Toon posts:

ASUS P2B FLASHMEMORY: UNKNOWN???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Asus p2b 440bx die ik voorzien heb van een verkeerde Bios update (p2b-f)
Nu kan ik mijn oude bios niet meer terugzetten omdat ik hem niet meer kan flashen.
(flashmemory: UNKNOWN.)
Het systeem geeft de melding tijdens het opstarten: Error-- Can’t write ESCD
Vervolgens start hij wel normaal op.
Zover ik kan zien mis ik alleen 32 mb (128=96geworden)
Ik wil graag mijn oude bios weer terug (staat op disk), wie weet hoe?

(ps: eerder gepost maar alle goed bedoelde tips hadden geen effect! Inmiddels diverse AFLASH versies geprobeert maar niks helpt, wie helpt mij!!! :?

• The_wave
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-08 23:55
Kan je geen andere chip bestellen bij asus ofzo ?
btw: kheb ook een P2B, weet jij tot hoeveel mhz hij max gaat ?
volgens mij 800Mhz (8*100)

Verwijderd

Topicstarter
Volgens het boekje tot 500 MHZ

Verwijderd

Je kunt natuurlijk een andere eprom programmen, maar die mogelijkheid moet je natuurlijk wel hebben.:(

Heb ik ook eens gedaan. Dat kon tenminste wel bij mij op het bedrijf.:)

• MXL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-05 08:17

MXL

Als jij de bios hebt geflashd en vervolgens de bios instellingen hebt gereset dan kan het zijn dat de de functie bios update in de bios op disabled staat. Je kan dan inderdaad niet opnieuw flashen. Check eerst even of deze functie op disabled of enabled staat.

Had je dit probleem niet al eerder gepost