorkant van je Multi PC Modem branden?
Zo ja, is je modemgedeelte van je Etechje waarschijnlijk gaar.
Bel anders eens met de helpdesk van Etech, die gasten weten vaak nog wel wat trucjes, en als ook zij zeggen dat hij kapot is, sta je sterker bij de winkelier waarje het apparaat gekocht hebt. Loop ook je aansluiting eens na. Dan bedoel ik dus vanaf waar je telefoonlijn binnen komt, naar de splitter etc. Als je ISDN hebt, moet de splitter VOOR je NT1 zitten, anders heb je kans dat hij daarmee al wordt opgeblazen.
Bij analoog kan weinig mis gaan, mits je de splitter wel voor een eventuele centrale hebt aangesloten.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit nu op mijn werk en weet niet of het DIAG ledje brand. Ik zal daar vanavond eens naar kijken.

Mijn ADSL is wel analoog, dus dat zou beter zijn. Ik heb de aansluiting naar de splitter wel gecontroleerd... alleen niet verder naar het modem.

Ik kan wel zien bij een reset, dat het ADSL ledje knipperd en vervolgens uitgaat (wat zou betekenen dat er een goede ADSL verbinding is).

Misschien toch verstandiger de helpdesk te gaan bellen, mocht dit het ook niet zijn.

Bedankt voor je snelle reactie.

Gr Roel

Verwijderd

Topicstarter
Ik zag deze tekst op www.e-tech.nu over het modem:

RTVP02, RTVP03, Diag lampje brand en apparaat is onbereikbaar ?

Oplossing: Symptomen:
De router is niet benaderbaar, en het DIAG lampje brandt constant.

Dit lampje moet ca. 10 seconden na het aanzetten weer uitgaan.
Blijft het lampje branden, dan is er iets mis met de code in de router, of in
extreme gevallen, iets met de hardware in de router.

Waarschijnlijk is alleen de opstartsoftware van de router niet meer goed.
Deze kunt u er eenvoudig zelf opnieuw inzetten.

Download eerst via onze supportpagina's de upgradesoftware voor uw
router. Bijv. voor de WLRT03: WLRT03_1.45.7_code.exe
Let erop dat u de juiste firmware download!

Sla het bestandje op een bekabelde pc op. (bijv. op uw bureaublad).
Zet daarna de pc uit. Sluit de router bekabeld op de pc aan, wireless wil niet!
Zet de router aan. Wacht ca. 30 seconden, en zet daarna ook
de pc weer aan, en start windows op.

Als windows gestart is, dubbelklikt u op WLRT03_1.45.7_code.exe
op uw bureaublad. server 192.168.1.1 , wachtwoord admin.

Klik op upgrade. De bedoeling is een groen symbool, en een balkje
wat vol loopt. Hierna zit de code weer in de router. De router zou
nu moeten resetten. het diag lampje mag nog branden tijdens de
reset, en dat kan ca. 15 seconden duren.

Daarna mag het diag lampje niet meer constant branden.
Zo wel, zet dan de router even uit & weer aan, wacht 30 seconden
totdat het lampje uit gaat.

Mocht de procedure geen resultaat hebben, raden wij u aan om
met de router terug naar de winkel te gaan.

Verwijderd

Topicstarter
Na opnieuw overleg met de E-Tech helpdesk heb ik het modem opgestuurd. Die gasten zijn echt snel! Binnen 3 dagen het modem retour. Echter.... ik kon nog steeds het modem niet instellen.

Toen maar besloten mijn PC opnieuw te installeren. Nu werkt het wel. Wel goed dat het nu wel werkt. Echter mijn laptop doet het ook niet (via draadloos netwerk!).

Nu kan ik deze ook opnieuw installeren, maar dat gaat erg veel tijd kosten. Heeft iemand misschien een ander idee wat er aan de hand geweest kan zijn. Dit gaat denk ik een stuk sneller. Kan je niet alleen IE eraf gooien en opnieuw installeren?

Thx Roel