Toon posts:

[Sony p8] maakt rare foto's

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
kan iemand mischien vertellen wat er met me Sony Cybershot P8 aan de hand is :(
Ik heb 2 dgn terug foto's gemaakt die het op me LCD scherm (van me P8) geen probleem opleveren, maar als ik ze vervolgens op me LapTop zet krijg ik dit:

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/7B57S08I375D/picserver.jpeg

Is dit een driver probleem, iets in de usb-kabel ofzo... memory-card :?

BTW : ik heb me memory-stick al een format gegeven en langer als 30 min. me accu eruit gehaald, t mocht niet baten. :(

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2004 04:36 ]

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-01 08:07

Korakal

Up up up!

Probeer de foto eens via een cardreader van je MemoryStick af te halen, en kijk of het dan ook zo is.
Welke viewer gebruik je om de afbeeldingen te bekijken? Welicht een ander proberen voor de zekerheid?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen reader, ik lees alles direct van me camera/stick af. Ik heb ondertussen ook een andere memorystick geprobeerd, maar dit was t ook niet. Wat viewer betreft heb ik de standaard viewer (WinXpProf) gebruikt en de foto's geopent in PSP7. Allebei hetzelfde verhaal :? en op me LCD blijft ie ze gewoon goed weergeven :?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2004 08:08 ]

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-01 08:07

Korakal

Up up up!

Probeer het dan bij iemand anders of van mijn part in een winkel op een Vaio laptop met ingebouwde MS reader :P
Daarmee sluit je namelijk een communicatieprobleem tussen je cam en pc eventueel uit.

Verwijderd

Topicstarter
Mm...ok ik ga dat wel ff checken dan. Wat ik ook zo raar vindt is dat ie bij de miniatuurweergaven wel ongeveer de helft van de foto laat zien! Snap er allemaal niks van heb dit Nooit gehad.

• tjerk_de_boer
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
schiet je direct jpgs???? want dan is eht niet heel raar dat hij wel goed weergeeft op je lcd. Want de camera geeft een zogenaamde thumbnail weer. En die staan aan het begin van het bestand. Om dit te controleren zou je kunnen kijken of de windows verkenner de thumbnail ook goed weergeeft.

Verwijderd

Topicstarter
De thumbnails worden in windows gedeeltelijk of helemaal niet afgebeeld (ben ik nu achter)

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:25

ralpje

Deugpopje

Heb je tijdens het uploaden van de foto's je virusscanner / firewall aanstaan? Die willen bestanden ook nog wel eens corrupt maken...

En inderdaad even op een ander systeem proberen, dat sluit het eea uit :)

[ Voor 25% gewijzigd door ralpje op 17-05-2004 09:09 ]

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Verwijderd

Topicstarter
Heb alles geprobeerd wat betreft progamma's die me pics corrupt kunnen maken, helaas...
Vanmiddag dan maar ff een Vaio kapen of een reader kopen.Eerst slapen ( :O nachtdienst)

Iedereen bedankt ieder geval _/-\o_

(word vervolgd....)

• Vrieskist
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-02 16:22
Ik had dit soms wel eens (met mijn oude cam) als ik de camera uit deed onder het opslaan van de foto. Thumbnail was wel goed, maar het plaatje zoals hier. Ik denk niet dat het het geval is, maar toch.

Verwijderd

Topicstarter
Mischien heeft iemand er wat aan:

Ik ben er achter dat het progamma Microsoft ActiveSync 3.7(synchronisatie progamma voor de PDA) mijn foto's liep te verpesten :( Dit progamma verwijdert en geen problemen meer...Hetzelfde geld voor me gsm.
(mischien dat het komt doordat ik maar 1 usb-port heb :?) Raar van microsoft :(

Verwijderd

Standaard toch ;)

Verwijderd

Betekenis van Microsoft: $$%@#$@&^*&#^@#%$ bedrijf }) }) }) }) }) stap onmiddelijk over op Linux of BeOs :*) Is nog gratis ook.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2004 14:14 ]

• Type-R
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-02 21:36

Type-R

One Minute Shakin

Verwijderd schreef op 18 mei 2004 @ 14:13:
Stap onmiddelijk over op Linux of BeOs Canon/Nikon/Niet Sony :P :*) Is nog beter ook.

Verwijderd

Nee komt niet gelijk door Microsoft, omdat activesync misschien probeert je USB poort te gebruiken en ook data eroverheen stuurt is er waarschijnlijk corrupte data gekomen, dus Sony en Microsoft maken niet gelijk slechte spullen, er gaat alleen gewoon een keer wat mis :P

Verwijderd

Topicstarter
activesync dient alleen me USB poort te gebruiken als ik me PDA aansluit...Niet gelijk me hele USB-poort proberen te controllen, lijkt me logisch :)

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Deze is nu ook afgehandeld, en vanwege een aantal zwaar offtopic posts gaat hij dicht.

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.