APC TravelPower oplader wordt warm

Pagina: 1
Acties:

• RiCk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-05 13:26
Afgelopen zaterdag heb ik een TravelPower Case Synthetic Leather 1000 cu-in International gekocht bij de Mediamarkt. Ding kost wat, maar dan heb je ook wat :P.

Nu heb ik mijn Acer Aspire 1501 op dat ding willen aansluiten. Voltage op 20 gezet (vereist) en de goede stekker aangesloten. De accu vereist wel een ampere van 6 en het APC ding geeft 3.2 door. Moet kunnen (zegt een electricien).

Ok aangesloten, op netvoeding geeft verder geen problemen.

Nu heb ik de hele 'meuk' in de tas zitten en probeer de laptop te laden. Oke, hij mag officieel (staat op de oplader).

Probleem; de oplader wordt super warm dat ik het eigenlijk niet meer aandurf mijn laptop aan te sluiten aan die lader.

What to do? hij mag wel warm worden (staat vermeld) maar zo warm? kon hem bijna niet vast pakken.

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-05 10:47
RiCk schreef op 17 mei 2004 @ 08:21:
Moet kunnen (zegt een electricien).
Dat ding moet bijna 2x zoveel leveren dan dat 'ie aankan, dus het is nogal logisch dat 'ie bloedheet wordt.
Je kan dus beter een andere gaan halen.
En zeg maar tegen die 'electricien' dat 'ie een ander beroep moet kiezen. ;)

• RiCk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-05 13:26
delict schreef op 17 mei 2004 @ 12:57:
[...]

Dat ding moet bijna 2x zoveel leveren dan dat 'ie aankan, dus het is nogal logisch dat 'ie bloedheet wordt.
Je kan dus beter een andere gaan halen.
En zeg maar tegen die 'electricien' dat 'ie een ander beroep moet kiezen. ;)
Hmm, hij is redelijk goed (vin ik)
hij zei dat het niet uitmaakte, maar dat het opladen langer zou duren.
De voltage is dus wel in orde, ampere niet.. de oplader geeft lager door.

Verwijderd

Dat ding staat nu gewoon continu vol vermogen te leveren (3,2A dus). dat wordt nu eenmaal goed heet, zeker als hij passief gekoeld is. Zolang je hem niet in de zon laat liggen maakt dat niet echt uit, transistoren kunnen en mogen best heet worden.

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-05 08:23
in het geval van een slecht gebouwde schakeling kan ie ook 6 ampere leveren waardoor je de torretjes van je oplader ontzettend aan het bakken bent

terug brengen en electricien ontslaan (DIRECT)