XP -> PC Speaker beept bij intoetsen van SHIFT + 2 toetsen

Pagina: 1
Acties:

• Jo0Lz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-03 20:01

Jo0Lz

Lick the box!

Topicstarter
Hey all !

Ik heb meerdere systemen met windows xp, waar we met zijn allen op lannen.
Nu hebben we op alle systemen met meerdere games het probleem dat als we de ctrl of shift toets gebruiken, tegelijk met de richtings toetsen dat dan de pc speaker beept, en op dat moment ook maar een van de richtings toetsen werkt...

Onder windows 2000 ervaar ik dit probleem echter niet.

Weet iemand een optie hoe je dit uit moet schakelen ? Ik heb alle toetsen combinaties al uit, in ieder geval die van de stickey keys.

Alvast bedankt.

Twitch | YouTube | Jo0Lz#2351 | Steam | Twitter

Verwijderd

Dat probleem heb ik ook, volgens mijn komt dat gewoon omdat XP om een of andere reden niet meer dan drie toetsen tegelijk kan verwerken of zo.

het is idd wel irritant dat gebeep en zeker bij het spelen van somige spellen waar het alleen maar handig is om juist MEERDERE knoppen tegelijk te kunnen gebruiken.

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-03 19:40
Heeft dacht ik te maken met de hardwarematige beperking van het toetsenbord zelf, maar aangezien je het probleem wel met het ene en niet met het andere OS lijkt me dat weer niet... staan bij de verschillende OSen de toetsenindeling anders ingedeeld? (bv VS Internationaal; VS (gewoon); Nederlands)

• rickertsnaak
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Dit probleem heb ik dus ook, dacht dat ik de enige was (mijn toetsenbord is 6 jaar oud, dacht dat het daar aan lag B) ).

Ligt dus aan het OS. Ben benieuwd hoe dit ongedaan kan worden gemaakt.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:20

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Dan zit je toetsenbordbuffer vol!

Dat betekent dat Windows nog bezig is met het uitvoeren van een taak en geen tijd heeft om het buffer in te lezen. Is mss te wijten aan een te trage internet-verbinding, of teveel gamers gelijktijdig op hetzelfde game zodat de game-server niet kan volgen met het inlezen van uw toetsen ...

Het buffer vergroten zal niet echt helpen, alleen het probleem een klein beetje uitstellen.
Je kan altijd proberen natuurlijk. Is wel riskant omdat ge dit moet doen via de registry van Windows.
Change the Keyboard Buffer Size (Windows NT/2000/XP):
http://www.winguides.com/registry/display.php/652/

Gebruik je een PS/2 toetsenbord ? Zoja, probeer er eens ééntje met een USB aansluiting ... helpt dat ?
en
http://forum.fok.nl/topic/404185/1/1000

Volgens mij zat in XP ook een optie om die sticky buttons aan te passen. Dat is een optie dat je die beep etc. er uit haalt en dat je meerdere toetsen kon indrukken zonder dat je dan ff stilstaat. Als ik het zo lees, heb je met een usb tobo hier geen last van

Wauw, een sig!

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-04 13:34

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Druk voor de gein in windows eens 5 x op de rechter shift. Als je een schermpje krijgt, dan kan je daar metteen instellen dat je dat in het vervolg niet meer wilt (kan je ook metteen bij de anderen instellen).

[ Voor 3% gewijzigd door the_shadow op 17-05-2004 15:19 ]

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

• Jo0Lz

Jo0Lz

Lick the box!

Topicstarter
De sticky toetsen, en de filter toetsen en al die zoot heb ik al uitgezet, omdat die zowieso irritant zijn, maar ik speel bijvoorbeeld Far Cry (Er zijn veel meer, en vooral 3d games waarbij dit voorkomt) en dan moet je bv. kruipen en dan een richting op.
Dit is extreem irritant als dan alleen naar voren reageerd, maar naar links niet.
Vreemd is echter , dat als je shift of ctrl in combinatie met A en W gebruikt (schuin naar voren) dan doet hij DAT Wel, maar naar schuin naar voren met D en W dat wil hij dan weer niet...

Ik ga maar eens de buffer aanpassen, ik mag toch hopen dat ik niet 3 USB keyboards hoef te kopen, want dat zou toch wel even te zot zijn.
Bovendien kan het op WIN2000 volgens mij dus wel...

Goed, evengoed thanks all !

• Jo0Lz

Jo0Lz

Lick the box!

Topicstarter
Hmmm , Ik heb de buffer aangepast, hij stond op 64. hijs nu 128 en geen verschil.
Hij reageert niet alleen niet op de D toets als ik al SHIFT en W gebruik, maar hij piept er ook nog bij....

Ik verander hem nu van 128 naar 256 bits, maar ik heb het gevoel dat het niet helpt...

Als iemand nog een suggestie heeft, graag.

• Jo0Lz

Jo0Lz

Lick the box!

Topicstarter
OMG - Haha, hij doet hetzelfde, maar piept nu gewoon ietsjes later.
Nog werken de toetsen niet tegelijkertijd. Dit is zoooooo irritant !!

Verwijderd

Jo0Lz schreef op 17 mei 2004 @ 11:04:
OMG - Haha, hij doet hetzelfde, maar piept nu gewoon ietsjes later.
Nog werken de toetsen niet tegelijkertijd. Dit is zoooooo irritant !!
Ik heb het zelfde geprobeerd met de buffer maar dat helpt idd ook al niet.
Is echt irritant ja ik weet het, en had er op WindowsME ook geen last van dus het moet aan XP liggen.

[PS: 3 posten achter elkaar, had ik vorige week ook gedaan toen begon er een te zeuren omdat ik niet gewoon EDIT doe dus zou ik ook doen voordat ze bij jou gaan zeiken ;) ]
outerspace schreef op 17 mei 2004 @ 09:04:
[...]

en
http://forum.fok.nl/topic/404185/1/1000

Volgens mij zat in XP ook een optie om die sticky buttons aan te passen. Dat is een optie dat je die beep etc. er uit haalt en dat je meerdere toetsen kon indrukken zonder dat je dan ff stilstaat. Als ik het zo lees, heb je met een usb tobo hier geen last van
Als je JoOLz startpost had gelezen had je kunnen zien dat hij Sticky Buttons al uit had gezet dus dat het daar niet aan ligt. :Y)

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2004 15:14 ]

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-04 13:34

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Kijk eens hoe het zit met je processor verbruik? Ik heb het namelijk soms ook wel, maar dan met m'n muis en dat komt voornamelijk voor als m'n processor het allemaal niet meer af kan handelen. Dan gaat hij dus idd piepen.

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-05 22:28
Zet de typematic rate in je bios op 250.

[ Voor 46% gewijzigd door iets op 17-05-2004 15:25 ]

tvw

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Dit is naar mijn weten toch echt een hardwarematige beperking van je toetsenbord. Ik heb een 4 jaar oud Nederlands toetensbord wat dat niet pikt (heel lastig in games idd), een toetsenbord van een 486 (US International) wat dat wel weer doet en nu mijn nieuwe Logitech plank die het ook gewoon pikt. Allemaal onder WinXP Pro NL.

Wat je er aan kunt doen? Andere ramplank halen. B)

• Bapawe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-05 21:35
Tja ik heb hier ook last van tijdens games met mijn Logitech Internet Keyboard.
Dat lijkt mij geen oud toetsenbord...

www.twitch.tv/bapawe | www.twitter.com/bapawe

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik geef ook aan dat het niets met leeftijd te maken heeft, want een toetsenbord van een 486 had er geen last van. De enige overeenkomst die ik tot nu toe heb gezien tussen toetsenborden waar dit zich voordeed was het feit dat het geen US International toetsenborden waren. Misschien dat iemand anders dit kan bevestigen?

Verwijderd

Trivian schreef op 17 mei 2004 @ 15:53:
Tja ik heb hier ook last van tijdens games met mijn Logitech Internet Keyboard.
Dat lijkt mij geen oud toetsenbord...
Die heb ik ook ja is idd niet zon oud ding en ondanks het gepiep heb ik geen last meer met dit ding.

• Jo0Lz

Jo0Lz

Lick the box!

Topicstarter
Hmmm - ik heb even naar de processor load gekeken die is normaal, na het inloggen is de load 0 tot 1 &, en getest, maar hij doet het gewoon zodra windows gestart heeft. Als ik bij het inlog scherm W D en shift indruk gaat hij ook al piepen...

Beetje vreemd, aangezien ik een Logitech Internet Keyboard heb, en een gewoon samsung toetsenbord, maar die doet het ook !

Kloten zoot, heb ik een beetje een goede comp, moet ik er oudere onderdelen bijhalen wil ie et normaal gaan doen |:(

Maar goed... Misschien dat iemand nog een oplossing weet :)

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Dit doet me denken aan dit topic: Hoeveel toetsen kan je keyboard tegelijkertijd lezen?

Ik irriteer me er ook dood aan omdat ik niet eens fatsoenlijk bij GTA Vice City kan sturen, remmen, schieten tegelijk... erg irritant verschijnsel, maar om alleen daarvoor een USB keyboard te halen? nee dankje :/

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-05 12:07

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Verwijderd schreef op 17 mei 2004 @ 02:50:
Dat probleem heb ik ook, volgens mijn komt dat gewoon omdat XP om een of andere reden niet meer dan drie toetsen tegelijk kan verwerken of zo.

het is idd wel irritant dat gebeep en zeker bij het spelen van somige spellen waar het alleen maar handig is om juist MEERDERE knoppen tegelijk te kunnen gebruiken.
N44B!

Dat wist ik al voordat xp uitkwam. maar idd, je hebt gelijk
XP kan niet meer dan 3 toetsen te gelijk verwerken.
Misschien dat het met een USB Keyboard beter wil (maarja, die hek nie:P)

Professioneel Heftruck Syndroom

Pagina: 1