Na een hoop geprobeerd te hebben. Gezocht te hebben. Herinstalleerd te hebben, wil het niet gaan werken. Ik heb in een oude Dell (266MHZ) 2 netwerkkaarten van Sweex gekocht (van het goedkoopste soort). Ik heb alles via internet geinstalleerd, dus de kaarten werken wel. Althans, 1. ZOdra ik twee kaarten wil gebruiken, doet hij het er maar bij 1. Dus; ik start op, eth0 werkt (interne netwerk), maar eth1 (internet) werkt niet. Als ik dan ifdown eth1 ifup eth1 doe, dan werkt internet wel, maar het netwerk niet.
Hoe zorg ik ervoor dat ze alletwee gaan werken? Is dit een driverprobleem of een irq-probleem?
Ik had hier ergens al een oplossing gevonden voor 2 netwerkkaarten. Hierbij moet je wat toevoegen in modules.conf. Ik heb aangenomen dat het realtek-kloontjes zijn en 8139too toegevoegd, maar dat wilde niet baten.
Hoe zorg ik ervoor dat ze alletwee gaan werken? Is dit een driverprobleem of een irq-probleem?
Ik had hier ergens al een oplossing gevonden voor 2 netwerkkaarten. Hierbij moet je wat toevoegen in modules.conf. Ik heb aangenomen dat het realtek-kloontjes zijn en 8139too toegevoegd, maar dat wilde niet baten.
And Bob's your uncle ...