Houdbaarheidsdatum stereo

Pagina: 1
Acties:
  • 579 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• onsgeluk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-11-2022

onsgeluk

Beroepsprutser

Topicstarter
Ik heb een Sony TA-F670ES waaraan een paar B&W DM2 seriesII hangt. Geluid komt overwegend uit een cheapass Technics CD-speler.
Redelijkerwijs verwacht ik dat de versterker nog zo goed als nieuw is; mijn vrouw was niet gecharmeerd van het formaat stereo, en alles heeft dus enige jaren op zolder gestaan. Mijn speakers daarentegen zijn echt al zeker 20 à 25 jr oud. Waren toen 750Hfl per stuk(Ik mis mn florijnen :( ) dus dat was best wel kwaliteitspul toen de tijd. Ik vind het bovendien nog steeds prima klinken!

Nu jullie weten waarmee ik mn oren streel(IMHO), zit hier nog veel winst in door bv fatsoenlijke kabels te kopen? Interlink is noname blokker achtig en speakers hangen aan stukje(waarschijnlijk te dun) stroomdraad. Daarnaast zeggen veel mensen dat er nog winst zit in een fatsoenlijke CD-speler. Klopt dit?
Als ik af moet gaan op mening van sommige doorgewinterde tweakers zit er veel rek in met name de speakers. Maar hoor niemand over de leeftijd die speakers halen waarop ze nog een goed geluid moeten kunnen voortbrengen.

PS. Ik kan nergens mn model versterker op het net vinden. Ik weet dat googlen niet mn sterkste punt is, maar kan echt NIETS vinden. Enkel bij review sites waar deze versterker wordt genoemd als vergelijkbaar materiaal bij reviews van andere types van Sony.

[ Voor 2% gewijzigd door onsgeluk op 17-05-2004 09:47 . Reden: typo's ]

iR Profiel

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Probeer gewoon eerst eens wat dikkere cheap-ass kabels. De winst hiervan is minimaal tov een goede CD-speler.
Afhankelijk van de gebruikte materialen kunnen stereo's en speakers enorm lang mee.

Tenzij je $$$-bose speakers had gekocht want alle rubber-onderdelen verteerde na 15 jaar.

Senile! Senile Oekaki

• djazete
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-02-2020

djazete

steel

Ga luisteren in een fatsoenlijke winkel, sluit daar op een GOEDE set 2 kwaliteiten cdspelers aan en je hoort zelf het verschil. Idem voor kabels.
Echter, je geluid is zo zwak als je zwakste schakel. Als dat je speakers zijn ga je de rest ook niet significant horen.

• weeraanmelden
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-03 15:19

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Als je naar een goede hifi-winkel gaat, kan je vaak een versterker meenemen.
( tip, ga op zaterdag middag half 5 , en beloof dat je maandig middag rond 5 uur weer terug komt)
Als je deze gewoon betaald, kan je de maandag daar op eventueel een andere uitkiezen.
Speakers kunnen heel lang mee.
Nadeel is wel dat het rubber eventueel kan uitdrogen.
Als je dan je luidsprekers op hard niveau gaat testen, en veel bass gebruikt,kunnen de ringen scheuren.

waarom de negatieve reactie op bose? de poster heeft toch geen bose staan, anders stond dit er wel, dus graag ontopic

Verwijderd

Sony TA-F650 ESD
(Esprit) HIGH-END Verstärker Bolide mit Digitalteil 2 x 220 W
Erstklassiger HIGH-END Vollverstärker der Sony Esprit Serie, die für hochwertige Geräte steht. Das Besondere ist, dass dieser Verstärker auch digitale Ein- und Ausgänge hat , also einen eingebauten D/A-Wandler. Damit kann man z.B. einen CD-Player klanglich aufbessern, indem man ihn an einen der Digitaleingänge anschließt. Sehr gute Verarbeitung mit hochwertiger Technik für extrem sauberen und warmen Klang.
Technische Daten :

# 2 x 220 Watt
#
2 optische und 1 koaxialer Digitaleingang
#
1 optischer Digitalausgang
#
Chinch-Eingänge: Phono, Tuner, CD, Tape-1, Tape-2,
#
Chinch-Ausgänge:2 Lautsprecherpaare, 2x Rec-Out
#
G-Chassis
#
Super Legato Linear-Verstärker
#
STD-Netzteil
#
Rec-Out-Selector
#
Source-Direct-Taste
#
4 Lautsprecheranschlüsse / A oder B, oder A + B
#
massive Lautprecherschraubklemmen
#
Phono-MM/MC-Eingang mit Subsonic-Filter
#
Stereo/Mono-Schalter
#
Muting-Taste
#
Kopfhöreranschluss
#
Vergoldete Cinchbuchsen
#
Klirrfaktor: 0,003%
#
Frequenzgang: 2 - 200000 Hz , +0/-3 dB
#
Signalrauschabstand: 108 dB
#
Lautsprecherimpedanz: 4-16 Ohm
#
Dämpfungsfaktor: 100
#
Abmessungen B x H x T: 43 x 15 x 39 cm
Bron
Niet de 670 maar de specs zullen wel vergelijkbaar zijn. Zelf heb ik een TA-AX320 en die lijkt me ouder dan jou versterker maar het geluid is redelijk zou stukken beter zijn met andere boxen kep nu B&W DM110 vroeger Philips 3way 125watt boxen die me zijn gaan scheuren op een 4x25watt Rotel versterker :+ zeker dat 15+ jaar syndroom wat _bas_ beschrijft :p Dus oppassen met die oudjes ;)

Verwijderd

oudheid wil niks zeggen, mn spul komt uit 78 en loopt nog als een trein.

• onsgeluk

onsgeluk

Beroepsprutser

Topicstarter
weeraanmelden schreef op 17 mei 2004 @ 10:22:

waarom de negatieve reactie op bose? de poster heeft toch geen bose staan, anders stond dit er wel, dus graag ontopic
Dank u.

Anyway, B&W's kunnen dus nog wel ff. Ik zal eens dikkere kabels naar de speakers en betere(lees "echte") interlinks aanschaffen. Verder ook eens richting RAF of zo gaan voor een luistersessie van een wat betere CD-speler(Heeft SACD eigenlijk zin met een stereo versterker? SACD is toch in staat om surround weer te geven?).

Heeft iemand eigenlijk een mening over de amp? Ik ben er zelf wel happy mee, en ga er vanuit dat die goed is omdat hij deel uitmaakt van de ES-serie. Maar weet als geen ander dat bij goed zoeken voor dat geld een betere versterker aangeschaft had kunnen worden.

@Koenijn
Die 200watt is volgens mij bij 4Ohm. Wat ik me kan herinneren van de manual is die van mij 2x110 bij 8Ohm. Weet niet of dit piek, nominaal danwel gelogen is. Weet wel dat ik eens in de zoveel maanden een nieuw doosje met zekeringen voor de speakers moet halen :+ De vorige versterker waaraan de boxen hingen was een Akai van 2x45 bij 8Ohm die wel voluit kon. Ik gok erop dat de speakers om en nabij de 75Watt hangen(bij 8Ohm).

[ Voor 22% gewijzigd door onsgeluk op 17-05-2004 11:02 ]

iR Profiel

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Hm B&W DM2a, bij de juiste liefhebber zijn die best nog wat waard denk ik ;)

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

• onsgeluk

onsgeluk

Beroepsprutser

Topicstarter
Is dat een hint Duck? >:)

@Spatje
Wat heb je staan dan? Ben wel benieuwd.....

[ Voor 56% gewijzigd door onsgeluk op 17-05-2004 11:04 ]

iR Profiel

Verwijderd

Duck-Twacy schreef op 17 mei 2004 @ 10:58:
Hm B&W DM2a, bij de juiste liefhebber zijn die best nog wat waard denk ik ;)
Iets rond de 80 euro per set of meer als de staat goed is. Zelf houd ik niet van dat b&w geluid maar sommige mensen vinden dit fantastisch. De liefhebber zal ook vragen naar de bijgeleverde meetresultaten van b&w.

Maar ik doelde net als de poster op de dm2 (s2) en niet de dm2a da's een transmission line ipv standaard bas reflex.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2004 15:58 ]

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

Kijk voor interlinks of het goed is afgeschermd, maar hecht niet teveel waarde aan een naam (dat doe ik tenminste niet). Kabels idem dito, lekker dik, gewoon koperkabel nemen. Laat je niet verleiden tot het kopen van kabels van vele honderden euro's, evenals powercords. Pak een stroommeter en meet het voltage zo dicht mogelijk bij de eindtrap, zet een liedje op wat lekker stampt en kijk of het voltage ongeveer constant blijft. áls je al geld uit wilt geven aan de stroomvoorziening (zou ik niet zo snel doen) trek dan nieuw installatiedraad van 2,5mm² (ervan uitgaande dat er nu 1,5mm² ligt) en ga niet kloten met de laatste meter want dat is gelul, het geheel is zo sterk als de zwakste schakel.

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

Pagina: 1