Na altijd CRT gehad te hebben heb ik sinds 2 dagen een Iiyama E431s tft scherm. In eerste instantie was ik zeer onder de indruk, maar na enige tijd begint mij iets steeds meer te irriteren; de onderkant van het scherm is behoorlijk helderder (meer licht) dan de bovenkant. Overdag heb ik er niet zo heel erg last van, maar 's avonds in het donker des te meer.
Ik heb de search gebruikt en dit schijnt inherent te zijn aan een tft panel en de kijkhoek.
M'n stoel iets hoger zetten helpt inderdaad, en het scherm aan de bovenkant ietsjes naar je toe kantelen helpt ook, maar het "probleem" blijft zichtbaar.
Hebben meer 431s eigenaren hier last van? Zou het mogelijk zijn om de onderste backlight minder fel te laten branden? (ik neem aan dat er 2 backlights in zitten, onder en boven?)
Andere tft eigenaren zijn natuurlijk ook welkom om te reageren. Zijn er tft's die het probleem niet hebben?
Ik heb de search gebruikt en dit schijnt inherent te zijn aan een tft panel en de kijkhoek.
Hebben meer 431s eigenaren hier last van? Zou het mogelijk zijn om de onderste backlight minder fel te laten branden? (ik neem aan dat er 2 backlights in zitten, onder en boven?)
Andere tft eigenaren zijn natuurlijk ook welkom om te reageren. Zijn er tft's die het probleem niet hebben?