Toon posts:

[98] Windows 98 installeren op laptopje zonder Cd-rom*

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallow,

Heeft iemand een idee hoe ik op een super klein laptopje (groter als een palmtop en vele male kleiner dan een laptop) Windows 98 kan installeren zonder gebruik te maken van een cd-rom speler op deze laptop.

Zelf had ik het idee om de installatie bestanden via het netwerk er naar toe te sturen en dan los van het netwerk windows te installeren.
Werkt dit uberhaupt? iemand andere ideeen?

Ik hoor het graag....

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Om wat voor laptop gaat het hier? Klinkt nl. als iets van een Psion Netbook, en daar krijg je echt geen Windows 98 op. :)

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
Yep. no prob.. via netwerk installeren, of als dat niet lukt het schijfje eruit halen (zal wel 2,5" zijn) en deze met een 2,5"->3,5" convertor op de ide poort van je desktop hangen en dan de zooi kopieeren..

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
het laptopje betreft een libretto c50 van toshiba, geloof ik ... best klein.
er staat nu al win 98 op, maar deze moet behoorlijk opgeschoond worden, vandaar een nieuwe installatie.

Maar kan iemand specifiek uitleggen, hoe het in z'n werk gaat.
Het kopieren lukt me nog wel, maar dan...
Eenmaal de installatiefiles op hd. Is het dan gewoon een kwestie om setup te draaien?

• Rudi_K
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-12-2025
Je moet gewoon de cab files van windows 98 erop zetten.
Dat is de map met de naam Win98, die is ongeveer 110 MB groot.
En dan kun je gewoon de setup draaien.
Houd er wel even rekening dat je de drivers er nog van hebt.

• vierkant228
  • Laatst online: 13-04-2025
persoonlijk zou ik win98 idd met 2.5-3.5 verloop in je gewone PC hangen en alles installeren, cab files erbij
zodra alles er op staat (office ed) terug plaatsen in het apparaatje, dan hoef je alleen de drivers nog te installeren en daar heb je da cab files bij nodig

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-01 18:26
Kopieer de directory "win98" van de CD naar de harddisk, mik alle andere files weg met "deltree *.*", en daarbij voor "win98" dus NIET op Y drukken....
Dan inderdaad gewoon "setup" en gaan!

Libretto's zijn stoer!

Verwijderd

Topicstarter
oke ... thnxzz

dus in het kort;

libretto aan het netwerk hangen, windows map van cd van andere pc kopieren naar hd van libretto.

alle andere zooi op libretto HD weggooien? of kan ik ook gewoon tijdens de setup kiezen voor formateren op fat 32 formaat? Of ben ik dan de installatiefiles weer kwijt?

graag nog even duidelijkheid ... dank u ;)

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Krypt schreef op 17 mei 2004 @ 09:48:
Yep. no prob.. via netwerk installeren, of als dat niet lukt het schijfje eruit halen (zal wel 2,5" zijn) en deze met een 2,5"->3,5" convertor op de ide poort van je desktop hangen en dan de zooi kopieeren..
Vierkant228 schreef op 17 mei 2004 @ 11:00:
persoonlijk zou ik win98 idd met 2.5-3.5 verloop in je gewone PC hangen en alles installeren, cab files erbij
zodra alles er op staat (office ed) terug plaatsen in het apparaatje, dan hoef je alleen de drivers nog te installeren en daar heb je da cab files bij nodig
Tja... Ik denk dat dat niet zal gaan werken, aangezien de hardware in een desktop PC anders is als de hardware in een laptop... Als in: andere chipset... Andere videokaart... Dat soort dingen allemaal ;)
Verwijderd schreef op 17 mei 2004 @ 11:11:
oke ... thnxzz

dus in het kort;

libretto aan het netwerk hangen, windows map van cd van andere pc kopieren naar hd van libretto.
Nee... Op de CD, zit een map, heet win98 als het goed is, en daarin staan de .cab files die je moet hebben... Maar er was ook een schakel voor geloof ik, in setup.exe... Maar je kan ook gewoon de hele CD kopieren naar je HD... En dat kan toch ook over netwerk? ;)
alle andere zooi op libretto HD weggooien? of kan ik ook gewoon tijdens de setup kiezen voor formateren op fat 32 formaat? Of ben ik dan de installatiefiles weer kwijt?

graag nog even duidelijkheid ... dank u ;)
Als het goed is kan dat ja, anders moet je met format en fdisk aan de slag... Nadeel is alleen dat de ene het wel gelijk doet, en de andere in de map tools op de W98-cd staat... ;)

[ Voor 36% gewijzigd door CH4OS op 17-05-2004 11:18 ]

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-02 00:32

ajhaverkamp

gewoon Arjan

He, ik heb ook ooit een Libretto 50CT gehad.
Daar draaide indertijd Windows 95 op, en deze had pre-installed onder de Windows directory een "Options" directory waarin alle Windows CAB-files stonden.

Mijn suggestie: inderdaad een 2,5" naar 3,5" converter gebruiken om alles van de HD veilig te stellen op een andere PC. En dan alles weggooien behalve de Windows\Options directory en daaruit windows laten installeren (na terugbouwen in de Libretto).
Dan heb je in ieder geval een goede backup. Ga je vast nodig hebben voor alle drivers.

This footer is intentionally left blank

• vierkant228
[quote]GJ-tje schreef op 17 mei 2004 @ 11:13:
[...]

[...]
Tja... Ik denk dat dat niet zal gaan werken, aangezien de hardware in een desktop PC anders is als de hardware in een laptop... Als in: andere chipset... Andere videokaart... Dat soort dingen allemaal ;)

daarom meld ik er ook bij, cab files kopieren (je denkt toch niet dat ik een P166 ofzo win98 en office op zo'n traag ding ga installeren, gaat vele malen sneller met mijn gewone PC, hoeven alleen de drivers nog geinstalleerd te worden (vandaar cab files))

edit, ik zie dat het zelfs maar een 75mhz is met 32mb ram

[ Voor 6% gewijzigd door vierkant228 op 17-05-2004 11:28 ]

Verwijderd

Makkelijke ouderwetse oplossing is ook met een paralelle of seriele kabel even kopieren, mocht hij niet meer op het netwerk komen.

USB zit er natuurlijk niet op of wel? Anders kon je er een usb cd-romspeler aanhangen (eventueel met een usb pcmcia kaartje).

Verwijderd

bestond er geen windows versie op diskette's ? :p zal wel ff duren met installeren

misschien een idee om een extern apparaat ergens vandaan te halen / lenen als daar een aansluiting voor op zit.

• vierkant228
als TS in sneek of omgeving woont heb ik wel een 2.5-3.5 converter te leen

Verwijderd

Topicstarter
okew. uhm... over dat seriele of paralelle mogelijkheid..
ik heb zo'n kabel ... ik heb het zelfs geprobeerd ... maar hoe kan ik op mijn pc de libretto zien dan?

waar moet ik kijken, aangezien het geen netwerkcontact betreft?

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op 17 mei 2004 @ 11:53:
okew. uhm... over dat seriele of paralelle mogelijkheid..
ik heb zo'n kabel ... ik heb het zelfs geprobeerd ... maar hoe kan ik op mijn pc de libretto zien dan?

waar moet ik kijken, aangezien het geen netwerkcontact betreft?
Als je met een null-modem-kabel zit, dan moet je eerst een directe-kabel-verbinding maken... Waar en hoe dat moet weet ik alleen niet meer...

• vierkant228
GJ-tje schreef op 17 mei 2004 @ 11:59:
[...]
Als je met een null-modem-kabel zit, dan moet je eerst een directe-kabel-verbinding maken... Waar en hoe dat moet weet ik alleen niet meer...
hier staat hoe je die verbinding maakt (wordt hier gebruikt voor linux maar werkt op de zelfde manier)
http://klee.cs.depaul.edu/ajeffrey/libretto.html

Verwijderd

Topicstarter
eej daz wel handig ... staan wel behoorlijk linux commando's in, maar kan idd even kijken of het gaat werken .. dank u ;)
Pagina: 1