Toon posts:

win2000 upgraden naar xp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik heb een vraag ik heb een bedrijfsnetwerk met windows 2003 small bussiness server, omdat xp clients niet in konnen loggen op de sbs server hebben we overal windows 2000 moeten installeren.
Na hulp van microsoft is dit probleem opgelost, en wil overal xp op gaan zetten.
Maar omdat we geen tijd hebben om win xp volledig te installeren wouden we 2000 gaan upgraden naar xp.
Volgens microsoft moet dit kunnen.
Heb de orginele versie van windows 2000 en 3 verschillend versie's officieel van windows xp.
Maar allemaal zeggen ze dat ze de upgraden van microsoft windows 2000 naar xp niet ondersteunen.
Heb je hier een speciale upgrade cd voor nodig, of..

• wielhelm
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-05 13:58

wielhelm

80/86 ST bladebladed

waarschijnlijk heb je daar oem windows xp cd's, die kunnen inderdaad niet upgraden.

Mag ik je toch aanraden om niet te upgraden? om hoeveel clients gaat het?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Vertel idd even iets meer over je situatie. Welke XP probeer je naar te upgraden (Home, Pro, Corp?). Verder - inter-taal (dus NL-2K naar EN-XP of andersom) kan ook al niet :)

Verwijderd

Topicstarter
het gaat om 20 clients, het zijn inderdaad oem licentie's.
win2000 nl naar win xp nl
is er iets aan te passen zodat het wel gaat of moet ik weer een nieuwe cd gaan bestellen..

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-05 11:00
Ueh, en als je er nu een helemaal opnieuw installeert en dan de rest met ghost en ghostwalker 'kopiëren'??? scheelt een hoop tijd en je hoeft dan ook niet 20 keer 100Mb aan windowsupdates te downen.

Verwijderd

ghost is idd een optie
zijn probleem is waarschijnlijk dat er nog bakken (specifieke) software op de clients staat. als dat zo is wens ik je veel plezier met alles opnieuw installen Tim :D

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-05 13:08

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Uhhh, 3 oem licenties en 20 machines........

Je wilt toch niet zeggen dat microsoft je heeft aangeraden om het op die manier aan te pakken? })

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:22
Verwijderd schreef op 17 mei 2004 @ 12:39:
het gaat om 20 clients, het zijn inderdaad oem licentie's.
win2000 nl naar win xp nl
is er iets aan te passen zodat het wel gaat of moet ik weer een nieuwe cd gaan bestellen..
Er is een site die uitlegt hoe je met een OEM-key toch een upgrade kunt doen.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Pagina: 1