Toon posts:

[Access2003] VBA aan knop koppelen *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst, sorry voor de topicnaam. Ik wilde deze nog wijzigen, maar dat ging helaas niet meer ;)

Beste heren/dames,

Ik zit met een nogal groot probleem, waar ik echt al een tijdje mee bezig ben. Ik heb een keuzelijst (keuzelijst0) gemaakt en een losse opdrachtknop. Nu is het de bedoeling dat als je een keuze gemaakt hebt in de lijst en vervolgens op de opdrachtknop (opdrachtknop1) drukt, dat ie een macro gaat uitvoeren. Helaas is mij dit nog niet gelukt. Ik heb in de search van GOT al gekeken en 1 topic er over gevonden. Deze topic is niet echt "afgemaakt" en kan dus hierdoor ook niet achterkomen of het diegene gelukt is. Wie kan mij helpen???

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2004 23:39 ]

• TheXception
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 16 mei 2004 @ 23:38:
Nu is het de bedoeling dat als je een keuze gemaakt hebt in de lijst en vervolgens op de opdrachtknop (opdrachtknop1) drukt, dat ie een macro gaat uitvoeren.
Hmmm... nou weet ik niet wat voor "speciale" macro jij wilt uitvoeren, maar lijkt me dat je gewoon een gebeurtenisprocedure koppelt aan je button.
En dan wel eentje van type macro...

Of denk ik nu te simpel _/-\o_

Als je iets anders bedoelt, dan zul je toch iets specifieker moeten zijn WAT er dan niet lukt.

"It's better to burn out, than to fade away"

• Pyrowired
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-01-2025
Ooit al eens in de help van Access gekeken?
Het antwoord is daar zeker in te vinden.
Ook een boek over Access zal je zeker een eind op weg helpen.

Eerst ga je naar de eigenschappen van de opdracht knop, bij een van die tabbladen kan je een macro of VB code opgeven bij clicken.

als je voor VB code gaat kan het er bv zo uitzien:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
Opdrachtknop1_Click()

Dim Waarde_Keuzelijst0

Waarde_Keuzelijst0 = forms![Formuliernaam]![Keuzelijst0]

if isnull(Waarde_Keuzelijst0) then

echo msgbox("Je moet wel een waarde opgeven rund", VbCritical + VbOkOnly, "Vaag titeltje")
exit sub
end if

select case Waarde_Keuzelijst0

case is = "Waarde 1"
de opdracht die er moet gebeuren als waarde een gekozen is

case is = "waarde 2"
opdracht die er moet gebeuren als waarde 2 gekozen is

end select
end sub

[ Voor 5% gewijzigd door Pyrowired op 17-05-2004 08:07 ]

Zolang de zon schijnt, blijf ik binnen.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Verwijderd schreef op 16 mei 2004 @ 23:38:
Allereerst, sorry voor de topicnaam. Ik wilde deze nog wijzigen, maar dat ging helaas niet meer ;)
offtopic:
Met Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/icon_hand.gif topicreport kan je altijd een andere titel doorgeven, dan pas ik of een colega het aan. Trouwens nog een verlaat welkom@GoT :Y)
ik pas het nu wel aan, je bent nog nieuw enzo :P

En inderdaad zou het - zeker als je verder gaat met Access - handig kunnen zijn om de hulp eens globaal door te nemen. F1 -> inhoudsopgave -- > deelonderwerp geeft een eigenlijk heel mooie uitleg die ik weinig mensen gebruiken. Ook op het web zijn er nogal wat tutorials voor dit soort spul :)

Anyhow, inderdaad ben je er met bovenstaande code. Of met de hand: rechtermuisknop op de knop -> gebeurtenis opbouwen -> programmacode of gewoon beginnen te typen in de VBA editor en de juiste objectnamen gebruiken :)

[ Voor 3% gewijzigd door F_J_K op 17-05-2004 09:11 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)