[Onkyo componenten] Wat kan ik nog met deze set?

Pagina: 1
Acties:
  • 291 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• bdu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-02 13:14
Omdat ik niet iets van een topic heb gevonden waar vragen worden gesteld van 'Wat kan ik hier nog mee?' heb ik zelf maar een topic geopend

Ik heb namelijk een vraag over een set. Een kennis heeft het volgende systeem 'over' en wil deze verkopen.

Het zijn de volgende componenten van het merk Onkyo

Tuner: Type T-4210R
Versterker: A-9510
CD-Speler: DX-7310

Klik voor de grotere variant (1,5 mb) Afbeeldingslocatie: http://www.yoi.nl/onkyo/IMG_0259_klein.jpg

Klik voor de grotere variant (1,5 mb) Afbeeldingslocatie: http://www.yoi.nl/onkyo/IMG_0257_klein.jpg

Ik heb er niet zo heel veel verstand van daarom vraag ik dit aan jullie.

Wat kan ik nog met deze set. Wat kan ik er wel op aansluiten en wat niet.

Hoeveel speakers kan ik er op aansluiten?
Iemand enig idee hoeveel watt?
Kan ik mij TV en DVD-speler er op aansluiten?
Kan ik hem ook op mijn PC aansluiten?

Nog meer ideeen wat er met deze set te doen is. Of zeggen jullie 'kijk maar verder want dit is niks'

Ik hoop dat jullie mij iets verder kunnen helpen. Ik kan namelijk helemaal geen informatie meer over dit setje vinden.

_/-\o_

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-02 10:44
Van de versterker weet ik dit:
Onkyo Verstärker A-9510 schwarz

2x100 Watt Sinus, Fernbedienung, 6 Eingänge incl. Phono (MM und MC), diskrete Endstufe, 2Lautsprecherpaare, Aufnahmewahlschalter, ATR-Kondensatoren, Fernbedienung, 46 cm breit,
Bron: http://www.hofmann-tv.de/angebote.htm
dankzij google... :)

[ Voor 10% gewijzigd door simon op 17-05-2004 10:13 ]

|>

Verwijderd

Onkyo is een merk wat gewoon goed audio-spul is, ook het oudere spul. Het kan makkelijk mee met merken zoals Denon, NAD, Marantz, Pioneer, Yamaha enz...

Als je toch op zoek bent naar zoiets zou ik kijken of alles nog naar behoren werkt. Ik denk iig niet dat je er een miskoop mee zal doen.

• bdu
@Simon

Dat idd ook het enigste wat ik kon vinden. Maar mijn duits niet niet echt super.

@Flex82

Alles werkt goed, en het zal ook wel geen miskoop zijn. Maar ik wil graag weten of ik de dingen ermee kan doen die ik er graag mee zou willen doen. Bijvoorbeeld dvd-speler op aansluiten, op me pc aansluiten, een paar goede 'stevige' boxen op aansluiten en natuurlijk mijn eigen TV..

[ Voor 3% gewijzigd door bdu op 17-05-2004 10:21 . Reden: typo ]

• simon
Ik denk dat je dit setje nog voor een redelijke prijs kan verkopen, ik geloof dat de versterker uit '97 komt, vond ik ergens op een poolse site. Verder kun je Onkyo mailen.

Maar je kan er zeker je dvd speler op aansluiten, dit zal je dan wel op de 'cd' aansluitingen moeten doen. Je kan ook het set, zonder versterker kopen, en een reciever erbij zetten, want ik denk dat je daar meer aan hebt.

Verder lijkt me de cd speler nieuwer dan de reciever, aan de optische out te zien...
Vertaling
Onkyo Versterker A-9510 zwart

2x100 Watt Sinus, afstandsbediening, 6 ingangen incl. Phono (MM und MC), diskrete Endstufe, 2 luidspreker paar, Aufnahmewahlschalter, ATR-Kondensatoren, Fernbedienung, 46 cm breed,
Verder weet ik 't ook niet :P

[ Voor 24% gewijzigd door simon op 17-05-2004 10:25 ]

|>

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:18

GaMeOvEr

Is een hork.

Simon schreef op 17 mei 2004 @ 10:24:
Verder lijkt me de cd speler nieuwer dan de reciever, aan de optische out te zien...

Verder weet ik 't ook niet :P
Nee hoor, Het is namelijk geen AV receiver, maar gewoon een stereo versterker. ;)

Aan de TS :

Het hangt allemaal af van wat het moet kosten. :)

Het is goed spul, goede kwaliteit.

Wat je ermee kunt :

- Je hebt 6 analoge ingangen die je kunt gebruiken, dus je kunt je TV en DVD er makkelijk op aan sluiten.
- Het apparaat heeft 2X100Watt sinus vermogen, daar kun je dikke speakers aanhangen hoor.
- Je kunt de hele boel vanaf afstand bedienen met de remote van de versterker.

Wat je er niet mee kunt :

- 5.1 afspelen. Dit is een stereo versterker, dus je kunt er geen 5.1 mee maken. :)

Dit zijn spullen uit de betere prijsklassen, in ieder geval de versterker en cd-speler, dus als het allemaal goed werkt heb je er mooie spullen aan. :)

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

De versterker is meer dan geschikt voor een paar goede speakers hoor. :)
Alleen is het verder een oud type en dus kan je de apparaten alleen maar analoog aansluiten. Digitaal enzo zal nooit lukken.

Dus als je een dvd-speler wilt aansluiten kan dat stereo, maar wil je 5.1 of meer dan zal je toch een andere moeten zoeken.

• bdu
@ Simon

Ik heb Onkyo inmiddels gemaild met de vraag of ze wat meer informatie voor me hebben.
Maar je kan er zeker je dvd speler op aansluiten, dit zal je dan wel op de 'cd' aansluitingen moeten doen.
Ik denk dat daar de CD-speler op aangesloten moet worden?

@GaMeOvEr

Bedankt, er kunnen toch wel meer dan 2 speakers op aangesloten worden, omdat er staat 'A' en 'B'. En met die speakers waar moet ik dan voor gaan kijken? Waar moet ik aan denken?

Het zal ongeveer 250 euro moeten kosten...? redelijk?

En voor de aansluitingen en staat:

'Phono'= ???
'CD' = de cd-speler die erbij zit..
'Tuner' = de tuner die erbij zit
'Line' = een soort van aux? Dus hier zou de dvd-speler op kunnen?
'Tape-1/Dat' = Alleen de bandjes? Of nog iets ander? Wat is DAT?
'Tape-2' = 2de tape??

kan iemand duidelijkheid verschaffen?

[ Voor 8% gewijzigd door bdu op 17-05-2004 11:08 ]

• s420252
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-03-2024

s420252

'Mono'= Phono denk ik dat je bedoelt, om een platenspeler (grote zwarte schijven, naald etc) op aan te sluiten
'Line' = andere naam voor AUX, kan dvd op ja

'CD' / 'Tuner' / 'Tape-1/Dat' /'Tape-2' = zijn mooie aanduidingen van de fabrikant zodat jij weet als je de voorkeurschakelaar bedient, welk apparaat je dan over je boxen te horen krijgt, maar het is ook echt niet meer dan dat. Je kan feitelijk alles op iedere ingang aansluiten. Dit geldt ook voor Line, maar NIET voor PHONO. Dit signaal wordt nl intern appart voorversterkt en gefilterd.

Kortom alles met een rode en witte tulp stekker kan je aanluiten.

En de prijs, voor deze set is 250 euro echt niet te veel.
Goede kwaliteit, niet oud. Ik zou het doen.

Succes met de keuze.

[ Voor 6% gewijzigd door s420252 op 17-05-2004 11:12 ]

Verwijderd

Op de line aansluiting zou je je dvd speler aan kunnen sluiten en op de tape bv je computer ofsow. De ingangen zijn niet specifiek bedoeld voor bepaald apparaat. Het is alleen voor als je op de afstandbediening op cd drukt dat je ook de cd speler krijgt te horen maar je zou er ook best wel de pc op die ingang aan kunnen sluiten.

En 250 euro voor de 3 componenten (?) lijkt mij geen slechte prijs

edit:

Net iets te laat :>

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2004 11:14 ]

• bdu
Ten eerste, iedereen bedankt, het zal idd ergens rond de 250-300 euro liggen.

Hij kon bij de Bang & Olafson nog iets van 400 euro ervoor krijgen.. mooi vriendenprijsje...

En voor de speakers die er dan op aan gesloten moeten worden, waar moet ik dan aan denken?

Er staat,

CAUTION: Speaker impedance:
A or B: 4Ohm min./Speaker
A + B: 8Ohm min./Speaker

En er stond op die duitse site "2*100 watt"

Als ik het zo bekijk kunnen er dus maximaal 4 boxen op..? Of zie ik het verkeerd?

[ Voor 24% gewijzigd door bdu op 17-05-2004 11:39 ]

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

bdu schreef op 17 mei 2004 @ 10:57:
@ Simon

Het zal ongeveer 250 euro moeten kosten...? redelijk?
voor 250 euro koop je ook een mooie nieuwe receiver met tuner, DTS en een digitale ingang.

Maw: ik zou het niet doen.

[ Voor 17% gewijzigd door j-w op 17-05-2004 11:42 ]

• simon
j-w schreef op 17 mei 2004 @ 11:41:
[...]

voor 250 euro koop je ook een mooie nieuwe receiver met tuner, DTS en een digitale ingang.

't verschil zit em dan echt in kwaliteit, voor 250 euro heb je misschien wel een mooie reciever, maar ik denk niet zo goed als deze in kwaliteit....

En 't hangt er maar vanaf hoeveel je aan DTS en digitale ingangen hecht...

|>

• j-w
  • Niet online

j-w

Simon schreef op 17 mei 2004 @ 11:47:
[...]

't verschil zit em dan echt in kwaliteit, voor 250 euro heb je misschien wel een mooie reciever, maar ik denk niet zo goed als deze in kwaliteit....

En 't hangt er maar vanaf hoeveel je aan DTS en digitale ingangen hecht...
dat verschil in kwaliteit merk je alleen als je ook top kwaliteit luidsprekers hebt en bovendien audiofiel bent.

Ik zou tegen de TS zeggen: kijk eerst eens goed rond bij een Hifi zaak. Voor 250 euro kan je best wel een hele leuke nieuwe receiver kopen met een stuk meer mogelijkheden.

[ Voor 18% gewijzigd door j-w op 17-05-2004 11:51 ]

• s420252
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-03-2024

s420252

j-w schreef op 17 mei 2004 @ 11:41:
[...]

Dan koop je niet dezelfde kwaliteit maar bijvoorbeeld Sony /Pioneer shit. Onkyo is daarentegen een echt HiFi merk. En voor die prijs krijgt hij er ook de cd speler bij.
Die is waarschijnlijk ook stukken beter dan de gemiddelde 70 euro cheap ass dvd speler. Wil je een beetje kwaliteit receiver nieuw kopen, dan moet je eerder aan minimaal 450 euro denken, zeker als je wat zwaardere boxen aan denkt te willen sturen.

Verwijderd

Laat de trollen over Sony en Pioneer alsjeblieft achterwege.

Met deze Onkyo set kun je doen wat je met elke andere versterker ook kunt doen. Apparaatjes via de analoge ingangen aansluiten (het labeltje maakt niks uit, behalve bij LP) en ook luidsprekers kun je er op aansluiten. Dat kunnen er ook 4 of 6 of 8 zijn maar dat is helemaal afhankelijk van de speaker of de versterker het aankan. Daar is dus niet veel nuttigs over te zeggen.

• bdu
Als je naar deze speakers kijkt zullen die het 'mooi' doen op deze set?
Magnat victory 80

3weg bassreflex.

.powerhandling:120/230 watt.

.impedanz:4-8 ohm.

.freqentie:25-32000 hz.

.maten:[bxdxh] 21x26,5x82 cm.

.kleur :zwart of zilver.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/andredewit/zuil.h4.jpg

• StarTAC
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05-2025
Elke speaker zal het mooi doen op die Onkyo versterker. Pas als je echt hele dure speakers gaat kopen zal deze versterker echte tekortkomingen gaan vertonen.
Je moet in iedergeval niet kijken naar het "aantal watt van de speaker", dat zegt helemaal niets namelijk.

Maar je moet echt gaan luisteren naar speakers (op een vergelijkbare versterker die in de winkel waar je luistert staat) om te oordelen of je ze 'zelf' vindt.
Ik zelf vind die Magnats veel te aggressief klinken, in de zin van te veel (vervormd) laag en hoog. Maar misschien vind jij dat wél mooi.

Mijn bevinding is dat je speakers absoluut de belangrijkste schakel zijn in je set (versterker en cd-speler veel minder). Maar met deze versterker en cd-speler ben je in iedergeval een heel eind op weg om een leuke hifi set te maken. Oftewel een goede basis om mooie speakers op aan te sluiten.

iRacing Profiel

• j-w
  • Niet online

j-w

voor minder dan 300 kun je ook deze receiver nieuw aanschaffen:
http://www.kieskeurig.nl/...Yamaha%20RX%20V440RDS.htm

• Rick_S.
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-02 21:53
Ziet er mooi uit. Ik snap ook niet waarom een aantal mensen je aanraadt om een AV-receiver te kopen. Dit is echt alleen maar leuk als je meerkanaals (=5.1 oid). Verder wordt vaak door de echte liefhebbers gezegd dat alles uit losse componenten moet bestaan. Dus versterker en tuner in een apart kastje. En bij jou is dat het geval :P Dus veel beter kun je het niet krijgen. Tweedehands spul is echt niet verkeerd en je weet ongetwijfeld hoe je vriend er mee om is gegaan, zodat je wel na kunt gaan of de set erg uitgeleefd is.
Verder heb ik nog een tip: ik zie dat er twee ab's liggen. Maar weet je wel dat het ook mogelijk is om de meeste functies met eentje te bedienen? Er staat op alle componenten RI, en dat betekent dat je ze met een mini-jack kabeltje kunt verbinden, om vervolgens alles fijn met één afstandsbediening te regelen.

Heel veel succes met je set en hoewel ik een tijdje geleden 200 euro heb betaald voor mijn huidige Onkyo AV-receiver + CD-speler, zal de prijs niet slecht zijn, omdat de kwaliteit een tikkie hoger zal zijn :)

Bijzonder: iemands mening klinkt uit zoveel monden

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:18

GaMeOvEr

Is een hork.

Ingangen :

Is al gezegd, het "label" van de ingang zegt niets over wat er daadwerkelijk op kan, is alleen om te matchen met de AB. :P

Op tape kun je namelijk prima de TV of de DVD of de PC ofzo aansluiten. :)

Phono is hier een uitzondering op, die is namelijk alleen voor een platenspeler, omdat een platenspeler een veel kleiner signaal dan andere componenten afgeeft. Een gemiddeld apparaat (TV, Tape, CD, PC, DVD, whatever) heeft namelijk op zijn line-out 150mV staan, een platenspeler een factor 10 (of nog meer?) minder. Als je hier dus een normaal line-out component op aansluit, blaas je de phono-voorversterker op, die achter de phono-ingang zit. (Wat doet die phone-voorversterker? juist, het phono signaal opkrikken naar 150mV om die vervolgens naar je eindtrap in de versterker te sturen. ;) )

Speakers :

Is niets zinnigs over te zeggen, want iedereen vind een bepaald geluid mooi, en voor iedereen is dat anders. Dus gewoon met je flappen op zak gaan luisteren, naar wat jij mooi vindt.

Maak je je over die versterker maar niet druk, die kan echt wel zo'n beetje alles aansturen tot een € 1000 per stuk, zonder problemen.

Versterker:

Je kunt er wel 4 speakers op aansluiten, maar dan heb je dus dubbel stereo. Je hebt zeg maar speaker paar A en speaker paar B. Die kun je onafhankelijk van elkaar (bijvoorbeeld een set in de woonkamer en een set ergens anders) of samen laten spelen, ( 4 speakers in de huiskamer? Niet echt nuttig gemiddeld.) als je ze samen laat spelen, doen ze wel precies hetzelfde, je hebt dan geen surround ofzo.

Als ik jou was, zou ik met mijn geld naar een Hifi zaak gaan met een luisterruimte, en daar 2 mooie speakers kopen, die jij lekker vind klinken, want _jij_ moet er namelijk naar luisteren, niet een ander. En smaak is nu eenmaal heel persoons afhankelijk.

Wel wat tips voor je als je gaat luisteren :

1 - Alle toonregelingen (Bass, treble, loudness) moeten _uit_ staan als je gaat luisteren, je wilt namelijk de ongecorrigeerde speaker horen! Bass of treble erin draaien kan altijd nog. De speaker moet uit zichzelf zo goed mogelijk bij jouw smaak van geluid horen! :)

2 - Neem van alle soorten muziek die je luistert wat mee, speakers willen bijvoorbeeld wel eens prima klinken met pop, maar bagger met rock of klassiek.

3 - Luister _goed_ en neem de _tijd_. Niet 1 minuutje per track luisteren, goed luisteren, zodat als je naar een ander speaker luistert, het verschil in detailniveau kunt horen. :) Tevens klinken sommige speakers in het begin "vet" maar daarna gaan ze vermoeien, door overmatig aanwezig hoog, of permanent bonkend laag.

4 - Probeer alle speakers zoveel mogelijk op dezelfde versterker + cd-speler te beluisteren, zodat je weet dat je naar een verschil van speaker luistert en niet een verschil van versterker of loopwerk. :)

Voor de rest, als je 5.1 niet (of nog niet) boeiend vind, is dit een mooie set degelijke, kwalitatieve spullen voor 250€, niet te vergelijken met wat je nieuw voor dat geld koopt.

Als je echter wel binnen afzienbare termijn een 5.1 opstelling wilt bouwen, is het spul verminderd interessant, omdat je later niets meer aan die versterker hebt, denk dus goed na wat je wilt, voordat je een impulsaankoop doet waar je later spijt van hebt. ;)

[ Voor 18% gewijzigd door GaMeOvEr op 17-05-2004 17:25 ]

Aannames zijn fataal.

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Goed spul? Laat ik het zo zeggen, als jij het niet wil, wil ik het wel voor 250 euro hebben :P

Ik heb hier zelf een Onkyo Integra versterker staan uit begin jaren 80 (82 als ik het goed heb). Deze klinkt nog perfect en geweldig. (alleen de potmeters zijn bijna helemaal op :'( dus vandaar opzoek naar een vervanger)

Ik heb ook een pionieer setje (surrond voor de tv kamer) waarvan de nieuwprijs in de winkel bij introductie 1100 euro was. Klinkt redelijk, beter als de meeste van 400 a 500 euro. Echter deze legt het zwaar, maar dan ook zwaar af tegen mijn oude Onkyo versterker. Het geluid is zo veel mooier, levendiger en echter.

De meeste muziek die je luistert is gemaakt voor stereo. Ik vind 5.1 weinig toevoegen. Met een versterker zoals dit kun je nog jaren (10 a 15) vooruit.

[ Voor 6% gewijzigd door Cyberpope op 17-05-2004 18:37 ]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Deze versterker ken ik niet van Onkyo, dus of het goed spul is zou ik niet weten.
Onkyo heeft evengoed spullen voor mindere klasse gemaakt waar je nu nog geen 50 Euro voor zou willen neerleggen.

Verder is geluid een persoonlijke smaak en hangt het o.a. samen met het soort muziek waar je naar luistert.
Een vermelding van het aantal watts op een versterker is leuk, maar voegt weinig toe. Aan de hand van het aantal watts kan je niet zeggen hoe hard hij gaat, wat voor geluid hij geeft en hoe degelijk hij is.
Buiten dat maakt het ook nog uit hoe dit aantal gemeten is.
Ik zeg dus: Niet daarop afgaan.

Zoals GameOver al zei zijn alle ingangen hetzelfde behalve de Phono. Daar kan je enkel een platenspeler op aansluiten omdat er een voorversterker achter die ingang zit.
Je kunt hem dus ook op je pc aansluiten met een van de overige ingangen.

Of het een miskoop zal zijn kan ik voor jou niet beoordelen. Ik denk dat ik er zelf wel blij mee zou zijn icm een paar mooie speakers.
Voor iemand die alleen geeft om hard geluid en een pompende kickbass zal het overkill zijn en heb ik medelijden met de versterker dat 'ie voor zulke doeleinden gebruikt wordt.
Elke set kan hard, of het nog mooi klinkt is een tweede...

Aan de hand van de pics en mijn andere Onkyo ervaringen zou ik zeggen dat de nieuwprijs van deze versterker rond de 500-700 gulden gelegen zal hebben. En je kunt hier niet zomaar elke speaker mee aansturen.
Ja ok, er zal wel geluid uit komen, maar je kunt nog best slecht werkende combinaties tegenkomen.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• boekhour
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:51
Hoi,

Ik kan je Onkyo van harte aanbevelen. Mijn broer heeft een oude integra versterker 9711. Dit ding werd toen al zeer goed getest in diverse tijdschriften. Hij blaast alle hudige a/v recievers onder de 1000 euro in stereo er dik uit. De versterker die jij op het oog hebt is min of meer vergelijkbaar. Onkyo stond toen al bekend om het neutrale geluid, in vergelijking met de koele klank van Yamaha en het te wollige/warme geluid van Denon. Momenteel draai ik hier op een Onkyo TX-DS989, het huidige top a/v model van Onkyo, en qua stereo doet die van mijn broer niet eens zoveel onder. En die 989 had in 2000 een adviesprijs van 4500 euro... Ofwel als je moet wel heel veel betalen voor een reciever wil je beter stereo geluid hebben. Al je veel stereo draait kan je niet misgaan met een oudere Onkyo.

Linkje met nog wat meer info: http://www.gardi.de/onkyo.htm

Verwijderd

250 euro is wel op het randje voor deze spullen. Je kunt de integra lijn niet vergelijken met de gewone lijn. Maar dit zal in alle gevallen voor de twee kanalen beter geluid geven als een instap receiver van 250 euro. Iedereen die een beetje luistert kan dat verschil meteen horen. Je zou even moeten kijken wat je voor 250 2ehands kan krijgen.

• bdu
Ik ben even wegegeweest van hier, maar bedankt voor de reacties. Alleen begin ik nu wel een beetje te twijfelen. De een zegt "(zeer)goed, moet je doen" en ander zeg "mwa.. ik zou verder kijken..."

Nu denk ik... Ik ga hem puur gebruiken om in stereo mooi geluid te hebben.. dat 5.1 is zeer mooi.. maar ik ben niet iemand die een *k*u*t* systeempje zal kopen.. en dus zal ik dan veel geld uit moeten geven wat ik dus niet heb :P Dus dat moet zeker nog een tijdje op zich laten wachten. Ik woon nog thuis dus dat heeft nu nog niet zo heel veel zin...

Maar voor stereo lijkt het me dan toch een prima ding.. ?

Ik ga die vriend gewoon eens vragen of ik hem mag testen voor de doeleinden waar ik hem voor ga gebruiken.. nu heb ik alleen iet van die hoge kwaliteit speakers.. maar dat zie ik dan wel weer...

bedankt iig iedereen..

Verwijderd

bdu schreef op 24 mei 2004 @ 12:50:
Maar voor stereo lijkt het me dan toch een prima ding.. ?

Ik ga die vriend gewoon eens vragen of ik hem mag testen voor de doeleinden waar ik hem voor ga gebruiken.. nu heb ik alleen iet van die hoge kwaliteit speakers.. maar dat zie ik dan wel weer...

bedankt iig iedereen..
Een testje kan nooit kwaad. Let wel op, sommige onkyo's doen moeilijk voor stereo te gaan. Ik heb hier een Onkyo TX-38 staan, een prachtig geluid maar ik krijg hem niet meer in stereo. Mss een beetje of-topic, maar wie kan mij hierbij helpen (er staat een knopje op met FM/Mute mode On is stereo, Off mono maar dat doet dus niets)

• Rick_S.
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-02 21:53
De mensen die zeggen: niet doen! zijn van mening dat je voor dat geld net zo goed een surround-receiver kan kopen. Maar aangezien JIJ stereo belangrijk vind, kun je door niemand tegengehouden worden :)
Schaf gewoon dat ding aan, anders kun je em altijd weer verder verkopen. En dat er geen hoge kwaliteits-speakers aanhangen hoeft niet veel uit te maken. Ik heb ook twee goedkope (nou ja, voor de hoeveelheid hout is het niet veel ;) ) speakers aan me versterker hangen en een geluidje dat eruit komt :9~ Niet vol basserig ofzo, gewoon mooi uitgebalanceerd met een lekker detail in het hoog en een zalige weergave van stemmen. En ik denk dat me Onkyo daarbij een behoorlijke vinger in de pap heeft :P

Bijzonder: iemands mening klinkt uit zoveel monden

Pagina: 1