[RAID 0] 2x 160Gb WD S-ATA haalt geen optimale prestaties?

Pagina: 1
Acties:

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:11
Ik heb hier twee S-ATA 160GB WD schijven in Raid 0 draaien op een asus p4p800.
Als ik met Sandra ga kijken haal ik echter maar 43MB per seconde, terwijl er als vergelijking twee maxtor schijven bij staan die 80mb/s zouden halen.

Iemand enig idee waarom ik zo weinig mb/s haal?

verder specs:

p4 3.2
1 gig dc pc3200 geheugen.
laatste drivers van intel.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ook al zit je in Opslagmedia & I/O Controllers te posten, maar de exacte specificaties van jouw schijven en de I/O controller (of het moederbord) ontbreken volledig ..

Staar je nooit blind op de scores van één benchmarkprogramma. Probeer verschillende benchprogseltjes. Bijvoorbeeld ATTO en HDTach. Zie de startpost van het RAID0 scores topic voor downloadlinkjes :)

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
In de handleiding staan altijd veel te rooskleurige cijfers. Zolang de cijfertjes maar extreem hoog zijn lijkt alles geoorloofd. :/
Je kan het beste een test/review op het internet opzoeken met dezelfde controller want het is dacht ik gewoon een Promise controller die op dat bord zit.

Software-Raid's zoals de Promise- controllers blinken niet uit qua prestaties als ik de tests/reviews mag geloven. Alleen de nForce2 chipset-RAID leek zeer stevige prestaties neer te kunnen zetten.
Ik kan zo snel de review even niet vinden maar daarbij ging het volgens mij wel een P-ATA-RAID opstellingen. :)

Senile! Senile Oekaki