Toon posts:

framerate / haperingen / vastlopers / opstarten :)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Puke!! :r

Net 2 keer dit bericht gewist.. dus dit wordt flinke telegramstijl (sorry bout that, heb geen zin om NOG een keer over te tikken :P)

Probs in spellen:
-Meestal hoge framerate ( rond de 100) ongeacht waar ik ben, als ik veel decals tegenkom / ingewikkelde texture dropt 't naar 30 a 40 :(
-Vastlopers tijdens 't spelen in spellen.. En bij hl als ik d'r uit ga en weer d'r in ga (niet doordenken plz) :)
-Spellen blijven effe vastzitten om iets weg te schrijven alsof ik niet voldoende geheugen heb?!

Oplossingen? Alvast bedankt!! ;)

Ow ja, nog een dingetje... M'n comp doet er extreem lang over om op te starten (zo'n 10 mins).. Hij blijft nl. een tijdje hangen na 't windows startup scherm..

Alvast bedankt! :)

Verwijderd

Misschien een slechte (kapotte) netwerkkaart? Vooral omdat hij er zolang over doet om op te starten...! Er zal in iedergeval hardwarematig iets aan de hand zijn, omdat het voordat de software (windows??) geladen wordt al problemen geeft (de lange opstart procedure).

Verwijderd

Probeer je swap file te vergroten in windows en ga eens proberen de geheugen modules 1 voor 1 alleen errin. Kan zijn dat het een PC100 module is die niet tof vind 133.
Heel eerlijk gezegd kan het veel meer zijn. Drivers die niet lekker samen werken, windows die overhoop ligt en verlangt naar een nieuwe install.... etc.
Als dit alles niet werkt zou ik van veel dingen een nieuwe driver proberen. Videokaarten en geluidskaarten hebben er een handje van om lekker te crashen samen. Probeer ook eens je soundblaster op een ander IRQ. }:O
Succes.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb m'n geheugen modules eens d'r uit gehaald en weer d'r in gedaan en m'n swap file stond al ongelimiteerd.. Maar nog zonder succes.. 'T zou idd m'n netwerk kaart kunnen zijn. Ik heb nl. 2 goedkope netwerkkaartjes van RealTek (1 10Mbit en 1 100Mbit).. Ik heb ze alleen nog niet op andere IRQ's geprobeerd.. maar iig bedankt! :)

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:45

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Probeer je swapfile eens fixed te zetten op maximaal 1.5* geheugen. BillSoft vindt het erg prettig om zo veel mogelijk naar swapfile te gooien (ook al is dat niet nodig). Op deze manier kan je het vele swappen tegengaan (komt perf. ten goede).

Ik werk zelf met een swapfile van 128MB (128MB RAM onboard). Nooit problemen gehad.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• Mior
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:41
bij mij duurde het ook zo lang om te booten; reden: Floppy drive kapot, en de bios wou kijken of er een boot disk in zit..
Pagina: 1