Toon posts:

sweex Broadband router 4port geen responds

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik probeer via internet explorer te connecten naar http://192.168.2.1/ , Krijg ik pagina kan niet gevonden worden terwijl ik wel internet heb.
Ik heb kabel internet met modem (= motorola surfboard cable modem) van chello en een router (sweex Broadband router 4port).

Ik heb al een paar keer geprobeert het knopje reset in te drukken van de router. En dan de computer opnieuw op starten. Maar dit mocht niet baten want ik had nog steeds internet verbinding en kon m'n router nog steeds niet bereiken. HELP WAT MOET IK DOEN ;(

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:16
Iets meer info graag.

- Krijg je wel een IP van je router?
- Heb je eventuele proxys uitgezet bij de settings van IE?

Verwijderd

Topicstarter
ja ik krijg wel een ip van me router 192.168.2.100
De router zelf heeft als ip 192.168.2.1 (logisch toch allemaal ?)

Verwijderd

Topicstarter
en ja er staat wat bij m'n proxy instellingen nu weet ik ook gelijk waarom die het niet doet. Maar even want anders dan ik heb dus die modem die naar m'n router gaat hoe kan ik dit dan het beste instellen ?. Want normaal hoor je de pingtest op www.speedtest.nl/testsuite/ niet te kunnen doen met een router toch ? Maar dat kan ik dus wel doen

• ArjanSp
  • Laatst online: 02-01 12:53
Ik heb dezelfde. Grappig genoeg kan je de manual vinden op de edimax website.
De 60xx.WB of zoiets.

Je moet zeker zijn de je router een ip adres krijgt toegewezen van je provider. Immers alleen dan kan je via zijn LAN telnetten naar 192.168.2.1, volgens mij.
Een kennis van me heeft Chello en had de ervaring dat Chello niet zomaar een ip adres aan een nieuw MAC adres geeft. Hij kon het werkende krijgen, omdat zijn pc 2 netwerkkaarten had met connectionsharing voor zijn andere pc's.
Toen heeft hij ipv zijn 2e pc, juist zijn router erop aangesloten. Dus kreeg nu de router een ip 192.168.0.4 toegewezen op zijn WAN port en je op zijn hub ports telnetten naar 192.168.2.1. Daarna kan je in de config het MAC adres invoeren van de PC die normaal aan de kabelmodem hangt. Op die manier hoef je niet te gaan klooien met Chello voor een ip adres op een nieuwe MAC/netwerkkaart, maar blijf je dus hetzelfde ip adres houden.

Misschien begrijp ik je niet, dan is bovenstaand verhaal voor niets geweest. Kijk maar. Succes :)

Verwijderd

Zet je ip even handmatig op 192.168.2.2 en probeer het dan nog eens.

• ArjanSp
  • Laatst online: 02-01 12:53
aha. al opgelost dus...

ping test? waarom zou je anders niet kunnen pingen ? Hooguit als je een firewall hebt draaien.

Verwijderd

Topicstarter
a ik heb net de proxy instellingen weg gehaald en nu kan ik em zien bedankt :)
Pagina: 1