[Asus P4C800] P4 2.8GHz staat na elke reboot op 1.4GHz

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Hoi,

Ik heb het zelfde probleem. Had een P4 2.8 Ghz op een Asus P4C800 met een standaard cpu koeler. Onlangs heb ik een Zalman koeler op de CPU gezet en na reboot kreeg ik de melding "New CPU Found". Onder system properties staan wel dat er een P4 2.8 GHz in zit maar cpuspeed staat op 1.4 Ghz.

Systeem blijft bij reboot zeggen dat er een nieuwe cpu is gevonden.

Heeft iemand hier een verklaring voor?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Topicstarter
Bovenstaand post heb ik uit [rml][ Asus P4C800] cpu prob[/rml] in een nieuw topic gezet. Het is niet de bedoeling om op zichzelf staande problemen in andere topics te posten. Post gewoon een nieuw topic en vertel ook allemaal bij wat je allemaal dan wel niet hebt uitgezocht (waarmee, keywords, etc), uitgevonden (resultaten, linkjes), uitgeprobeerd en uitgesloten. Zie ook de Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) :)

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 12:52

EXX

EXtended eXchange

Hmm, wordt de FSB soms op 400 MHz gezet?

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Wat als je in de BIOS de CPU handmatig instelt (fsb en mp)? Zit de koeler goed?

Zou het kunnen dat de fan te weinig toeren maakt woordoor de cpu in een soort 'veilige modus' gezet wordt door het moederbord (eigenlijk geen idee of zo'n optie bestaat :P)?

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-01 20:38
wellicht dat je CPU niet helemaal lekker in de socket zit, voor zover dat kan.
dus opnieuw je CPU erin zetten misschien.
want had je dit probleem nou ook, voordat je de zalman installeerde? (en dus nog de originele heatsink gebruikte)

Verwijderd

In je bios de mhz aanpassen van je processor.
En niet vergeten save en exit te doen.
Dan zou het niet meer voorkomen.

Ik heb namelijk een amd 1800mhz die terugspringt naar 1100mhz als mijn pc niet wilt opstarten...zelfde probleem dus.

Verwijderd

Heeft je BIOS een optie die lijkt op 'Strap CPU / NB as 400/533/800Mhz' ?

Zet hem dan op 800, dan word hij bij elke bootup goed ingesteld.

Het kan ook gewoon zo zijn dat je BIOS batterij leeg is, en de BIOS dus elke keer gereset word, controlleer dat eens door wat andere instellingen te veranderen en dan opnieuw op te starten. Anders wil een BIOS reset (alle stekkers eruit, batterij eruit, 30 sec. wachten en weer aansluiten) wel eens helpen.

Mvg.

sok

Verwijderd

Is het batterijtje op je mobo niet gewoon leeg?
Pagina: 1