Toon posts:

sweex lb100010 router en chello

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
driving me mad... here we go..

IEMAND die een sweex lb100010 router (met printer server) gebruikt met een motorola surfboard modem op het chello net??? ben op zoek naar een voorbeeld voor router config. heb alles geprobeert (weekje lang) en krijg dat ding maar niet op gang. werk nu weer met het alom vertouwde winroute... ;(

comms tussen pc's aan de router: all ok (zonder wan connectie dan)
netwerkcards van pc's: auto config
router config: default;
ip=192.168.1.2
sub-255.255.255.0
dhcp= enabled
lan ip = 192.168.1.2 tot 192.168.1.10
mac van de originele netwerkkaart is gekloond.

op het moment dat de steker naar het surboard modem d'r in gaat kan ik niet meer inloggen op de router en het verkeer wan komt niet op gang (ook niet met 1 PC). De beknopte hndleiding helpt me ook al niet veel verder.

Tot overmaat van ramp lees ik op de sweex site dan deze router ism het chello netwerk niet bruikbaar is en dat de faq sectie is verdwenen op deze site...

en ja ik heb in de andere berichten gespeurd en niets gevonden.. :r

aan allen wie helpt???? 8)7

Verwijderd

Dit klopt, over dat dit "type" icm met chello veel problemen oplevert
type 21 werkt weer wel, maar ik geloof dat jouw type een firmware upgrade nodig heeft.

Hij ZOU moeten werken, als je je router compleet op DHCP zet en gewoon je MAC ff cloont.. Een vriend van me heeft het ook geklaard met het oude type router van sweex.

Probeer even een firmware upgrade, en daarna op DHCP met gecloond MAC, dan zou hij in principe gewoon moeten werken...

Verwijderd

Topicstarter
mac had ik al gekloond, en de firmware upgrade is onvindbaar (ook niet bij sweex site zelf).....

die dingen hebben ze volgens mij veels te vroeg op de markt gegooid, wij zijn de beta testers geworden |:(

iemand dan een linkje naar de firmware voor de LB100010???

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Als ik dit lees http://www.sweexeurope.co...ads/LB_sweex-brrouter.pdf lukt het dan :?

Zie nergens dat sweex de support voor chello gestaakt heeft :?

Zie ook http://www.sweex.com/product.asp?pid=220&s=5

[ Voor 38% gewijzigd door aReaRe op 17-05-2004 17:53 ]

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• rvm
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

rvm

Dat Sweex model staat inderdaad daar op de site als incompatible met Chello (en andere kabelISP's):
http://www.sweex.nl/nieuws.asp?nieuwsID=290

Verwijderd

Topicstarter
Ben het nu zat! |:( |:( Die LB100010 router van sweex gaat morgen terug naar de leverancier. Ben d'r een dikke week mee aan het klooien geweest:

LB100010 router van sweex:

icm motorola surfboard op Chello: |:(
firmware update: niet beschikbaar
support sweex: :r

sweex routers zijn VETTE ZOOI. bespaar je de moeite en kies een fatsoenlijk merk die goed gesupport wordt. Zie ook de andere forums over sweex networking en routers.

Lekker weer op het alom vertrouwde Winroute met werkende DHCP, nat en noem maar op.

Dank aan alle posters voor jullie hulp, helaas mocht het niet baten :|
Pagina: 1