Vaag probleem Wanadoo Easy onder XP

Pagina: 1
Acties:

• ione
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Hoi,

ik heb het volgende vaag probleem op een pc van een kennis:

Deze kennis heeft Win XP Pro, en maakt gebruik van internet via Wanadoo (Cable).
De verbinding werkt (Internet Explorer, Outlook, etc). Maar vanuit andere programma's (o.a. LiveUpdate (Norton AntiVirus) en Belastingdienst aangifte) kan er geen verbinding worden gevonden.
Als ik bij de netwerkverbindingen kijk staat er 1 icoontje voor een lanverbinding. Ik heb ook al geprobeerd om een breedbandverbinding aan te maken in XP, maar dat werkt ook niet. Dan krijg ik een foutmelding dat er een poort niet gevonden kan worden (Error 796 (gokje uit m'n hoofd)).
Firewall uitschakelen heb ik ook al geprobeerd.

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen? Er is dus wel verbinding, maar niet vanuit alle programma's.

Verwijderd

ione schreef op 17 mei 2004 @ 09:39:
Hoi,

ik heb het volgende vaag probleem op een pc van een kennis:

Deze kennis heeft Win XP Pro, en maakt gebruik van internet via Wanadoo (Cable).
De verbinding werkt (Internet Explorer, Outlook, etc). Maar vanuit andere programma's (o.a. LiveUpdate (Norton AntiVirus) en Belastingdienst aangifte) kan er geen verbinding worden gevonden.
Als ik bij de netwerkverbindingen kijk staat er 1 icoontje voor een lanverbinding. Ik heb ook al geprobeerd om een breedbandverbinding aan te maken in XP, maar dat werkt ook niet. Dan krijg ik een foutmelding dat er een poort niet gevonden kan worden (Error 796 (gokje uit m'n hoofd)).
Firewall uitschakelen heb ik ook al geprobeerd.

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen? Er is dus wel verbinding, maar niet vanuit alle programma's.
Dat van een icoontje lan-verbinding klopt aangezien wanadoo/casema nu via dhcp over die lanverbinding gaat. Andere verbinding werken er niet op.

Bepaalde sites niet opkunnen met XP zoals de rabobank kun een paar oorzaken hebben. Is de pc al helemaal geupdate via windowsupdate? Zo nee probeer dat eerst eens. Controleer ook of bovenstaande programma's staan ingesteld op het gebruik van de lan-verbinding...